Heel goed, Ton. Zo is 't.
Heb zelf 'n 90 200 Tdi, voor mij is het ook de 90. Ben er erg blij mee.
Mooi geproportioneerd, zeg maar.
En dat gedoe over gehobbel, ze hobbelen allemaal, hoort erbij, 't zijn geen Jag's.....
Probeer iemand mee te nemen die er echt verstand van heeft en weet waar ie bij 't chassis op moet letten.
toekomstige eigenaar LaRo 90
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi
1993 H+ST 90- 200Tdi
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Stuur zit rechts, 200tdi van een defender. Helaas kan ik niemand meenemen die verstand van LaRo's heeft... Het lijkt me dat 6500 aan de lage kant is voor een motorisch goede redeneer met een goed chassis. Wat brengen deze normaal op?
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Prijs lijkt me niet zo raar.
Heb zelf voor die van mij 5.500 gegeven, originele '95 er Tdi, niet belastingvrij dus.
Moet straks wel 's 'n nieuw achterballekie in.
Heb zelf voor die van mij 5.500 gegeven, originele '95 er Tdi, niet belastingvrij dus.
Moet straks wel 's 'n nieuw achterballekie in.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi
1993 H+ST 90- 200Tdi
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Toevallig iemand uit Drenthe, Hoogeveen hier?:p
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Ga gewoon goed zelf kijken, geloof een verkoper nooit op zijn blauwe ogen en zorg er voor dat je zelf een goed gevoel hebt. Dan is 6500 euro niet te veel.
Wel als je bij thuiskomst er achter komt dat je nog voor een paar duizend euro moet gaan repareren. Als je niemand mee kunt nemen zijn er altijd nog bedrijven die een keuring kunnen doen voor je als je je eigen technische kennis niet vertrouwt. Dat kost je wat maar dan heb je ook iets om mee naar de (eventuele) onderhandelingstafel te nemen.
Wel als je bij thuiskomst er achter komt dat je nog voor een paar duizend euro moet gaan repareren. Als je niemand mee kunt nemen zijn er altijd nog bedrijven die een keuring kunnen doen voor je als je je eigen technische kennis niet vertrouwt. Dat kost je wat maar dan heb je ook iets om mee naar de (eventuele) onderhandelingstafel te nemen.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Roger B. schrijft:
Ik neem echt geen bergen huisraad mee, maar bijv wel weer een 21 delig standaardwerk over de Iberische Flora, en dan nog 4 delen voor Catalonië ... de boekenkast blijft dus aardig leeg thuis achter. En ik vul de auto niet tot aan het dak. (Het paste dus werkelijk in een Opel Meriva, incl. kat.)
Ik ken nu eenmaal een paar mensen met een 90 die zeggen ... als ik indertijd geweten had wat ik nu weet dan had ik misschien wel een 110 gekocht.
En verder geldt ook hier dat smaken verschillen. Ook al heeft een 90 een geinig voorkomen, een 110 is wat mij betreft evenwichtiger qua proporties. Bij een 110 HT is het wel zo dat niet iedere kleur even gelukkig oogt, ik was zelf erg tevreden met het oude "arrestantenwagen-blauw" met wit dak (een beetje een ME-busje maar dan in Caledonian blue).
Een HT heeft als voordeel dat de auto een beetje het voorkomen van een loodgieter (of andere ambachtsman) heeft en er dus weinig vragen komen als je eens ergens rijdt waar anderen dat niet mogen. Verder heeft ie het voordeel van geen inkijk. Nadelen te over: geen ramen en deuren waar een 5 deurs die wel heeft .... soms twijfel ik wel eens .... als ze hier in NL een 110 stationwagon met "Utility-Pack" hadden gehad had ik wellicht daar mijn oog op laten vallen (nu kom je direct in de CSW met alle toeters en bellen incl grijs ombouw.
Het is maar goed dat er genoeg mensen zijn die een 90 prefereren ... het zou anders best saai op de weg worden.
