Hallo allemaal,
Ik heb mij zojuist aangemeld op het forum, maar ben (nog) geen Land Rover eigenaar. Mijn naam is Martin, 38 jaar en woonachtig in Friesland.
Ik kijk al langer met een schuin oog naar Land Rovers en ben nu min of meer op zoek naar een Series III 109 Pick Up. Het liefst uit de periode '80-'85 i.v.m. de updates. In NL liggen ze niet voor het oprapen en ik weet er nu een in het Verenigd Koninkrijk. Mocht die interessant genoeg blijken, dan moet hij nog naar NL. Hoe de procedure in NL verloopt weet ik wel, ik heb mijn dagelijks vervoer uit Duitsland gehaald. Echter hoe de procedure in het VK verloopt weet ik niet. Als iemand mij op weg kan helpen, graag!
Nieuw!
Re:Nieuw!
MVissers schrijft:
Welkom Martin!
MVissers schrijft:
De grootste update kwam in 1983, namelijk de komst van de 110 als vervanging voor de 109. Toen werden de bladveren omgeruild voor de spiraalveren en kreeg de auto permanente vierwielaandrijving in plaats van inschakelbare. Uitzondering is de 109 'Stage One' V8, die wel permanente vierwielaandrijving heeft maar toch bladveren.
MVissers schrijft:
UK is gewoon EU, dus gaat het eigenlijk precies hetzelfde als vanuit Duitsland. Alleen kun je in de UK geen tijdelijke platen krijgen voor export. Zorg dat als je de auto rijdend terug brengt dat de wegenbelasting (roadtax) betaald is *bewijs dmv taxdisc op de voorruit*, de auto verzekerd is, en de auto APK heeft (MOT). Zorg ook dat je in Nederland de auto mag rijden, of de auto vanaf de grens op een trailer zet:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/auto_en_vervoer/auto_van_de_onderneming/autokosten/auto_met_buitenlands_kenteken
Hallo allemaal,
Ik heb mij zojuist aangemeld op het forum, maar ben (nog) geen Land Rover eigenaar. Mijn naam is Martin, 38 jaar en woonachtig in Friesland.
Welkom Martin!
MVissers schrijft:
Ik kijk al langer met een schuin oog naar Land Rovers en ben nu min of meer op zoek naar een Series III 109 Pick Up. Het liefst uit de periode '80-'85 i.v.m. de updates.
De grootste update kwam in 1983, namelijk de komst van de 110 als vervanging voor de 109. Toen werden de bladveren omgeruild voor de spiraalveren en kreeg de auto permanente vierwielaandrijving in plaats van inschakelbare. Uitzondering is de 109 'Stage One' V8, die wel permanente vierwielaandrijving heeft maar toch bladveren.
MVissers schrijft:
In NL liggen ze niet voor het oprapen en ik weet er nu een in het Verenigd Koninkrijk. Mocht die interessant genoeg blijken, dan moet hij nog naar NL. Hoe de procedure in NL verloopt weet ik wel, ik heb mijn dagelijks vervoer uit Duitsland gehaald. Echter hoe de procedure in het VK verloopt weet ik niet. Als iemand mij op weg kan helpen, graag!
UK is gewoon EU, dus gaat het eigenlijk precies hetzelfde als vanuit Duitsland. Alleen kun je in de UK geen tijdelijke platen krijgen voor export. Zorg dat als je de auto rijdend terug brengt dat de wegenbelasting (roadtax) betaald is *bewijs dmv taxdisc op de voorruit*, de auto verzekerd is, en de auto APK heeft (MOT). Zorg ook dat je in Nederland de auto mag rijden, of de auto vanaf de grens op een trailer zet:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/auto_en_vervoer/auto_van_de_onderneming/autokosten/auto_met_buitenlands_kenteken
Re:Nieuw!
Het verschil met Duitsland is dat de Engelsen niks geven om het chassisnummer. Dat terwijl het hier heilig is. Zorg dus dat bij eventuele auto de juiste papieren zitten en dat het chassisnummer goed leesbaar is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Nieuw!
Bedankt voor de eerste reacties!
De Series III heeft nog de klassieke look, wat ik wel kan waarderen. Echter de 110 technisch inderdaad verfijnder. Beide opties hou ik open.
Een goede tip v.w.b. het chassisnummer, soms worden er voertuigen aangeboden met een nieuw chassis en het zou natuurlijk fijn zijn als het chassisnummer is overgenomen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het rijdend naar NL brengen, wat inderdaad wel wat papierwerk in UK zal opleveren. Ik heb wat korte research gedaan, maar heb (nog) niet helder of ik roadtax kan betalen, of dat dat nog doorloopt van de vorige eigenaar. MOT hoort bij de auto, dus lijkt mij geen probleem (als ik nieuwe eigenaar wordt) en als ik het goed begrijp moet ik bij een Engelse maatschappij verzekerd zijn.
