nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
Gerard schrijft:
De voorruit is niet origineel maar ook niet van een Defender/90/110. Misschien een Santana, of "home-made".
En ... met wat goede wil zie je voor wel een differentieel-bult, wat overigens 4x2 niet uitsluit.
Al het eerdere knutselwerk hoeft geen probleem te zijn als het goed gedaan is en goed gedocumenteerd is ... maar het maakt het onderhoud voor wie dit allemaal niet weet een stuk lastiger.
En ... ik denk dat een "would-be" 90 maar in werkelijkheid 88-er minder in marktwaarde scoort als een "original" 88-er.
Groeten MarcS
Ik zou in ieder geval wel even 'kritisch' naar die auto kijken, want er is al flink aan gesleuteld ...
Standaard lag er een 2.25 benzine blok in en geen 2.5
Ook aan de carrosserie is behoorlijk verbouwd.
De voorruit, deuren, motorkap, grill zijn niet origineel en van de latere Defender/90/110
Zo aan de varkensstaartjes op de bumper en z'n bouwjaar te zien zou het me niet verbazen als het een voormalige 4x2 uit het Belgische leger is. (en dus later omgebouwd naar 4x4)
Gerard
De voorruit is niet origineel maar ook niet van een Defender/90/110. Misschien een Santana, of "home-made".
En ... met wat goede wil zie je voor wel een differentieel-bult, wat overigens 4x2 niet uitsluit.
Al het eerdere knutselwerk hoeft geen probleem te zijn als het goed gedaan is en goed gedocumenteerd is ... maar het maakt het onderhoud voor wie dit allemaal niet weet een stuk lastiger.
En ... ik denk dat een "would-be" 90 maar in werkelijkheid 88-er minder in marktwaarde scoort als een "original" 88-er.
Groeten MarcS
Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
ok dus het wordt een twijfel gevalletje....normaler wijze vraag je je af waarom iemand een andere neus op een auto zet? 

Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
Rsmk2 schrijft:
Een Land Rover is niet normaal he, dus daar moet je niet al te veel naar kijken. Denk dat een van de echte redenen dat iemand een andere neus op zijn Land Rover zet veel simpeler is: omdat het kan.
De neus van de opvolger(s) van de Eend bijvoorbeeld wijkt op zoveel punten af dat je een flinke verbouwing kunt gaan plannen terwijl er redelijk wat delen van een Defender vrij eenvoudig pas zijn te maken op een Series (of zelfs zo er op kunnen worden geschroefd).
Als Series rijder zou ik voor dagelijks vervoer toch gaan kijken naar een wat modernere, al zou de auto van je plaatje misschien net wel die modernere snufjes kunnen hebben (motor, vering etc.). Voor wat betreft de kosten is er volgens mij geen standaard plaatje te schetsen. Koop je een goede auto en heb je dat spreekwoordelijke lot uit de loterij dan valt het alles mee maar koop je een auto waar de lak de dragende functie van het metaal heeft overgenomen kun je er op leeg lopen...
ok dus het wordt een twijfel gevalletje....normaler wijze vraag je je af waarom iemand een andere neus op een auto zet?
Een Land Rover is niet normaal he, dus daar moet je niet al te veel naar kijken. Denk dat een van de echte redenen dat iemand een andere neus op zijn Land Rover zet veel simpeler is: omdat het kan.
De neus van de opvolger(s) van de Eend bijvoorbeeld wijkt op zoveel punten af dat je een flinke verbouwing kunt gaan plannen terwijl er redelijk wat delen van een Defender vrij eenvoudig pas zijn te maken op een Series (of zelfs zo er op kunnen worden geschroefd).
Als Series rijder zou ik voor dagelijks vervoer toch gaan kijken naar een wat modernere, al zou de auto van je plaatje misschien net wel die modernere snufjes kunnen hebben (motor, vering etc.). Voor wat betreft de kosten is er volgens mij geen standaard plaatje te schetsen. Koop je een goede auto en heb je dat spreekwoordelijke lot uit de loterij dan valt het alles mee maar koop je een auto waar de lak de dragende functie van het metaal heeft overgenomen kun je er op leeg lopen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
Denk dat ik gewoon binnenkort eens ga kijken, volgens de verkoper is er voor 11.000,- euro aan de auto versleuteld en zijn de factureren aanwezig. En zou het goed kunnen dat er allerlei moderne aanpassingen op zitten.
Ik ben alleen gewend dat als men dit soort aanpassingen gaat doen aan een oldtimer dit voor de waarde niet goed is. En vraag je je af waarom iemand dit doet (schade). Maar bij een Laro gaat dit dus niet op. :laugh:
Dat er andere onderdelen gebruikt worden van andere auto`s vind ik opzich nog niet zo erg, mits het natuurlijk goed gebeurt is.
