Emile heeft een 110 gekocht en nu :D

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Emile+

Emile heeft een 110 gekocht en nu :D

Berichtdoor Emile+ » 20 Jan 2013, 10:13

Hallo Land Rover mannen en vrouwen,

mijn naam is Emile en ik heb 4 dagen geleden een 110 uit '83 gekocht met een Discovery 200TDi in het voorruim.

de tank.jpg

De auto ziet er goed uit maar heeft zoals velen geloof ik de gebruikelijke plekken waar wat TLC nodig is. De motor en rest van de techniek is helaas niet zo goed onderhouden maar dat gaat snel in orde komen. Jammer dat het zo koud is buiten.
Met auto's heb ik nog niet zo heel veel ervaring maar dat komt wel. Ik ben meer een motor man:)
Mijn broer is een echte VW aircoold fan dus sleutelen en plaatwerk is geen vreemd verhaal voor me :)

De auto heb ik gekocht om als bijna dagelijks te gaan gebruiken zodat ik mijn klussen kan uitvoeren.
Hier is nog een linkje naar mijn blog waarop staat wat ik tot voor 4 dagen geleden aan het doen was ;)
http://www.passingalong.nl/blog/

Groetjes en de jullie zullen me wel zien in het forum omdat ik de nodige vragen heb :)

Emile

piet_g

Re: Emile heeft een 110 gekocht en nu :D

Berichtdoor piet_g » 20 Jan 2013, 11:22

welkom en succes. zeker met de motor.

ps, als een auto omvalt is het meer werk om hem recht te zetten dan een motor he ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 20 Jan 2013, 11:27

Welkom Emile!

Als je een motorfiets helemaal uit elkaar hebt gehaald en weer in elkaar hebt gezet (leuke stukjes op je blog!), dan lijkt me sleutelen aan de 110 geen enkel probleem verder. Alle onderdelen zijn gewoon wat groter en beter bereikbaar :-)

Veel veilige kilometers gewenst!!

Emile+

Berichtdoor Emile+ » 21 Jan 2013, 17:57

bedankt Piet en Jan voor jullie reacties :)

Het valt inderdaad alles mee om aan de Land rover te sleutelen zelfs met deze kou buiten :)
gisteren olie ververst dat zat er aan de kleur en viscositeit te zien al meer dan 100 jaar in hoewel de auto zelf maar 30 is.
ook het stuur even los gehaald om het een en ander te kunnen checken vanwege komende APK. Toeter deed het niet dus de vorige eigenaar heeft dat heel mooi vastgetaped en nooit meer naar gekeken. Er miste een veertje dus dat was zo gefixed en de ruitensproeier knop eben so. Vandaag nieuwe gloeiers erin gedaan en nu is het gloeien en lopen :) dat was ook iets waar de vorige eigenaar nooit van gehoord had :evil: niet goed voor die oude bak. Morgen even remvloeistof vullen en dan komen de voorste outriggers aan de beurt.

Helaas geen foto's daar is het even te fris voor :)

Emile

piet_g

Berichtdoor piet_g » 21 Jan 2013, 23:19

ja weet wat je bedoeld met de kou. wij liggen er door die kou uit.. is namelijk geen pretje om met dit weer verder te gaan met het inbouwen van een blok :D
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Emile+

Berichtdoor Emile+ » 22 Jan 2013, 00:06

ha Piet dus jij zit ook in de kou te sleutelen helaas :cry:

waar kun op dit forum je projecten posten ??

piet_g

Berichtdoor piet_g » 22 Jan 2013, 21:02

Emile+ schreef:ha Piet dus jij zit ook in de kou te sleutelen helaas :cry:

idd.. heb een tent gemaakt van zeil en een steiger om de regen buiten te houden, maar dat werkt helaas niet voor de kou :D. Dus weinig sleutelen op dit moment.

volgens mij is er niet specifiek een stuk waar je projecten weg kunt zetten. eigenlijk nog nooit naar gezocht. maar het mag geloof ik zowiezo in het onderdeel kroeg.
------

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 22 Jan 2013, 21:22

Emile+ schreef:

Lijkt mij onder " techniek"
Staan er ook bij " kroeg" dacht ik.
Ben er ook ooit 1 begonnen, maar weet niet meer waaronder....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Terug naar “Nieuw op het forum”