Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger B.

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Roger B. » 28 Dec 2012, 08:05

ja, tegenpartij vind zichzelf niet schuldig weigert opgelegde boete te betalen, o.m. in duitsland zegt vervolgens dat geld van boete halen in polen kansloos is, en laat het dan maar gaan.... gevolg is dat schuldvraag civielrechtelijk dus na investering van 3600 euro proceskosten uitgevochten moet worden.

intussen komen alle rekeningen gewoon bij mij aan en mag ik betalen....brandweer, beschadigde vangrail, afsleepkosten, etc etc
gone

Lucas van Lierop

Re:Even voorstellen

Berichtdoor Lucas van Lierop » 28 Dec 2012, 08:14

Jee wist niet dat het zo'n gedoe was :( succes met alles
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs

Re:Even voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2012, 10:05

Lucas van Lierop schrijft:
Jee wist niet dat het zo'n gedoe was :( succes met alles

Zelfs met een duidelijke schuldvraag - een tegenpartij die het schadeformulier adequaat invult en ook verder niet terugkomt op z'n verklaringen - kan het lang duren.

Ik was "all-risk" verzekerd, kreeg dus wel de meer triviale onkosten vergoed (dwz: die heb ik nooit gezien), dan volgt er het gezeik over de dagwaarde/vervangingswaarde voor het ongeluk, maar ook dat is overzichtelijk (neemt wel een week of 3).
En dan ... het getraineer over de bijkomende kosten. Na ± een jaar hield mijn verzekering het voor gezien en gaf het dossier terug (met de smoes dat er in Frankrijk andere regels waren mbt de vergoedingen – de ANWB had mij verzekerd dat de verschillen niet zo groot waren) ... toen heb ik het zelf opgepakt en nogmaals mijn lijstje (hetzelfde lijstje dat ik daarvoor ook herhaald bij mijn verzekeraar had gepresenteerd), en na enige tijd kreeg ik bericht dat een belangrijk deel voor vergoeding in aanmerking kwam, een maandje later toch nog een leuke som mogen ontvangen (de som was "leuk" omdat weliswaar sommige zaken beroerd werden vergoed, maar op andere punten mijn "creativiteit" weer beloond werd, zodat het eindbedrag min of meer op de werkelijke onkosten kwam).

Nog erger is het als je de pech hebt dat een derde partij je aanspreekt omdat je een parkeerschade zou hebben veroorzaakt: als hij maar een getuige meebrengt dat "hang" je. Zelfs als je uit de schadebeschrijving onvoldoende correspondentie ziet met jouw auto als veroorzaker (een Defender geeft niet gauw schade op bumperhoogte als die bumper aan een laagbijdegrondse luxe-wagen zit) heb je kans dat de verzekeraar je verweer in de wind slaat .... gezien de omvang van een en ander heb ik uiteindelijk de schade zelf vergoed en ben ik van verzekering gewisseld (dat laatste helpt waarschijnlijk weinig maar geeft wel een goed gevoel).

Moraal van het verhaal: Bij verzekeringen ben je vooral verzekerd van .... gezeik.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”