Maar als men zelf een voorruit knutseld ga ik al twijfelen of dit wel waterdicht is en dergelijke. Maar misschien geeft de historie en de facturen hier antwoord op.
Al met al zijn deze aanpassingen dus niet echt waarde vermeerderend en is de prijs dus mede gebaseerd op de looks.
Ik ben alleen gewend dat als men dit soort aanpassingen gaat doen aan een oldtimer dit voor de waarde niet goed is. En vraag je je af waarom iemand dit doet (schade). Maar bij een Laro gaat dit dus niet op. :laugh:
Dat er andere onderdelen gebruikt worden van andere auto`s vind ik opzich nog niet zo erg, mits het natuurlijk goed gebeurt is.
Maar als men zelf een voorruit knutseld ga ik al twijfelen of dit wel waterdicht is en dergelijke. Maar misschien geeft de historie en de facturen hier antwoord op.
Al met al zijn deze aanpassingen dus niet echt waarde vermeerderend en is de prijs dus mede gebaseerd op de looks.
Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
Kans is vrij groot dat als iemand zelf een voorruit bouwt hij juist wel waterdicht is :laugh:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
Rsmk2 schrijft:
Tja, als er voor € 11.000 aan verknutseld is dan is het een dure hobby geweest, want voor € 11.000 koop je een moderne Defender 90 of 110 met Td5, of een belasting vrije 90 of 110 in goede/top conditie.
En waar die € 11.000 aan opgegaan zijn weet ik niet: er zitten bijv wel parabool-veren onder (maar die kosten echt geen € 11.000 ). Zien het eerdere plaatje:
Je kan zeggen dat die parabolen een "gelukje" zijn: Chassis is in ieder geval ± origineel gebleven. Desondanks zou ik graag van de RDW weten of ze dit voertuig nog origineel genoeg vinden.
Mij lijkt dat dit net zoiets is als "huize de molensteen", dwz dat huis dat helemaal verklust is met een eigenaar heeft die denkt dat hij alle verbouw-werkzaamheden dubbel en dwars terug kan verdienen, terwijl het tegendeel waar is: een koper denkt alleen maar "die keuken, die badkamer .... die zijn niet naar mijn smaak".
Groeten MarcS
Denk dat ik gewoon binnenkort eens ga kijken, volgens de verkoper is er voor 11.000,- euro aan de auto versleuteld en zijn de factureren aanwezig. En zou het goed kunnen dat er allerlei moderne aanpassingen op zitten.
Ik ben alleen gewend dat als men dit soort aanpassingen gaat doen aan een oldtimer dit voor de waarde niet goed is. En vraag je je af waarom iemand dit doet (schade). Maar bij een Laro gaat dit dus niet op. :laugh:
Dat er andere onderdelen gebruikt worden van andere auto`s vind ik opzich nog niet zo erg, mits het natuurlijk goed gebeurt is.
Maar als men zelf een voorruit knutseld ga ik al twijfelen of dit wel waterdicht is en dergelijke. Maar misschien geeft de historie en de facturen hier antwoord op.
Al met al zijn deze aanpassingen dus niet echt waarde vermeerderend en is de prijs dus mede gebaseerd op de looks.
Tja, als er voor € 11.000 aan verknutseld is dan is het een dure hobby geweest, want voor € 11.000 koop je een moderne Defender 90 of 110 met Td5, of een belasting vrije 90 of 110 in goede/top conditie.
En waar die € 11.000 aan opgegaan zijn weet ik niet: er zitten bijv wel parabool-veren onder (maar die kosten echt geen € 11.000 ). Zien het eerdere plaatje:
ok dus het wordt een twijfel gevalletje....normaler wijze vraag je je af waarom iemand een andere neus op een auto zet?
Je kan zeggen dat die parabolen een "gelukje" zijn: Chassis is in ieder geval ± origineel gebleven. Desondanks zou ik graag van de RDW weten of ze dit voertuig nog origineel genoeg vinden.
Mij lijkt dat dit net zoiets is als "huize de molensteen", dwz dat huis dat helemaal verklust is met een eigenaar heeft die denkt dat hij alle verbouw-werkzaamheden dubbel en dwars terug kan verdienen, terwijl het tegendeel waar is: een koper denkt alleen maar "die keuken, die badkamer .... die zijn niet naar mijn smaak".
Groeten MarcS
Re:nieuw hier en een beetje raad gevraagd...
11.000 euro is helemaal niet zoveel hoor. Als je een aantal zaken grondig aan laat pakken dan kun je zonder al te veel gekke dingen best op zo'n bedrag uit komen.
Ander chassis, andere motor, andere vering, nieuw setje banden en velgen, wat klein werk en hier en daar een stukje rot vervangen en dan ben je al een heel eind als je het laat doen...
Ander chassis, andere motor, andere vering, nieuw setje banden en velgen, wat klein werk en hier en daar een stukje rot vervangen en dan ben je al een heel eind als je het laat doen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

