hallo iedereen!
Net twee dagen ben ik in bezit gekomen van de jongensdroom: een defender td5 hardtop. Prachtig.
Er blijkt echter een begrenzer op te zitten: bij teveel toeren / hogere snelheid, treedt deze in werking en begint hij licht te schokken als protest. heeft iemand ervaring hoe je dit er uit kunt halen?
alvast bedankt!
gr. jos
Hartstikke nieuw!
-
Roger B.
Re: Hartstikke nieuw!
niet, want dat is een ander probleem, of je bereikt echt de topsnelheid of max toerental
bij welke snelheid of toerental rij je als het "probleem" zich voordoet? en wat is het bouwjaar van de defender
bij welke snelheid of toerental rij je als het "probleem" zich voordoet? en wat is het bouwjaar van de defender
gone
-
josoosting
dank voor je antwoord: ik heb geen toerenteller. Het begint bij ongerveer 105 / 110 km per uur + als ik in de vier gas heleaal in trap.
defender is van 2000 en heeft 125.000 km gelopen
- RobStewart
Hi Jos,
One of two things come to mind, first is the oil in injector / engine harness, which is a common problem and lots have been written about it but a quick check for oil ingress of the injector harness plug and/or the red plug on the ECU under the passenger seat will confirm that. The other one is a defective throttle pedal potentiometer, you can visually check the plug on the throttle pedal for corrosion/water ingress but really it wouldneed to be read out by a diagnosic tool.
Rob
One of two things come to mind, first is the oil in injector / engine harness, which is a common problem and lots have been written about it but a quick check for oil ingress of the injector harness plug and/or the red plug on the ECU under the passenger seat will confirm that. The other one is a defective throttle pedal potentiometer, you can visually check the plug on the throttle pedal for corrosion/water ingress but really it wouldneed to be read out by a diagnosic tool.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Landmarcs
josoosting schrijft:
Dag Jos,
Hier een grafiekje met toeren en snelheden in verschillende versnellingen.
Zoals je kan zien zit je in z'n vier nog niet aan de grens (hoewel ik zelf liever in z'n vijf zou zitten bij 100 km/u, of nog eerder).
Zoals Rob al noemde: Olie in het "harness" is een bekende oorzaak van allerlei ongemak waaronder "misfiring".
Groeten MarcS
dank voor je antwoord: ik heb geen toerenteller. Het begint bij ongerveer 105 / 110 km per uur + als ik in de vier gas helemaal in trap.
Dag Jos,
Hier een grafiekje met toeren en snelheden in verschillende versnellingen.
Zoals je kan zien zit je in z'n vier nog niet aan de grens (hoewel ik zelf liever in z'n vijf zou zitten bij 100 km/u, of nog eerder).
Zoals Rob al noemde: Olie in het "harness" is een bekende oorzaak van allerlei ongemak waaronder "misfiring".
Groeten MarcS
-
josoosting
Re:Hartstikke nieuw!
thanks a lot guys,
I'll will let it check right away (with your written comments with mme).
I'll let you know the results!
regards Jos
I'll will let it check right away (with your written comments with mme).
I'll let you know the results!
regards Jos
Terug naar “Nieuw op het forum”