nieuw hier en een beetje raad gevraagd...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 12:31

R1200C schrijft:
11.000 euro is helemaal niet zoveel hoor. Als je een aantal zaken grondig aan laat pakken dan kun je zonder al te veel gekke dingen best op zo'n bedrag uit komen.

Ander chassis, andere motor, andere vering, nieuw setje banden en velgen, wat klein werk en hier en daar een stukje rot vervangen en dan ben je al een heel eind als je het laat doen...

Ja, dat klopt wel, maar dat is dan hobby en geen economische waarde.
Een leuk verkoop-verhaal, maar niet meer dan een verhaal (in de betekenis van "creatief").

Als je "grondig" zoekt vind je voor € 11.000 (en dan zet ik het "wrak" waaraan die € 11.000 is gespendeerd even op Nul) heel wat mooie alternatieven.
Of met andere woorden de markt is veel groter als deze ene hybride 88-er.

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 08 Okt 2012, 13:24

De hoeveelheid geld die je er in pompt is inderdaad niet 1-op-1 in de waarde terug te vinden. D'n Harrie had aantoonbaar voor ongeveer 15k aan rekeningen liggen maar werd voor net geen 10k getaxeerd en algemeen wordt aangenomen dat je ongeveer 75% van de taxatiewaarde als verkoopwaarde aan zou kunnen houden. Oftewel: de helft van wat ik er in gestopt had zou ik er voor kunnen krijgen. Gelukkig is D'n Harrie niet te koop B)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Rsmk2

Berichtdoor Rsmk2 » 08 Okt 2012, 13:24

Men vraag 7500,- ervoor en een voordeel voor mij zou zijn dat ik mijn huidige Slopel astra diesel erop kon inruilen. Deze reed ik i.v.m werk maar dit is nu niet meer nodig.

Als ik een andere 90 of 110 wil kopen, moet ik mijn astra dus particulier verkopen en i.v.m de crisis is dit nog niet zo makkelijk. Maar dat moet dan maar.. Ga natuurlijk niet zomaar wat kopen om in te ruilen.

Heb daarbij nog een iets kleinere familie auto, dus de landrover wordt dan de 2e auto.

Maar het is wel wat jullie zeggen, als deze uit 1000 en 1 verschillende onderdelen ( en misschien zelfs homemade onderdelen) is samengesteld is onderhoud en nieuwe onderdelen nog niet zo makkelijk en gegarandeerd krijgt ik later als ik hem weer wil verkopen te horen dat het allemaal niet origineel is etc etc. Meestal heb ik pech met dit soort dingen.

Ga denk ik toch eens binnenkort kijken en zien wat voor een facturen erbij zitten, al is het voor ervaring op te doen en eens te kijken hoe deze rijd na alle aanpassingen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 14:00

Rsmk2 schrijft:
Men vraag 7500,- ervoor en een voordeel voor mij zou zijn dat ik mijn huidige Slopel astra diesel erop kon inruilen. Deze reed ik i.v.m werk maar dit is nu niet meer nodig.

Als ik een andere 90 of 110 wil kopen, moet ik mijn astra dus particulier verkopen en i.v.m de crisis is dit nog niet zo makkelijk. Maar dat moet dan maar.. Ga natuurlijk niet zomaar wat kopen om in te ruilen.

Heb daarbij nog een iets kleinere familie auto, dus de landrover wordt dan de 2e auto.

Maar het is wel wat jullie zeggen, als deze uit 1000 en 1 verschillende onderdelen ( en misschien zelfs homemade onderdelen) is samengesteld is onderhoud en nieuwe onderdelen nog niet zo makkelijk en gegarandeerd krijgt ik later als ik hem weer wil verkopen te horen dat het allemaal niet origineel is etc etc. Meestal heb ik pech met dit soort dingen.

Ga denk ik toch eens binnenkort kijken en zien wat voor een facturen erbij zitten, al is het voor ervaring op te doen en eens te kijken hoe deze rijd na alle aanpassingen.

Als je deze (en andere) auto's eerlijk op hun waarde wil schatten dan moet je een eventuele inruil los koppelen, dwz kijken wat voor korting ze willen geven zonder inruil en welke waarde ze voor je inruiler geven en ook kijken welke waarde die inruiler reëel heeft.

Als je je laat verleiden door een of ander leuk aanbod zonder goed vergelijk, of het nu gaat om de inruil of de auto die ze hebben staan ... ja dan ben je misschien wel heel blij met die verleiding.

Groeten MarcS

PS Kijk ook hier: http://landrover.paginamarkt.nl/90-2-5na-diesel-1985-rhd/415740.html eens. Ik heb geen aandelen, en het is ook iets heel anders qua uitelijk, maar naar mijn idee een aardige maatstaf. En ... het is in ieder geval wel een eerlijke 90 en geen "would-be".

tim

Berichtdoor tim » 08 Okt 2012, 20:58

Ik zou 'm gewoon laten staan, om redenen die hier met "recht"al zijn aangevoerd, als niet origineel en dergelijke.
Vindt het een vreemde kruisbestuiving.
Je wordt toch ook niet verliefd op een birgit schuurman, als je met wat geduld katja kan krijgen?
Met jouw budget(die 7500) is er echt wel ruim keus.
Staat momenteel - zo op het eerste oog- een hele leuke bruine 110 te koop op MP, te harlingen, bijvoorbeeld.
Gewoon een lieve 110.

Met tijd een beetje sparen en gevoegelijk 'm steeds een beetje upgradeb naar je eigen smaak en staatniveau.

Whatever het ook gaat worden, succes
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2012, 21:11

tim schrijft:

Je wordt toch ook niet verliefd op een birgit schuurman, als je met wat geduld katja kan krijgen?

beetje kwestie van smaak..... vind birgit leuker dan katja....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 21:33

Roger B. schrijft:
tim schrijft:

beetje kwestie van smaak..... vind birgit leuker dan katja....

Tja, dat is een kwestie van smaak (en in dit geval een foute vergelijking).

Het is meer de keuze tussen Marijke Helwegen of ... the real thing.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 08 Okt 2012, 22:29

Ik snap het best van roger, is al jaaaaaaaaaaaaaren in de war, eerst in de verkeerde landrover, iets met wit en ondersteboven en daardoor nog meer in de war, weer in een andere verkeerde landrover, donker en uberluxe.
Ik raak in de war van katje, en belande daardoor in een defender..
Resumerend: lood om oud ijzer. :silly:

Marijkje;

wmoh, met alle lichten uit, en 3 flessen rood achterover, wil ik best wel eens met haar een gesprekje voeren hoor..

Maarrr, de constatering van Marc klopt wel volledig ;)
en nu hou ik op , want de TS heeft recht op z'n euuhh topic :blush:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Okt 2012, 23:56

tim schrijft:
Marijkje;

wmoh, met alle lichten uit, en 3 flessen rood achterover, wil ik best wel eens met haar een gesprekje voeren hoor..

Maarrr, de constatering van Marc klopt wel volledig ;)
en nu hou ik op , want de TS heeft recht op z'n euuhh topic :blush:

Ik hoef er niet lang over na te denken ... in geval van de keuze ... kocht ik van ellende dan maar die foute hybride ... met een beetje geluk zijn de losse onderdelen nog wat waard.

Groeten MarcS

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 09 Okt 2012, 07:55

Ik denk dat FlorisTim met de Birgit/Katja vergelijking bedoelde dat bij deze 88 net als bij Katja de voorkant vernieuwd is waardoor ie wat meer naar voren komt. ;)

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Terug naar “Nieuw op het forum”