Ik heb een op te knappen engelse Stage One op de kop getikt, dus ik ga me nu in de Land Rover wereld gooien.
Gelukkig heb ik al wel lange Jeep CJ7 ervaring (sorry :laugh:).
Ik heb altijd leuke auto's gevonden en ga nu het gewoon eens beleven !
Meteen een kort vraag: het chassisnr klopt op papier en op het originele plaatje op het schutbord. Ik kan alleen met geen mogelijkheid het chassisnr op het chassis vinden.
Ik heb al druk gegoogled en alle gebruikelijke plekken bekeken, bv:
- Rechtsvoor op voorste veerpoot
- zijkant chassis bij rechtervoorwiel
- idem linkervoorkant
Wie heeft er nog een goed idee ?
Kan het zijn dat er helemaal geen nummer te vinden is ? :S
Het chassis is meer dan roestig, dus ik wil niet in de situatie komen dat de RDW de auto afgekeurd op identiteit of zo.
In mijn chassisnr staat een M voor stationwagen. Ook staat SW in de omschrijving.
Mocht ik er een hardtop van willen maken, geeft dit problemen ?
Ik hoor het graag !
Stage one !
Re:Stage one !
Gefeliciteerd! Staat hij al op Nederlands kenteken? Want dan hoef je je wat minder zorgen te maken over de RDW.
Het nummer zou inderdaad rechts voor op het chassis moeten staan, dus als je daar niets kunt vinden zou ik me even achter de oren krabben.
Alternatief is geloof ik dat de RDW een compleet onderzoek doet en dan nummers gaat vergelijken van de bak, motor etc. om te zien of hij origineel is. Dan kun je het nummer opnieuw in laten slaan door de RDW en ben je klaar om er mee te doen wat je er mee wilt. Een hard of softtop er van maken maakt volgens mij voor de RDW niet zoveel uit.
Het nummer zou inderdaad rechts voor op het chassis moeten staan, dus als je daar niets kunt vinden zou ik me even achter de oren krabben.
Alternatief is geloof ik dat de RDW een compleet onderzoek doet en dan nummers gaat vergelijken van de bak, motor etc. om te zien of hij origineel is. Dan kun je het nummer opnieuw in laten slaan door de RDW en ben je klaar om er mee te doen wat je er mee wilt. Een hard of softtop er van maken maakt volgens mij voor de RDW niet zoveel uit.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Helaas nog het engelse kenteken.
De motor, bak, assen zijn allemaal wel origineel (op basis van motornrs, etc).
ik ga nog nog maar een keer extra goed kijken, want ik wil dat identiteitsonderzoek maximaal goed ingaan. Dat het identiteitsonderzoek nodig is, dat wordt me ondertussen wel duidelijk...
ik ga nog nog maar een keer extra goed kijken, want ik wil dat identiteitsonderzoek maximaal goed ingaan. Dat het identiteitsonderzoek nodig is, dat wordt me ondertussen wel duidelijk...
hkrant schrijft:
Even uitzoeken waar het nummer hoort te staan, die plek op het chassis netjes kaal maken. Vind je het nog niet; dan zou ik de bewijzen van de matching numbers meenemen, jezelf moed indrinken en naar de RDW gaan met je meest onschuldige blik. :dry:
Serieus: Over het algemeen zijn ze erg meewerkend is mijn ervaring, zeker als je meteen openheid geeft, zodat ze niet het idee hebben dat je de auto er clandestien doorheen probeert te wurmen.
Succes!
Helaas nog het engelse kenteken.
Even uitzoeken waar het nummer hoort te staan, die plek op het chassis netjes kaal maken. Vind je het nog niet; dan zou ik de bewijzen van de matching numbers meenemen, jezelf moed indrinken en naar de RDW gaan met je meest onschuldige blik. :dry:
Serieus: Over het algemeen zijn ze erg meewerkend is mijn ervaring, zeker als je meteen openheid geeft, zodat ze niet het idee hebben dat je de auto er clandestien doorheen probeert te wurmen.
Succes!
hallo en welkom in de wondere wereld van land rover.
zelf ook eigenaar van een engelse stage one, maar staat inmiddels op nl kenteken.
ieder geval veel plezier en succes met het zoeken naar chassis nummer.
waar te vinden is reeds genoemd :( dus idd goed schoonmaken, en kijken of je enige herkenning kunt vinden.
grt,
marco
zelf ook eigenaar van een engelse stage one, maar staat inmiddels op nl kenteken.
ieder geval veel plezier en succes met het zoeken naar chassis nummer.
waar te vinden is reeds genoemd :( dus idd goed schoonmaken, en kijken of je enige herkenning kunt vinden.
grt,
marco
kunnen jullie dan misschien aangeven waar het exact staat ?
al kan ik maar 1 lettertje terugvinden dan ben ik al gelukkig. :P
het is nu een dunne roestlaag en op andere plekken met een soort verf bedekt...
al kan ik maar 1 lettertje terugvinden dan ben ik al gelukkig. :P
het is nu een dunne roestlaag en op andere plekken met een soort verf bedekt...
Bij een Series staat het hier:
Bij een Stage One dacht ik dat het hetzelfde was.
Bij een Stage One dacht ik dat het hetzelfde was.
zal deze week eens kijken waar mijn nummer in het chassis staat.
laat ik dan nog weten.
groet,
Marco :woohoo:
laat ik dan nog weten.
groet,
Marco :woohoo:
helaas, daar staat hij niet.
Series III 109" V8 (Stage I)
The chassis number can be found on the firewall in the engine bay and on the right hand front spring hanger. (Though Daryl Webb claims "LHR" whatever that means)
maar bij mij staat er niets... :angry:
Series III 109" V8 (Stage I)
The chassis number can be found on the firewall in the engine bay and on the right hand front spring hanger. (Though Daryl Webb claims "LHR" whatever that means)
maar bij mij staat er niets... :angry:
Terug naar “Nieuw op het forum”