Nieuwkomertje

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Disco2Sava

Nieuwkomertje

Berichtdoor Disco2Sava » 07 Sep 2012, 22:58

Hallo,

Even in het kort, ben niet zo'n spreker, maar meer van het doen :) Ik ben sinds begin deze week in het bezit van een LR Disco2 van bj 2000. Een 4.0 V8, en dis is gelijk mijn eerste benzine auto na een langere tijd van dieselen!
Deze stunt met een benzine auto zette me portemonnee gelijk 140e terug bij het eerste tankbeurtje! Nou moet ik toegeven dat ik die 140e met een smile op mijn gezicht aan het oprijden ben :silly:

Naast de Disco heb ik ook nog 2 oude benzen, een 124 200D en een 123 300D. In Servie heb ik nog een Nissan 300zx z31 staan. Deze heb ik laatst opgekocht voor een weg geef prijsje maar er moet wel wat onderhoud gebeuren aan de auto.

Hier wat foto's van de Disco.

Helaas ook wat minpuntjes! :)

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Roger B.

Re: Nieuwkomertje

Berichtdoor Roger B. » 07 Sep 2012, 23:06

Welkom, en ter geruststelling, een tank diesle kost ook snel 120 euro..... je komt er alleen een stukkie verder mee ;)

dat raamframe kun je heel eenvoudig wisselen (bekleding van de deur en paar schroefjes verwijderen dan kan ie naar boven eruit... vast wel gebruikt voor redelijk bedrag te koop.

Die roestplek aan de voorruit is zorgelijker, dat is meteen veel werk en (dus) bekostelijk... wel effe doen voordat er een gat zit... zou de ruit daarvoor demonteren.

Verder zo op de foto's een nette D2, mooie auto
gone

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 08 Sep 2012, 10:08

Dan zou ik ze alle (4?) moeten vervangen, op elk frampje zit wel een plekje, dus dat laat ik maar voorlopig even zitten. Als je de auto van een afstandje bekijkt valt dat absoluut niet op. Het is echt als je details gaat zoeken dan merk je dit op. En het is een auto van 12 jr dus hij mag wel wat hebben.
Idd roestplek aan voorruit(beide zijdes) is wat zorgelijker, en dat heb ik btw helemaal over het hoofd gezien tijdens aankoop. Niet dat ik de auto niet had gekocht maar ben verbaasd hoe je soms verblind bent tijdens een aankoop!

Verder is er wat technisch onderhoud nodig, dat zal ik nog verder in de juiste rubriek verder toelichten. Gaat om de koppel bij een V8, remmetjes, en wat motorisch.. Valt me op dat ik zoooooowat de halve auto op noem :) Lapmjes op de dashboard heb ik al gerepareerd, was een kwestie van een zekering vervangen!

Groeten, S.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Sep 2012, 10:31

Werk die plekjes op die raamframes in ieder geval even bij. Dat vertraagd het roesten behoorlijk. Als je ze demonteert kun je ze helemaal goed onder handen nemen, maar dat is wel bewerkelijk. Vervangen is alleen aan de orde als je het te lang laar door sudderen. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Re:Nieuwkomertje

Berichtdoor Thomas Td5 » 08 Sep 2012, 16:19

Disco2Sava schrijft:

Helaas ook wat minpuntjes! :)

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je Disco. :)

Wat betreft je minpuntjes, die ken ik wel. Mijn Disco had ook roest boven de voorruit dankzij wat ongelukkige steenslag. Ik heb dat vrijwel meteen laten maken. Om het goed netjes te krijgen moeten ze de voorruit verwijderen en het boeltje zandstralen om van de roest af te komen. Daarna spuiten en de voorruit terug plaatsen. Mits die het verwijderen overleefd. De voorruit bij de Disco is geplakt en loshalen eindigd meestal in een kapotte ruit.

De "latjes" bij de achterdeuren dat die wat roesten ken ik ook. Eigenlijk noot wat mee gedaan. Zit er nog, geen last van en wordt voorlopig niet erger.

Terug naar “Nieuw op het forum”