Omdat die teveel verbruikte (net geen 1 op 1) beslist om beide wagens te verkopen en een jonge defender te kopen. Dit werd een 110 SW met een td5 motor. Beetje bij beetje omgebouwd voor het zwaardere werk (verhoging, lier, versterkte assen, andere banden, terratrip,...). Was ook de daily driver voor de misses. Maar op zondagnamiddag gaan rijden en dan de maandagmorgen met dezelfde wagen gaan werken was niet altijd realiseerbaar. Op zondagavond nog paar uur bezig zijn met reinigen en/of repareren was niet altijd even leuk. Bovendien werden de wedstrijden steeds extremer en voldeed de 110 niet meer aan onze eisen. Daarom gezocht naar een extra wagen, puur om te "spelen". Ons oog viel op een gebruikte 90 300tdi die al enigzins verbouwd was. Ook die werd volledig verbouwd. Eerst van de hardtop een PU gemaakt om dan vast te stellen dat een trayback eigenlijk ons ding was. We hebben die "shrek" gedoopt.
Ondertussen had de 110 dik 200.000 km en bleek hij qua vermogen iets te licht om de trailer te trekken waarop shrek werd vervoerd. Dan maar verkocht en een nagelnieuwe discovery3 gekocht. Deze is nu nog steeds madame haar daily.
Omdat de misses de zware wedstrijden fysiek niet meer aankon en ik een super copiloot had gevonden moest ze ook iets hebben om de zondagen door te brengen. Wat anders dan een LR's? De keuze viel op een series3 van bouwjaar 1974. Een benzine en in PU uitvoering. Deze werd Fiona gedoopt.
Na paar jaar wedstrijden gereden te hebben, hebben we noodgedwongen moeten stoppen met onze hobby. De opstart van een nieuw bedrijf vroeg teveel tijd en energie waardoor voor het off-roaden geen tijd meer was. Wij werken ongeveer 9 maand per jaar 7op7 en soms tot 22 uur per dag. Dan blijft niet veel tijd meer over. Daarom hebben we beslist om shrek te verkopen. Die gaat nu een nieuw leven tegemoet in Roemenië bij een maat. Ook Fiona zal worden verkocht.
Om het LR gevoel niet helemaal kwijt te raken, hebben we recent een Defender 110 dcpu td4 gekocht in tweedehands. Deze zal vooral worden ingezet in het loonbedrijf als daily driver voor mezelf. De D3 blijft mevrouw haar daily.
Naast een loonbedrijf dat zich in hoofdzaak bezighoudt met gewasbescherming, hebben we nog een handelsbedrijf waar we landbouwmachines verkopen en een off-roadshop.
Zo, denk dat de vorstelling nu wel compleet is.