Hallo,
Mijn naam is Roger, ben 45, getrouwd, 2 kids, 3 (engelse) honden. Sinds klein kind ben ik weg van Volvo 900 en Landrover. Altijd met het fietsje naar club dagen van een 4x4 vereniging in de regio. Acterwiel aangedreven Volvo's Estate rijdt ik al jaren. Nu is het tijd voor een Landrover (als vervanging van een Smart B) )!
Ik denk aan een Discovery 1 of 2 (diesel en grijs kenteken).
Op dit forum heb ik al eea gelezen. Heb nog geen technische boeken aangeschaft/gelezen.
Wat ik mij afvraag:
- Zijn de Disco's voorzien van een "bus systeem"?
- Mijn Volvo is "simpele" techniek. Nu rijdt mijn vrouw een Smart, daar zitten zoveel sensoren, electronica in die logisch denken te boven gaan. Hoe is dat in een Disco?
- Wat zijn KM standen die kritisch zijn. Mijn huidige heeft bijna 4 ton op de klok.
- Wat is de lengte van de laadvloer in een Disco Commercial?
O ja, mijn off-road ervaringen:
- Tijdens mijn dienstplicht heb ik Unimog gereden.
- Besmet door bovenstaande heb ik een paar jaar Daihatsu Taft gereden.
Groet,
Roger
Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
disco 1 heeft weinig verweven elektronica, disco 2 wel, en niet universeel uitleesbaar
maten van laadvloer geen idee, bij de D2 staat het schot standaard vrij ver van de stoelen, en dan is het stijltje in het zijraam verder naar voren tot waar het schot staat. je zou het schot kunnen verplaataen, maar ik vermoed dat links dan ook het raam verder geblindeerd moet
maten van laadvloer geen idee, bij de D2 staat het schot standaard vrij ver van de stoelen, en dan is het stijltje in het zijraam verder naar voren tot waar het schot staat. je zou het schot kunnen verplaataen, maar ik vermoed dat links dan ook het raam verder geblindeerd moet
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
Roger B. schrijft:
Tja, ik zal wel weer een paar lieden over mij heen krijgen, maar als je weinig electronica wilt en voldoende laadvloerlengte dan is een Defender 110 misschien een beter alternatief ? (Zelfs een Td5-Defender is opvallend electronica-arm, en bewezen "bomb-proof".)
Defenders zijn 2e hands wel relatief duur, dus wat dat betreft is een Disco weer "beter" (behalve voor wie er eentje wil verkopen).
Groeten MarcS
disco 1 heeft weinig verweven elektronica, disco 2 wel, en niet universeel uitleesbaar
maten van laadvloer geen idee, bij de D2 staat het schot standaard vrij ver van de stoelen, en dan is het stijltje in het zijraam verder naar voren tot waar het schot staat. je zou het schot kunnen verplaataen, maar ik vermoed dat links dan ook het raam verder geblindeerd moet
Tja, ik zal wel weer een paar lieden over mij heen krijgen, maar als je weinig electronica wilt en voldoende laadvloerlengte dan is een Defender 110 misschien een beter alternatief ? (Zelfs een Td5-Defender is opvallend electronica-arm, en bewezen "bomb-proof".)
Defenders zijn 2e hands wel relatief duur, dus wat dat betreft is een Disco weer "beter" (behalve voor wie er eentje wil verkopen).
Groeten MarcS
Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
Marc en Roger,
Bedankt voor jullie reactie.
Een Defender is niet in automaat leverbaar (volgens mij), en ik denk dat mijn vrouw beter met een Discovery uit de voeten kan.
De auto komt op haar naam omdat zij in aanmerking lomt voor de " gehandicapten regeling" (grijs kenteken).
Zoals Cruijf al zei: " elk nadeel heb zijn voordeel".
Haar scootmobiel moet achter in kunnen.
Grt.
Roger
Bedankt voor jullie reactie.
Een Defender is niet in automaat leverbaar (volgens mij), en ik denk dat mijn vrouw beter met een Discovery uit de voeten kan.
De auto komt op haar naam omdat zij in aanmerking lomt voor de " gehandicapten regeling" (grijs kenteken).
Zoals Cruijf al zei: " elk nadeel heb zijn voordeel".
Haar scootmobiel moet achter in kunnen.
Grt.
Roger
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
RvD-945 schrijft:
Een Defender is niet (standaard) in automaat leverbaar, maar de inbouw een (Disco) automaat is goed mogelijk (wordt vaker gedaan).
Een Defender heeft een "ander" comfort, vlgs sommigen géén comfort (ik ken ook mensen die zeggen dat ie juist goed is voor je rug vanwege de actieve zit), maar qua berijdbaarheid is er verder weinig verschil, de echte "hard-ware" is schier-identiek (de carrosserie van een Defender is wellicht zelfs overzichtelijker).
Ik weet niets van de handicap van je vrouw maar een Disco is natuurlijk wel weer minder klauteren bij het in stappen (als mijn vrouw een 80 jarige vriendin ophaalt neemt ze een krukje mee - aan de andere kant ken ik ook een ruim 80 jarige die op zijn 70ste juist een Defender kocht, en die nog steeds zonder moeite in en uitstapt en ermee naar Z-Frankrijk op vakantie gaat).
Groeten MarcS
Marc en Roger,
Bedankt voor jullie reactie.
Een Defender is niet in automaat leverbaar (volgens mij), en ik denk dat mijn vrouw beter met een Discovery uit de voeten kan.
De auto komt op haar naam omdat zij in aanmerking lomt voor de " gehandicapten regeling" (grijs kenteken).
Zoals Cruijf al zei: " elk nadeel heb zijn voordeel".
Haar scootmobiel moet achter in kunnen.
Grt.
Roger
Een Defender is niet (standaard) in automaat leverbaar, maar de inbouw een (Disco) automaat is goed mogelijk (wordt vaker gedaan).
Een Defender heeft een "ander" comfort, vlgs sommigen géén comfort (ik ken ook mensen die zeggen dat ie juist goed is voor je rug vanwege de actieve zit), maar qua berijdbaarheid is er verder weinig verschil, de echte "hard-ware" is schier-identiek (de carrosserie van een Defender is wellicht zelfs overzichtelijker).
Ik weet niets van de handicap van je vrouw maar een Disco is natuurlijk wel weer minder klauteren bij het in stappen (als mijn vrouw een 80 jarige vriendin ophaalt neemt ze een krukje mee - aan de andere kant ken ik ook een ruim 80 jarige die op zijn 70ste juist een Defender kocht, en die nog steeds zonder moeite in en uitstapt en ermee naar Z-Frankrijk op vakantie gaat).
Groeten MarcS
Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
Hoi, ik ben zelf licht gehandicat, en heb een discovery 1, ik kan je zeggen dat een standaard schootmobiel [sterlin xl] niet achterin past.
Zelf heb ik er een aanhanger bijgekocht om deze te vervoeren.
Zelf heb ik er een aanhanger bijgekocht om deze te vervoeren.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
behalve dat zowel een defender als een disco verdomd hoog zijn om een scootmobiel in te rijden heeft een defender in dit opzicht drie nadelen tov een disco...
- deurtje is achterlijk smal tov de laadruimte
-laadvloer is smal door wielkast over gehele lengte
- laadruimte (opening) is volgens mij behoorlijk lager
- deurtje is achterlijk smal tov de laadruimte
-laadvloer is smal door wielkast over gehele lengte
- laadruimte (opening) is volgens mij behoorlijk lager
gone
Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
Ditzooi schrijft:
Beste Ditzooi,
Past dat ook niet in een "van" uitvoering? Ik heb maar 1,5 meter nodig.
Grt.
Roger
Hoi, ik ben zelf licht gehandicat, en heb een discovery 1, ik kan je zeggen dat een standaard schootmobiel [sterlin xl] niet achterin past.
Zelf heb ik er een aanhanger bijgekocht om deze te vervoeren.
Beste Ditzooi,
Past dat ook niet in een "van" uitvoering? Ik heb maar 1,5 meter nodig.
Grt.
Roger
Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen
Roger B. schrijft:
Dat ben ik me bewust, maar het alternatief is Kangoo, Boxer, Caddy enz. :huh: Dan heb ik de keuze snel gemaakt.
Met een oprij plateau (uit een oude rolstoeltaxi, ofzo) en een kleine lier moet dat wel lukken.
Grt.
Roger
behalve dat zowel een defender als een disco verdomd hoog zijn om een scootmobiel in te rijden...
Dat ben ik me bewust, maar het alternatief is Kangoo, Boxer, Caddy enz. :huh: Dan heb ik de keuze snel gemaakt.
Met een oprij plateau (uit een oude rolstoeltaxi, ofzo) en een kleine lier moet dat wel lukken.
Grt.
Roger
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten