Voorstellen en keuringsvraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re:Voorstellen en keuringsvraag

Berichtdoor ernsts » 14 Aug 2012, 11:40

Dank voor de tips!
Defender 90 Td5 CSW 2002

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re:Voorstellen en keuringsvraag

Berichtdoor ernsts » 14 Aug 2012, 11:51

Update:
Komend weekend ga ik twee Defenders bekijken, een 90 in Eindhoven ( http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=211337116 ) en een 110 net over de Belgische grens ( http://link.marktplaats.nl/578932001 ). Spannend, mijn eerste echte kennismaking! Leuk, het gaat er nu toch echt van komen. Na het weekend weet ik of ik met één van de twee verder wil en ga we technische hulp erbij zoeken. [OT] Iemand belangstelling voor een Ford Fusion 2003 60.000 km voor weinig.. :blush: Met krasjes want ooit van m'n moeder overgenomen die weliswaar erg weinig reed maar ook wel eens een paaltje niet zag :( Dus voor weinig! [eind OT].
Defender 90 Td5 CSW 2002

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re:Voorstellen en keuringsvraag

Berichtdoor tim » 14 Aug 2012, 11:54

ernsts schrijft:
Ron Bolleboom, Pijnacker. Wie heeft ervaring met dit bedrijf?


Jep, laar er sowieso de jaarlijkse apk voor m'n 110 doen.

flexibele no nonse kerel met humor en te behappen uurtarief.
doet voornamelijk series en defenders.
prima vent, een soort indiana jones van de lage landen.
kijk even op z'n site.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re:Voorstellen en keuringsvraag

Berichtdoor Dixo » 14 Aug 2012, 16:16

Kom er al jaren, prima vent die Ron.

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor ernsts » 20 Aug 2012, 13:41

Hallo allemaal,

gisteren twee Defenders bekeken en gereden; een 90 en een 110. Die 110 was beter maar... ik vind de 90 mooier om te zien en groot genoeg.
Maar nu roept "iedereen" dat een 110 veel beter rijdt (op verharde weg)dan een 90, rustiger etc.
Is het echt zo'n groot verschil?? Off-road schijnt een 90 beter te zijn vanwege de kortere wielbasis, maar ik zal nooit zover gaan dat dat een issue wordt. Optisch vind ik een 90 gewoon mooier..

Dus de vraag: is het voor voornamelijk verharde weg, waaronder ook langere afstanden véél verstandiger voor een 110 te gaan, of maakt 't niet zoveel uit qua weggedrag en -comfort?
Defender 90 Td5 CSW 2002

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor TomVooges » 20 Aug 2012, 13:44

Ik vind het zeker wat uitmaken. Een 90 vind ik een stuk hobbeliger en minder koersvast op de snelweg dan een 110 of zelfs mijn RRC (100 inch, ertussenin dus). Helemaal als er wat dikkere bandjes op zitten en/of de boel verhoogd is.
______________________________

iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor R1200C » 20 Aug 2012, 14:27

Als je zelf valt voor een 90 moet je niet over een 110 na (willen) denken. In het terrein hebben ze allebei hun voors en tegens. Dus dat gaat helemaal afhangen van welk terrein je uit kiest.

Op de snelweg zit er natuurlijk verschil tussen de een en de ander. Maar ga je voor comfort of voor een auto waar je op valt?

Zeker als je zelf niet veel verschil merkt wie zijn wij dan om die keuze voor jou te maken?
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor TomVooges » 20 Aug 2012, 14:37

R1200C schrijft:
Als je zelf valt voor een 90 moet je niet over een 110 na (willen) denken. In het terrein hebben ze allebei hun voors en tegens. Dus dat gaat helemaal afhangen van welk terrein je uit kiest.

Op de snelweg zit er natuurlijk verschil tussen de een en de ander. Maar ga je voor comfort of voor een auto waar je op valt?

Zeker als je zelf niet veel verschil merkt wie zijn wij dan om die keuze voor jou te maken?


Daar heb je een punt. Echter kan je ook verblind worden door de droom die je na probeert te streven en kom je er na een paar maanden achter dat die auto voor dagelijks gebruik of lange afstanden of boodschappenritjes of weetikveel niet heel prettig is. Daarom vraag je naar ervaringen, niet of iemand anders een keuze voor jou maakt. Toch?
______________________________


iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor ernsts » 20 Aug 2012, 14:43

R1200C schrijft:
Zeker als je zelf niet veel verschil merkt wie zijn wij dan om die keuze voor jou te maken?


Dat weet ik nog niet ;) Met de 90 wél en de 110 niet op een snelweg kunnen rijden. Vandaar ook mijn vraag, zeker gezien het verwachte gebruik. Ik ga optisch voor de 90, maar als ie rijdt als een dweil ( :blush: , bij wijze van spreken dus 90-rijders..) dan liever een 110.

Kortom, we maken zelf onze keuze wel, maar enig ontkennen of bevestigen van mijn punt is handig.
Defender 90 Td5 CSW 2002

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:Voorstellen en keuringsvraag / 90 of 110...?

Berichtdoor R1200C » 20 Aug 2012, 15:01

ernsts schrijft:
R1200C schrijft:
Zeker als je zelf niet veel verschil merkt wie zijn wij dan om die keuze voor jou te maken?


Dat weet ik nog niet ;) Met de 90 wél en de 110 niet op een snelweg kunnen rijden. Vandaar ook mijn vraag, zeker gezien het verwachte gebruik. Ik ga optisch voor de 90, maar als ie rijdt als een dweil ( :blush: , bij wijze van spreken dus 90-rijders..) dan liever een 110.

Kortom, we maken zelf onze keuze wel, maar enig ontkennen of bevestigen van mijn punt is handig.


Denk dat je dan eerst eens een testrit moet gaan maken met een 90 op de snelweg.

Iedereen heeft zijn eigen referentiekader en dat maakt het juist zo lastig om te adviseren of geadviseerd te worden. Wat Tom schrijft kun je ook precies andersom zien: wat als jij straks in een 110 gaat rijden en daar helemaal geen objectieve redenen kunt vinden om er over te klagen maar je toch elke keer dat je een 90 voorbij ziet komen denkt: "Die is eigenlijk toch wel veel mooier"?

Het grote voordeel dat je hebt is dat er genoeg Land Rover rijders zijn die je graag een keertje mee willen nemen. Dan rij je misschien niet zelf maar kun je wel beter vergelijken.

Wij hebben twee (totaal verschillende) Land Rovers. Een 110 Td5 en een 88 IIa. Daar is (kuch) "enig" verschil tussen te merken. Zo rijdt de 110 een stuk soepeler, sneller, stiller, veert en remt beter etc. Maar de andere heeft een bak uitstraling/karakter waar ik helemaal blij van word. Dan is het stuiteren niet meer boeiend, 0 tot 100 km/h in een uur boeit niet, dat ik eigenlijk met oordoppen de snelweg op zou moeten boeit niet.

Daarom zeg ik dat als je nu een 90 "jouw" model vindt je daar gewoon voor moet gaan. De verschillen tussen een 90 en een 110 (van hetzelfde jaar) zijn niet dermate dat je met de een wel en met de ander juist niet kunt rijden. Er is geen enkele reden om tzt er geen 110 (of 80/86/90/107/109/110/127/130/145/147) bij te kopen: "Het begint met één Land Rover..........."
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten