geschikte auto Vredestein Noordkaap Challenge 2012

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Edward

Re:geschikte auto Vredestein Noordkaap Challenge 2012

Berichtdoor Edward » 14 Nov 2012, 22:03

Roger B. schrijft:
Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
235/85R16 Vredestein Wintrac is gewoon leverbaar

Roger B.

Als ik het linkje aanklik krijg ik 235/65 R17. Als ik verder zoek zie ik zo gauw nog geen 235/85 R16 bij Vredestein (ook op de Vredensteinsite niet).

Groeten MarcS

wist zo zeker 16 ingevoerd te hebben.... ff zoeken

Dat veranderd de zoeker zelf aan de hand van beschikbaarheid.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo

Berichtdoor Dixo » 14 Nov 2012, 22:06

265/70/16 is er wel van Vredestein:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/land-rover-onderdelen/616297686-banden-en-velgen-wolf.html

Om even terug te komen op de autokeuze: Weet niet of je tijdens deze of een toekomstige andere reis wil kunnen slapen in de auto? Een 109 of 110 is dan wel handig, om erin te slapen is een RRC/Disco voor veel mensen vaak net wat te klein.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Nov 2012, 22:35

ik had een grijs kenten D1, dus met laag tussenschot, in 3 deurs variant, een verhoogde vloer met een omklapbaar deel die net over het schot ging en beide voorstoelen naar voren "geklapt" zorgde voor een ligvlak (met kussen tegen rugleuning van de stoel) van ruim 2 meter....
gone

Krizzinger

Berichtdoor Krizzinger » 16 Nov 2012, 11:58

Edward schrijft:
Een Serie 3 109 softtop. Met een beetje voorbereiding super betrouwbaar te krijgen, veel voorhanden en alle onderdelen zijn erg makkelijk beschikbaar.

Kan nog een hoop meer geschikte wagens bedenken, maar het ís een Land Rover forum. ;)

Overigens zou ik hem ook in een Vredestein challenge wel op Nokian winterbanden zetten. :P :P

Edward, thanks voor je reactie.

Wat voor prijscategorie moet ik dan aan denken?

Haha ja, op andere fora verwijzen ze wel eens naar Land Rover. Houden zo toch ;)

Krizzinger

Berichtdoor Krizzinger » 16 Nov 2012, 12:02

overlander schrijft:
Kris,

Net even op de site gekeken en inderdaad gave ad hoc achtige rit! 13 dagen alleen maar rijden, hoe mooi kan het leven zijn.

Wel winterbanden van vredestein verplicht.. of dit te regelen is voor een land Rover 88 / 109 / 90 of 110 onduidelijk. De vraag is wel hoe verplicht deze banden zijn, misschien maak ik een probleem waar deze er niet is.

Cabrio snap ik ergens wel, hawai shirt erbij met thermo ondergoed..

Een 109, of 88 heeft wel een hele rudimentaire kachel, dus dat wordt dan wel heel erg koud. Wellicht is een pick-up variant van een 109 of 88 beter en nog steeds gaaf.

In de categorie buiten Landrover zou ik verder in overweging nemen de VW Kubelwagen,VW T2 busje, Citroen mehari, Jeep wrangler (ahum)

Ja, dat dacht ik ook ;)

Wat betreft de banden, als het niet gaat, gaat het niet, lijkt me, maar het is wel verplicht ja.

Haha hawai-shirt, bij deze: check!

Thanks voor de tips!

Krizzinger

Berichtdoor Krizzinger » 16 Nov 2012, 12:03

Zal me es even in die banden gaan verdiepen zodra ik meer weet.. :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Nov 2012, 13:22

Krizzinger schrijft:
Zal me es even in die banden gaan verdiepen zodra ik meer weet.. :)

Vraag eens vriendelijk aan Vredestein wat ze in de aanbieding hebben in 7.5x16 (of eventueel 235/85x16).
7.5x16 is nu eenmaal de standaardmaat*, en iedereen die winterbanden serieus neemt zal zeggen dat je (behoudens de uitzondering die de regel bevestigt) de voor de auto smalst toegelaten band moet verkiezen boven een bredere maat. Hoe smaller de band hoe beter hij "bijt" in sneeuw en verijsde sneeuw.

* Zeker voor een Series 88 of 109, maar ook nog steeds voor de Defender.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Nov 2012, 13:33

overlander schrijft:
Kris,

Wel winterbanden van vredestein verplicht..

op de site van vredestein zie ik alleen staan dat winterbanden verplicht zijn, niet dat ze van vredestein moeten zijn
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Nov 2012, 13:38

Landmarcs schrijft:
iedereen die winterbanden serieus neemt zal zeggen dat je (behoudens de uitzondering die de regel bevestigt) de voor de auto smalst toegelaten band moet verkiezen boven een bredere maat. Hoe smaller de band hoe beter hij "bijt" in sneeuw en verijsde sneeuw.
Groeten MarcS

een algemene regel gestoeld op het feit dat je in bewoond gebied, op een verharde weg met een laagje winterse neerslag rijdt...... IN scandinavie of zo, ver van de bewoonde wereld waar niet elke dag of vaker geschoven wordt kan dat anders uitpakken

Ligt zoals bij alles volledig aan de situatie... als het diepe losse sneeuw is wil je juist zo veel mogelijk oppervlak omdat je anders te diep weg zakt (zie maar eens wat voor joekels er op die ijslandse gletscher-rijders ligt.)

maar in een dun laagje van enkele centimeters, dat doorgaans op een weg ligt, zul je wel voordeel hebben om tot op de harde ondergrond te komen.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Nov 2012, 16:19

Roger B. schrijft:
Landmarcs schrijft:
iedereen die winterbanden serieus neemt zal zeggen dat je (behoudens de uitzondering die de regel bevestigt) de voor de auto smalst toegelaten band moet verkiezen boven een bredere maat. Hoe smaller de band hoe beter hij "bijt" in sneeuw en verijsde sneeuw.
Groeten MarcS

een algemene regel gestoeld op het feit dat je in bewoond gebied, op een verharde weg met een laagje winterse neerslag rijdt...... IN scandinavie of zo, ver van de bewoonde wereld waar niet elke dag of vaker geschoven wordt kan dat anders uitpakken

Ligt zoals bij alles volledig aan de situatie... als het diepe losse sneeuw is wil je juist zo veel mogelijk oppervlak omdat je anders te diep weg zakt (zie maar eens wat voor joekels er op die ijslandse gletscher-rijders ligt.)

maar in een dun laagje van enkele centimeters, dat doorgaans op een weg ligt, zul je wel voordeel hebben om tot op de harde ondergrond te komen.

Die gasten in IJsland die over de sneeuw rijden doen dat op zomerbanden of zo? :woohoo: :woohoo: Maar die snappen er natuurlijk weer helemaal niks van.

Marc gaat er altijd vanuit dat er een harde laag is om naar toe te zakken en dat je die bereikt voordat je diff ter aarde besteld is. Een gewaagde aanname als je ook wel eens naast het asfalt rijdt. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”