Aan de deze kant van de ferry kan ik sowieso wel met een ééndagskenteken rijden of anders uitvogelen of die 14 dagen vrijstelling ook geldt voor import.
Wellicht heeft iemand meer ervaring hiermee?
De Series III heeft nog de klassieke look, wat ik wel kan waarderen. Echter de 110 technisch inderdaad verfijnder. Beide opties hou ik open.
Een goede tip v.w.b. het chassisnummer, soms worden er voertuigen aangeboden met een nieuw chassis en het zou natuurlijk fijn zijn als het chassisnummer is overgenomen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het rijdend naar NL brengen, wat inderdaad wel wat papierwerk in UK zal opleveren. Ik heb wat korte research gedaan, maar heb (nog) niet helder of ik roadtax kan betalen, of dat dat nog doorloopt van de vorige eigenaar. MOT hoort bij de auto, dus lijkt mij geen probleem (als ik nieuwe eigenaar wordt) en als ik het goed begrijp moet ik bij een Engelse maatschappij verzekerd zijn.
Aan de deze kant van de ferry kan ik sowieso wel met een ééndagskenteken rijden of anders uitvogelen of die 14 dagen vrijstelling ook geldt voor import.
Wellicht heeft iemand meer ervaring hiermee?
Re:Nieuw!
MVissers schrijft:
Ga eens rijden met de mogelijkheden waartussen je twijfelt, allemaal hebben ze hun charmes en ieder zo zijn/haar voorkeuren. Maar wel overduidelijk verschillen.
MVissers schrijft:
Nieuw chassis zou ik alleen doen als er door een erkende instantie gedocumenteerd een chassisnummer is ingeslagen. Anders gewoon niet doen, het risico is te groot dat de RDW 'm weigert en dan heb je alleen de onderdelen nog.
MVissers schrijft:
MOT zorgen dat het nog geldig is inderdaad, en road tax kan degene waarvan je 'm koopt regelen voor je. Meen dat je niet zonder road tax mag rijden, ook niet voor export. Maar dat zou je even na moeten zoeken. Verzekering kun je ook in Nederland regelen, zul je wel even bij de verzekeringsmaatschappij waar je je auto wil gaan verzekeren moeten informeren of dat mogelijk is. Eendagskenteken is ook een optie inderdaad, let wel goed op de voorwaarden daarvan.
De Series III heeft nog de klassieke look, wat ik wel kan waarderen. Echter de 110 technisch inderdaad verfijnder. Beide opties hou ik open.
Ga eens rijden met de mogelijkheden waartussen je twijfelt, allemaal hebben ze hun charmes en ieder zo zijn/haar voorkeuren. Maar wel overduidelijk verschillen.
MVissers schrijft:
Een goede tip v.w.b. het chassisnummer, soms worden er voertuigen aangeboden met een nieuw chassis en het zou natuurlijk fijn zijn als het chassisnummer is overgenomen.
Nieuw chassis zou ik alleen doen als er door een erkende instantie gedocumenteerd een chassisnummer is ingeslagen. Anders gewoon niet doen, het risico is te groot dat de RDW 'm weigert en dan heb je alleen de onderdelen nog.
MVissers schrijft:
Mijn voorkeur gaat uit naar het rijdend naar NL brengen, wat inderdaad wel wat papierwerk in UK zal opleveren. Ik heb wat korte research gedaan, maar heb (nog) niet helder of ik roadtax kan betalen, of dat dat nog doorloopt van de vorige eigenaar. MOT hoort bij de auto, dus lijkt mij geen probleem (als ik nieuwe eigenaar wordt) en als ik het goed begrijp moet ik bij een Engelse maatschappij verzekerd zijn.
Aan de deze kant van de ferry kan ik sowieso wel met een ééndagskenteken rijden of anders uitvogelen of die 14 dagen vrijstelling ook geldt voor import.
Wellicht heeft iemand meer ervaring hiermee?
MOT zorgen dat het nog geldig is inderdaad, en road tax kan degene waarvan je 'm koopt regelen voor je. Meen dat je niet zonder road tax mag rijden, ook niet voor export. Maar dat zou je even na moeten zoeken. Verzekering kun je ook in Nederland regelen, zul je wel even bij de verzekeringsmaatschappij waar je je auto wil gaan verzekeren moeten informeren of dat mogelijk is. Eendagskenteken is ook een optie inderdaad, let wel goed op de voorwaarden daarvan.
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten