Hallo laro liefhebbers,
hierbij nogmaals een berichtje over een laro defender 110 ex army, even in het kort iets over mij zelf ik ben erik fischer 49 jaar getrouwd en 2 kids en eigelijk al heel lang ook al besmet met het laro virus dat begon in 1982 toen ik dienstplichtig militair was en een opleiding kreeg , jawel tot laro piloot ik moest lessen op een 88 lithtweiht in venlo , later mocht ik het gelukkig proberen op een 109 bj 1981 dus destijds bijna nieuw! dit werd mijn vaste auto en had later echt een matsbaantje bij de bevoorrading .
nu een 30 jaar later steekt het virus de kop weer op!!
jaren geleden heb ik het boekje DE LANDROVER IN NEDERLANDSE MILITAIRE DIENST aangeschaft hier kwam de laro niet te best naar voren dit was defensie z,n eigen schuld door al de modeficaties die eraan zijn aangebracht , dus geen ex ned.laro voor mij
ik rij nu voor de hobby een DAF YA 328 dit is een zogenaamde dikke daf echt een superspartaans voertuig maar prachtig voertuig waar nog echt in gewerkt moet worden , zonder stuurbekrachtiging , zonder verwarming , dubbel kluts schakelen enz. ik heb hem nu 12 jaar en ben nu toe aan een nieuwe uitdaging dit in de vorm van een LARO DEFENDER 110 EX ARMY SOFTTOP RHD DIESEL ( dit om de kosten eventueel te drukken )
wel ben ik enigsinds wat technisch , moet wel als je een daf 328 rijdt de daf wordt op termijn verkocht en een defender staat op het verlanglijstje
ik ben wel een leek op laro defender gebied heb al een beetje rongekeken op diverse laro sites maar een ex engels legervoertuig lijkt me wel wat , wie kan mij iets vertellen over dit voertuig over de goede en de minder goede eigenschappen of weet informatie hierover het moet wel weer een simpel spartaans voertuig worden zonder toeters en bellen
vrgr e,fischer ,emmen
landrover defender 110 ex army
-
erikfischerdaf
Re:landrover defender 110 ex army
Hoi eric,
Welkom hier!
Volgens mij staat er hier in het dorp (Emmer-Compascuum) iets te koop als wat jij zoekt.
Bij de molen dus richting Ter Apel. Moet in elk geval goed zijn voor een proefritje toch?
Mocht je in de buurt zijn, koffie is als ik thuis ben altijd bijna klaar!
Groet
Marco
Welkom hier!
Volgens mij staat er hier in het dorp (Emmer-Compascuum) iets te koop als wat jij zoekt.
Bij de molen dus richting Ter Apel. Moet in elk geval goed zijn voor een proefritje toch?
Mocht je in de buurt zijn, koffie is als ik thuis ben altijd bijna klaar!
Groet
Marco
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
erikfischerdaf
Re:landrover defender 110 ex army
Hallo Marco,
dat is hier vlak in de buurt ( ik woon in barger-oosterveld ) emmen ik kan zaterdag middag wel eens even gaan kijken wat het is , maar ik moet wel eerst m,n daf verkopen! zaterdagmorgen moet ik nog aan de daf sleutelen wat kleine dingetjes
groeten erik fischer
dat is hier vlak in de buurt ( ik woon in barger-oosterveld ) emmen ik kan zaterdag middag wel eens even gaan kijken wat het is , maar ik moet wel eerst m,n daf verkopen! zaterdagmorgen moet ik nog aan de daf sleutelen wat kleine dingetjes
groeten erik fischer
Terug naar “Nieuw op het forum”