Hallo,
Ik ben hier nieuw, dus vergeef me als dit bericht bij het verkeerde onderwerp staat..
Ik ben voornemens in december van dit jaar de Noordkaap Challenge te rijden. Ben nu zoekende naar een auto.. die ik eventueel voor meer van dit soort tochten kan inzetten..
Zit zelf te denken aan een klassieke auto, liefst cabriolet, even een klein stukje met dak open in de buurt van de Noordkaap of de Kerstman Hebben we ook gelijk een goed verhaal voor onze sponsoren die geld doneren voor Het Glazen Huis van 3FM en Het Rode Kruis..
Iemand ervaring met dit soort trips? En tips wat betreft de auto? We zijn twee weken onderweg heen en weer en de organisatie vraagt weinig preparatie behalve winterbanden, vervangen koelvloeistof en indien mogelijk verstralers.
Ben zeker niet op zoek naar een te nieuw model, het moet wel een beetje een uitdaging zijn.
Thanks!
Gr. Kris
geschikte auto Vredestein Noordkaap Challenge 2012
-
Krizzinger
Re:geschikte auto Vredestein Noordkaap Challenge 2012
Een Serie 3 109 softtop. Met een beetje voorbereiding super betrouwbaar te krijgen, veel voorhanden en alle onderdelen zijn erg makkelijk beschikbaar.
Kan nog een hoop meer geschikte wagens bedenken, maar het ís een Land Rover forum. ;)
Overigens zou ik hem ook in een Vredestein challenge wel op Nokian winterbanden zetten. :P :P
Kan nog een hoop meer geschikte wagens bedenken, maar het ís een Land Rover forum. ;)
Overigens zou ik hem ook in een Vredestein challenge wel op Nokian winterbanden zetten. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- overlander
Kris,
Net even op de site gekeken en inderdaad gave ad hoc achtige rit! 13 dagen alleen maar rijden, hoe mooi kan het leven zijn.
Wel winterbanden van vredestein verplicht.. of dit te regelen is voor een land Rover 88 / 109 / 90 of 110 onduidelijk. De vraag is wel hoe verplicht deze banden zijn, misschien maak ik een probleem waar deze er niet is.
Cabrio snap ik ergens wel, hawai shirt erbij met thermo ondergoed..
Een 109, of 88 heeft wel een hele rudimentaire kachel, dus dat wordt dan wel heel erg koud. Wellicht is een pick-up variant van een 109 of 88 beter en nog steeds gaaf.
In de categorie buiten Landrover zou ik verder in overweging nemen de VW Kubelwagen,VW T2 busje, Citroen mehari, Jeep wrangler (ahum)
Net even op de site gekeken en inderdaad gave ad hoc achtige rit! 13 dagen alleen maar rijden, hoe mooi kan het leven zijn.
Wel winterbanden van vredestein verplicht.. of dit te regelen is voor een land Rover 88 / 109 / 90 of 110 onduidelijk. De vraag is wel hoe verplicht deze banden zijn, misschien maak ik een probleem waar deze er niet is.
Cabrio snap ik ergens wel, hawai shirt erbij met thermo ondergoed..
Een 109, of 88 heeft wel een hele rudimentaire kachel, dus dat wordt dan wel heel erg koud. Wellicht is een pick-up variant van een 109 of 88 beter en nog steeds gaaf.
In de categorie buiten Landrover zou ik verder in overweging nemen de VW Kubelwagen,VW T2 busje, Citroen mehari, Jeep wrangler (ahum)
- RobStewart
Kris,
You need a 1979 Series III Lightweight then, perfect in -22c
Rob
You need a 1979 Series III Lightweight then, perfect in -22c
Rob

Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Range Rover Classic 300 Tdi, tijdloze auto en prima reisauto. Goed zoeken naar een niet-rotte Softdash, modeljaar '94-96.
-
Landmarcs
overlander schrijft:
Onze jongens hebben/hadden LandRovers met een speciale Artic-uitvoering (voor de oefeningen in Noorwegen) er bestaan dus Artic-heaters etc. die het leven in de LandRover aangenaam kunnen houden.
En dan verder de vraag of Vredestein wel 7.5x16 of 235/85x16 winterbanden in het programma heeft. De 7.5x16 vraag kan ik alvast beantwoorden: NIET. Dus als je onder de Vredestein-eis uit wilt: de standaard band voor de 88/109/90/110 is niet leverbaar (die zijn sowieso ongeveer non-existant), en ook in 235/85x16 is de keuze ook al niet reuze (en Nokian s daar dan de 1e keus).
Zelf heb ik het nog niet doller gemaakt als half maart en niet noordelijker als ter hoogte van Stockholm (wel leuk: schaatsen op de Oostzee, of althans de zeearmen rond Stockholm). Onderweg sliep ik in de auto, en dan kan het - zonder extra kachels - best fris zijn 's ochtends (want zodra de zon weg is voelt het alsof alle warmte uit je gezogen wordt.
Op deze "hoogte" zijn winterbanden slechts zo nu en dan echt nodig (overigens wel verplicht, maar die verplichting wordt ruimhartig ingevuld).
Groeten MarcS
Kris,
.....
.....
....
Onze jongens hebben/hadden LandRovers met een speciale Artic-uitvoering (voor de oefeningen in Noorwegen) er bestaan dus Artic-heaters etc. die het leven in de LandRover aangenaam kunnen houden.
En dan verder de vraag of Vredestein wel 7.5x16 of 235/85x16 winterbanden in het programma heeft. De 7.5x16 vraag kan ik alvast beantwoorden: NIET. Dus als je onder de Vredestein-eis uit wilt: de standaard band voor de 88/109/90/110 is niet leverbaar (die zijn sowieso ongeveer non-existant), en ook in 235/85x16 is de keuze ook al niet reuze (en Nokian s daar dan de 1e keus).
Zelf heb ik het nog niet doller gemaakt als half maart en niet noordelijker als ter hoogte van Stockholm (wel leuk: schaatsen op de Oostzee, of althans de zeearmen rond Stockholm). Onderweg sliep ik in de auto, en dan kan het - zonder extra kachels - best fris zijn 's ochtends (want zodra de zon weg is voelt het alsof alle warmte uit je gezogen wordt.
Op deze "hoogte" zijn winterbanden slechts zo nu en dan echt nodig (overigens wel verplicht, maar die verplichting wordt ruimhartig ingevuld).
Groeten MarcS
-
Roger B.
235/85R16 Vredestein Wintrac is gewoon leverbaar
gone
-
Landmarcs
Roger B. schrijft:
Roger B.
Als ik het linkje aanklik krijg ik 235/65 R17. Als ik verder zoek zie ik zo gauw nog geen 235/85 R16 bij Vredestein (ook op de Vredensteinsite niet).
Groeten MarcS
Roger B.
Als ik het linkje aanklik krijg ik 235/65 R17. Als ik verder zoek zie ik zo gauw nog geen 235/85 R16 bij Vredestein (ook op de Vredensteinsite niet).
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Waarom 16? :huh: :huh: Er zijn legio 15 inch velgen te koop en daarin is het aanbod veel breder. Wil je hele brede floatation banden kom je vaak ook op 15 inch uit. Niks mis mee.
Roger B. schrijft:
Roger B.
Groeten MarcS
Waarom 16? :huh: :huh: Er zijn legio 15 inch velgen te koop en daarin is het aanbod veel breder. Wil je hele brede floatation banden kom je vaak ook op 15 inch uit. Niks mis mee.
Edward van Vugt
-
Roger B.
Landmarcs schrijft:
wist zo zeker 16 ingevoerd te hebben.... ff zoeken
Roger B. schrijft:
Roger B.
Groeten MarcS
wist zo zeker 16 ingevoerd te hebben.... ff zoeken
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”