Even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
daan90

Even voorstellen

Berichtdoor daan90 » 19 Dec 2012, 21:12

Hallo

Ik ben Daan ben 18 jaar en kom uit Zeewolde.
en ben sinds Oktober de nog altijd ontzettend blije bezitter van een geweldige Defender 90 uit 1988.
mn eerste auto was een mitsubishi colt maar die auto was van mijn zus en dat werkte dus niet.
toen opzoek naar een andere auto, dus waarom niet gewoon meteen een Land Rover?!!
dus besloten om een defender te kopen. waarom? mijn vader heeft altijd al een liefde gehad voor land rovers en heeft vroeger een disco 1 gehad. maar na motor problemen weg gedaan en daarna nooit meer een land rover aangeraakt. toen was hij weer opzoek naar een andere auto omdat de volvo ook niet helemaal meer beviel. toen kwam er een land rover freelander 2 in het gezin en is er nog altijd.
hij heeft altijd al een defender willen hebben om te kunnen opknappen maar heeft er nooit de tijd voor of voor gehad.
door hem heb ik dus het zogenoemde laro virus, zoals iedereen het noemt, opgelopen. en heb ik een defender gekocht om samen met mijn vader aan te kunnen hobbyen.

om een lang verhaal kort te maken, hier is die dan :P

Omdat ik nog weinig knutsel ervaring heb, zeg maar 0, heb ik dus besloten om een niet al te erg wrak te kopen om zo eerst het type auto te leren kennen en er ook nog lekker in kunnen rijden.
tot nu toe doe ik al het onderhoud zelf en leer ik me zelf alles door het maar gewoon te proberen en uit de boeken te halen.
al zijn het maar kleine klusjes onder de motorkap, zoals gloeiboegies vervangen(was echt nodig toen ik hem kocht), zolang ik maar dingen zie en ze leer herkennen dan leer ik het wel en heb ik er veel plezier in.
nou had ik al van de vorige eigenaar gehoord over de LRCH en na enige tijd eerst de auto te leren kennen lijkt het me nu wel leuk om lid te zijn van LRCH en dat ben ik nu dus ook geworden.

Groetjes Daan en hopelijk tot snel op een LRCH event
Land Rover Defender 90, 1988, 2.5TD

tim

Re:Even voorstellen

Berichtdoor tim » 19 Dec 2012, 21:16

Dag Daan, welkom!

Ik had je al eerder gespot op de groene pagina.
Jammer dat je je aanvankelijke foto hebt veranderd, vondt 'm leuk en origineel.
Een mooie charmante franjeloze 90 is het!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

daan90

Berichtdoor daan90 » 19 Dec 2012, 21:26

dag Tim

jij bedoelt zeker deze foto?

tim

Berichtdoor tim » 19 Dec 2012, 21:29

Yep, dat is 'm !

ik dacht althans dat ie niet mee zichtbaar is op de prik bij jouw "account".

ook leuk om te vernemen dat een jong iemand als jij al landrover liefhebber bent!

( de meeste van jouw leeftijd genoten gaan voor 206 sjes en dergelijke, het liefst met hummermaat banden, titanic schoorsteenmaat inlaatkappen op de motorkap en dergelijke)
110 HT 200 Tdi 1989.

daan90

Berichtdoor daan90 » 19 Dec 2012, 21:36

inderdaad, zo begon ik ook met de Colt waar ik in reed.
heb daar nog een dure geluid installatie in gebouwd. een boem-boem auto zoals mijn oma het noemde.
maar als ik dan toch mag kiezen tussen een Colt waar ik normaal 120 mee kan rijden op de snelweg of deze extreem slome en lompe land rover waar je bijna met oordopjes in je oren moet zitten en niet veel harder dan 90 rijd.

dan word het toch echt heel simpel, dan ga ik voor de vollle 100% voor de land rover :silly:

tim

Berichtdoor tim » 19 Dec 2012, 21:41

Spaar een beetje voor een conversie tzt naar 200 of 300 tdi.

mijn 110 van 89 had ook jouw motortje, nu 200 tdi, een goede vooruitgang.
maar als jouw huidig tdeetje nog dik in orde is, lekker oprijden.
eventueel een intercooler plaatsen, schijnt een hoop goed te doen bij de 2.5 td(koelbehoud van je blok)
maar goed, er is heel veel info te vinden over de plussen en minnen van het 2,5 td blok.
110 HT 200 Tdi 1989.

daan90

Berichtdoor daan90 » 19 Dec 2012, 21:50

heb inderdaad al zitten denken aan een conversie.
maar het lijkt me leuker om deze op te rijden. een oudere Laro te kopen. en die opteknappen en tegelijk voorzien van een 200/300tdi.

maar dat zien we tegen die tijd wel. eerst maar eens de ervaring en handigheid van het knutselen opdoen.
heb al het voordeel dat ik een technische opleiding doe en er graag me in de weer ben. ;)

en een intercooler, hmmm dat zecht mij nog niet zo veel. dat gaan we maar eens google wat het is, doet en hoe het werkt en kijken of het het waard is om in te bouwen en of het moeilijk is :woohoo:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2012, 22:09

een intercooler is een radiateur waar de lucht uit de turbo naar het inlaatspruitstuk doorheen gaat, doordat de inlaatlucht koeler is, kan er meer diesel bij en heb je meer power... moet dat diesel erbij wel afgesteld worden
gone

daan90

Berichtdoor daan90 » 19 Dec 2012, 22:13

paar vraagjes over die intercooler.

bij het installeren van een intercooler, is het eenvoudig zelf de brandstof toevoer te verhogen?
wat voor intercooler is een goede keuze?
het slangen werk word met wat voor slang gedaan?
krijg je meer vermogen? zo ja hoeveel ongeveer? kW of PK.
en ga je zuiniger rijden??

1dag op het LRCH forum en nu al weer een idee op de lijst staan. B)

tim

Berichtdoor tim » 19 Dec 2012, 22:21

daan90 schrijft:
paar vraagjes over die intercooler.

bij het installeren van een intercooler, is het eenvoudig zelf de brandstof toevoer te verhogen?
wat voor intercooler is een goede keuze?
het slangen werk word met wat voor slang gedaan?
krijg je meer vermogen? zo ja hoeveel ongeveer? kW of PK.
en ga je zuiniger rijden??

1dag op het LRCH forum en nu al weer een idee op de lijst staan. B)

Het primaire doel daan van het plaatsen van een intercooler bij jouw type blok is lijfsbehoud, lees het net iets meet terug dringen van je (interne) bloktemp, met name voor je cilinderkop.
Daarmee crieer je duurzaamheid, betrouwbaarheid, daar de 2.5 td niet in uit blinkt .
mocht je huidig blokje nog in een mooie techniese staat verkeren, en je als doel hebt er nog lang mee te blijven doen, zou ik die investering doen.
Veelal wordt de 200 tdi intercooler daarvoor gebruikt , en naast je guidige rad. blok geplaats.
( nu heb je de koelwater en olie rad in 1 houder sitten)

mijn inziens: probeer je huidig blok niet te kietelen, daar is die qwa leeftijd/ontwerp echt effe te oud voor.
je gaat teveel risico's nemen bij pk winst, om wille van dingen kapot te gaan maken.

sla die route over en ga dan tzt voor de eerder voorgestelde conversie van een 200/300 tdi.
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Nieuw op het forum”