Opnieuw voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
OneTen24

Opnieuw voorstellen

Berichtdoor OneTen24 » 11 Sep 2012, 14:21

Graag stel ik me (opnieuw) aan jullie voor. Na een aantal jaren afwezigheid heb ik me weer aangemeld als lid.
Wij wonen in Friesland en hebben een dochter van 2,5. Land Rover rijden is voor ons sinds een jaar of 7 een eerste levensbehoefte. We hebben in die relatief korte tijd aardig wat land Rovers gereden.
We begonnen met een 1967 SIIa SW met RR V8, bak en assen. Daarna een 90 300tdi, gevolgd door een D2 en een een 90 TD5. Naast de laatste drie hadden we ook onze huidige OneTen. Dat is een 110 V8 CSW uit 1984 en deze auto heb ik de afgelopen 2 jaar op technisch vlak grondig aangepakt.

Het chassis is gestraald, gelast en gegalvaniseerd. Schutbord gestraald, gelast en in 2K gespoten. Assen ontroest en opnieuw opgebouwd met nieuwe keerringen, lagers en remmen en swivels. De ophanging compleet vernieuwd, dus bussen, shocks en veren vervangen. De motor deels gereviseerd en de v-bak lekvrij gemaakt en de t-bak gereviseerd. Verder LPG onderbouw gemaakt en onder de bijrijder stoel een 35L brandstoftank geplaatst. Van RHD naar LHD. De voorruit is nu verwarmbaar en de deuren zijn weer als nieuw.
Het plaatwerk is nog eerste lak met gebruikssporen, maar dat mag bij een Land Rover naar mijn mening.

Nu maar eens genieten van het rijden op en off road(light).

Groeten Boelo

janwijbrand

Re:Opnieuw voorstellen

Berichtdoor janwijbrand » 11 Sep 2012, 16:52

Hoi Boelo,

Ik ken je naam van het laro prikbord, maar zeer zeker ook welkom op dit forum!

Raymond

Berichtdoor Raymond » 18 Sep 2012, 08:57

Welkom! En nog bedankt voor je uitgebreide verslag van het vervangen van de achterraamgoten op de prik ;)

OneTen24

Berichtdoor OneTen24 » 07 Okt 2012, 17:39

Dank je wel Raymond, alles goed daar in de Achterhoek?
Heb je je moestuintjes ook weg gedaan?

Groeten Boelo

Raymond

Berichtdoor Raymond » 09 Okt 2012, 10:19

:huh:

Geen idee hoe het in de achterhoek is, en een moestuin heb ik geen tijd voor :silly:

Deze Raymond komt uit de randstad :laugh:

Terug naar “Nieuw op het forum”