Ik zal me even voorstellen, ik ben Jeroen, 35 jaar en woon in het Bourgondische zuiden des lands.
Ben getrouwd en heb 2 kinderen en wat dieren.
Ik ben mijn hele leven al verzot geweest op de Land Rover Defender en nu gaat het hopelijk gebeuren.
Naar mijn werk rij ik elke dag een kilometer of 40 en hiervoor wil ik de landrover ook gaan gebruiken.
Nu wil ik kijken voor een oldtimer defender en het liefst met LPG.
Maar wat raden jullie aan en wat raden jullie af? Is een benzine motor met LPG betrouwbaar?
En is hier veel onderhoud aan? Of kan ik beter een dieselmotor pakken. Misschien is een dieselmotor qua brandstof duurder maar qua onderhoud weer goedkoper?
En welke benzine motoren en welke dieselmotoren zijn goed en welke niet?
Ik woon heel landelijk, dus af en toe zal er een veldweggetje genomen worden, maar verder zal hij niet veel meer off-road gaan zien. Dus qua vermogen maakt het me niet veel uit.
Heb altijd gesleuteld aan 2cv`s en ford oldtimers dus sleutelen, lassen en klein onderhoud zit wel snor.
Vlak bij mij in de buurt staat onderstaande bij een garage te koop en misschien dat ik hier eens wil gaan kijken.
Is deze auto misschien bij iemand van jullie bekend?
Land rover 88 4WD , 2500cc/ LPG bwj 1973
op de foto`s lijkt deze wat plekjes te hebben bij de deur scharnieren, en op het schutboard. dus ik zal hier even goed heen moeten kijken