Groeten MarcS
ja marc...das jouw idee hierover, maar er zijn zat mensen die niet in hun auto WILLEN slapen, die een 110 lang zo mooi niet vinden als een 90, die dat hobbelkoffer effect niet zo (erg)ervaren, en die niet hun halve huisraad mee willen nemen op vakantie...... een 90 heeft meer ruimte dan menig personenauto waar hele volksstammen ook mee op vakantie gaan. (en andere hele volksstammen hebben nog plaats tekort als ze met een bestelbus gaan,)
persoonlijk vind ik een 90 veel leuker om te zien dan een 110, kan me de voorkeur dus wel voorstellen..
en als je dan een 110 kiest zou ik zeer zeker een versie met 5 deuren en rondom (al dan niet vanwege grijs geblindeerde) ramen kiezen...een 3deurs met dichte panelen vind ik dan dus weer erg lelijk....
Ik neem echt geen bergen huisraad mee, maar bijv wel weer een 21 delig standaardwerk over de Iberische Flora, en dan nog 4 delen voor Catalonië ... de boekenkast blijft dus aardig leeg thuis achter. En ik vul de auto niet tot aan het dak. (Het paste dus werkelijk in een Opel Meriva, incl. kat.)
Ik ken nu eenmaal een paar mensen met een 90 die zeggen ... als ik indertijd geweten had wat ik nu weet dan had ik misschien wel een 110 gekocht.
En verder geldt ook hier dat smaken verschillen. Ook al heeft een 90 een geinig voorkomen, een 110 is wat mij betreft evenwichtiger qua proporties. Bij een 110 HT is het wel zo dat niet iedere kleur even gelukkig oogt, ik was zelf erg tevreden met het oude "arrestantenwagen-blauw" met wit dak (een beetje een ME-busje maar dan in Caledonian blue).
Een HT heeft als voordeel dat de auto een beetje het voorkomen van een loodgieter (of andere ambachtsman) heeft en er dus weinig vragen komen als je eens ergens rijdt waar anderen dat niet mogen. Verder heeft ie het voordeel van geen inkijk. Nadelen te over: geen ramen en deuren waar een 5 deurs die wel heeft .... soms twijfel ik wel eens .... als ze hier in NL een 110 stationwagon met "Utility-Pack" hadden gehad had ik wellicht daar mijn oog op laten vallen (nu kom je direct in de CSW met alle toeters en bellen incl grijs ombouw.
Het is maar goed dat er genoeg mensen zijn die een 90 prefereren ... het zou anders best saai op de weg worden.
Groeten MarcS
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Landmarcs schrijft:
Ik blijf het toch knap vinden hoe jij het altijd weer voor elkaar weet te krijgen om zoveel oninteressante onzin over jezelf uit te kramen, terwijl het draadje allang weer ontopic is.
Marc
Roger B. schrijft:
ja marc...das jouw idee hierover, maar er zijn zat mensen die niet in hun auto WILLEN slapen, die een 110 lang zo mooi niet vinden als een 90, die dat hobbelkoffer effect niet zo (erg)ervaren, en die niet hun halve huisraad mee willen nemen op vakantie...... een 90 heeft meer ruimte dan menig personenauto waar hele volksstammen ook mee op vakantie gaan. (en andere hele volksstammen hebben nog plaats tekort als ze met een bestelbus gaan,)
persoonlijk vind ik een 90 veel leuker om te zien dan een 110, kan me de voorkeur dus wel voorstellen..
en als je dan een 110 kiest zou ik zeer zeker een versie met 5 deuren en rondom (al dan niet vanwege grijs geblindeerde) ramen kiezen...een 3deurs met dichte panelen vind ik dan dus weer erg lelijk....
Ik neem echt geen bergen huisraad mee, maar bijv wel weer een 21 delig standaardwerk over de Iberische Flora, en dan nog 4 delen voor Catalonië ... de boekenkast blijft dus aardig leeg thuis achter. En ik vul de auto niet tot aan het dak. (Het paste dus werkelijk in een Opel Meriva, incl. kat.)
Ik ken nu eenmaal een paar mensen met een 90 die zeggen ... als ik indertijd geweten had wat ik nu weet dan had ik misschien wel een 110 gekocht.
En verder geldt ook hier dat smaken verschillen. Ook al heeft een 90 een geinig voorkomen, een 110 is wat mij betreft evenwichtiger qua proporties. Bij een 110 HT is het wel zo dat niet iedere kleur even gelukkig oogt, ik was zelf erg tevreden met het oude "arrestantenwagen-blauw" met wit dak (een beetje een ME-busje maar dan in Caledonian blue).
Een HT heeft als voordeel dat de auto een beetje het voorkomen van een loodgieter (of andere ambachtsman) heeft en er dus weinig vragen komen als je eens ergens rijdt waar anderen dat niet mogen. Verder heeft ie het voordeel van geen inkijk. Nadelen te over: geen ramen en deuren waar een 5 deurs die wel heeft .... soms twijfel ik wel eens .... als ze hier in NL een 110 stationwagon met "Utility-Pack" hadden gehad had ik wellicht daar mijn oog op laten vallen (nu kom je direct in de CSW met alle toeters en bellen incl grijs ombouw.
Het is maar goed dat er genoeg mensen zijn die een 90 prefereren ... het zou anders best saai op de weg worden.
Groeten MarcS
Ik blijf het toch knap vinden hoe jij het altijd weer voor elkaar weet te krijgen om zoveel oninteressante onzin over jezelf uit te kramen, terwijl het draadje allang weer ontopic is.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Marc schrijft in beeldspraak, kom op, dat moet ook een beetje kunnen.
Daarnaast, in die context geeft hij punten aan waar zijn inziens opgelet zou mogen worden aangaande de plussen en minnen in de vergelijking tussen een 90 en 110.
Dat hij dan wel eens misschien een accent legt op het persoonlijke, swoh, het zij zo.
Als we allemaal op een duitstechnokratische wijze lekker klinisch zouden regeren op ieder topic wordt het wel een ubergrijs gebeuren hier.
En kom op, tot nu toe zijn er nog geen treintjes voorbij gekomen in dit topic :silly: :silly:
Daarnaast, in die context geeft hij punten aan waar zijn inziens opgelet zou mogen worden aangaande de plussen en minnen in de vergelijking tussen een 90 en 110.
Dat hij dan wel eens misschien een accent legt op het persoonlijke, swoh, het zij zo.
Als we allemaal op een duitstechnokratische wijze lekker klinisch zouden regeren op ieder topic wordt het wel een ubergrijs gebeuren hier.
En kom op, tot nu toe zijn er nog geen treintjes voorbij gekomen in dit topic :silly: :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
marcenvon schrijft:
Knap hè !
MarcS
Ik blijf het toch knap vinden hoe jij het altijd weer voor elkaar weet te krijgen om zoveel oninteressante onzin over jezelf uit te kramen, terwijl het draadje allang weer ontopic is.
Marc
Knap hè !
MarcS
Re:toekomstige eigenaar LaRo 90
Landmarcs schrijft:
Nee, helemaal niet knap. Knap zou zijn als je een keer wat anders deed dan de mensen van je verwachten :P
Als ik het woord knap zou gebruiken zou ik er op zijn minst nog een ander woord achter aan laten komen...
marcenvon schrijft:
Ik blijf het toch knap vinden hoe jij het altijd weer voor elkaar weet te krijgen om zoveel oninteressante onzin over jezelf uit te kramen, terwijl het draadje allang weer ontopic is.
Marc
Knap hè !
MarcS
Nee, helemaal niet knap. Knap zou zijn als je een keer wat anders deed dan de mensen van je verwachten :P
Als ik het woord knap zou gebruiken zou ik er op zijn minst nog een ander woord achter aan laten komen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten