Even voorstellen!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Mike77

Even voorstellen!

Berichtdoor Mike77 » 25 Dec 2012, 10:53

Hallo luitjes,

Ik heb sinds kort samen met Suus (mijn vriendin) een defender td5 gekocht. Hiervoor heb ik diverse 4x4's gehad:
- Suzuki sj 410
- Suzuki sj 413
- Tojota Lj 70
- Freelander

En zo nu een defender. Met helaas de nodige problemen na aankoop.

Vorige eigenaar heeft zitten klooien aan de draadboom waardoor ik een inhoudende motor had.
Na wat gezoek ben ik er achter gekomen dat de CKP aangesloten zat met foutive speaker stekkertjes(niet origineel).
Na opnieuw over solderen van een originele 2de hands steker start nu helaas de motor niet meer. Waarschijnlijk had ik eerst de draden niet goed zitten bij hermontage van die vorige eigenaar waardoor ik de sensor misschien kort heb gesloten. Kan dit?
Donderdag maar is een nieuwe CKP sensor halen.

Ook hed ik na 4 dagen olie in de draadboom en heb hierbij gelijk maar de injector kabelboom vervangen.

Iemand verstand van de CKP sensor??
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken?

Geen goed begin maar we houden moed!

Gr Mike en Suus

janwijbrand

Re:Even voorstellen!

Berichtdoor janwijbrand » 26 Dec 2012, 10:09

Sorry, ik kan je niet helpen, maar wél welkom heten op het forum: welkom!

Ik neem aan dat er her en der wel digitale kopieën van het werkplaatshandboek van je auto rondzwerven.

Hopelijk kan iemand hier je daar aan helpen? Dan zou het uitzoekwerk aan de draadboom wat makkelijker moeten gaan. In elk geval heel veel succes met oplossen, en daarna, veel veilige kilometers gewenst!

(aha, ik zie nu pas dat je een apart draadje geopend hebt, waar je wat reacties hebt gekregen. er zit zeker nog kerststol in mijn ogen :) )

Terug naar “Nieuw op het forum”