Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
wel veel sneller terug bij de pomp, en met hogere kosten per liter, alles heeft zijn prijs......ook die V8 grom
gone
Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
Roger B. schrijft:
Lang leve LPG!
wel veel sneller terug bij de pomp, en met hogere kosten per liter, alles heeft zijn prijs......ook die V8 grom
Lang leve LPG!
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
nog vaker naar de pomp en per saldo nog steeds duurder dan een TDI (ik dee met de 200tdi 1:9,5...... als ik met een V8 reed(benzine) zat ik rond 1:4,5
gone
Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
Met een V8 onder de kap scheelt het je wel een radio inbouwen. Je hebt dan altijd al iets fraais bij je om naar te luisteren B)
Re:Nieuw, twijvel over de aanschaf van een LaRo
Met een perfect fluitende turbo, een mooi nagelend dieselritme ondersteund door een manisch grommende rvs sportuitlaat haal ik ook een compleet orkestje uit mijn 300 tdi!
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo
Roger B. schrijft:
Nog even zoeken :)
De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).
Wel moet je hopen dat de belastinginspecteur hier niet meeleest want er is natuurlijk wel sprake van oprekken van de mogelijkheden.
Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).
Groeten MarcS
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????
Nog even zoeken :)
De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).
Wel moet je hopen dat de belastinginspecteur hier niet meeleest want er is natuurlijk wel sprake van oprekken van de mogelijkheden.
Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).
Groeten MarcS
Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo
Landmarcs schrijft:
Jahhh, maar als je de auto wel 'op de zaak' zet kan je over de onderhoudskosten de BTW compleet terug vragen (dat is alleen gedeeltelijk als de auto privé in de boeken staat), PLUS dat je de onderhoudskosten als kosten op je bedrijfsbalans kan zetten zodat je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, en dat scheelt echt een slok op een borrel, zeker als je echt groot onderhoud, modificaties of bv een motorrevisie laat doen.
Roger B. schrijft:
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????
Nog even zoeken :)
De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).
Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).
Groeten MarcS
Jahhh, maar als je de auto wel 'op de zaak' zet kan je over de onderhoudskosten de BTW compleet terug vragen (dat is alleen gedeeltelijk als de auto privé in de boeken staat), PLUS dat je de onderhoudskosten als kosten op je bedrijfsbalans kan zetten zodat je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, en dat scheelt echt een slok op een borrel, zeker als je echt groot onderhoud, modificaties of bv een motorrevisie laat doen.
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo
Precies.
En het gaat hier niet alleen om MRB maar om de aantrekkelijkere fiscale bijtelling van de auto vd zaak bij >15 jr, nl 25% van dagwaarde en niet 25% van cataloguswaarde.
Stel cataloguswaarde 40K, dan bijtelling 10K, dus netto zo'n 5K.
Bij dagwaarde 5K, dan bijtelling 1,25K, dus netto zo'n 0,625K
Scheelt dus echt wel.
Onderhoud via de zaak is qua BTW en VPB ook voordelig(er), al heb je natuurlijk niet graag hoge onderhoudskosten want is toch cash-out en dat wil niemand.
mzzl
EDIT; Alles natuurlijk net zo lang als de overheid deze regeling in stand blijft houden..zie ook mijn reactie over de oldtimerregeling waar nu discussie over is in de media.
En het gaat hier niet alleen om MRB maar om de aantrekkelijkere fiscale bijtelling van de auto vd zaak bij >15 jr, nl 25% van dagwaarde en niet 25% van cataloguswaarde.
Stel cataloguswaarde 40K, dan bijtelling 10K, dus netto zo'n 5K.
Bij dagwaarde 5K, dan bijtelling 1,25K, dus netto zo'n 0,625K
Scheelt dus echt wel.
Onderhoud via de zaak is qua BTW en VPB ook voordelig(er), al heb je natuurlijk niet graag hoge onderhoudskosten want is toch cash-out en dat wil niemand.
mzzl
EDIT; Alles natuurlijk net zo lang als de overheid deze regeling in stand blijft houden..zie ook mijn reactie over de oldtimerregeling waar nu discussie over is in de media.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo
TomVooges schrijft:
Dan dus niet te zeuren over één of anderhalf jaar een hogere bijtelling.
Overigens, als je een 15 jarige helemaal opleukt dan wordt de dagwaarde ook weer "interessant" voor de bijtelling.
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????
Nog even zoeken :)
De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).
Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).
Groeten MarcS
Jahhh, maar als je de auto wel 'op de zaak' zet kan je over de onderhoudskosten de BTW compleet terug vragen (dat is alleen gedeeltelijk als de auto privé in de boeken staat), PLUS dat je de onderhoudskosten als kosten op je bedrijfsbalans kan zetten zodat je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, en dat scheelt echt een slok op een borrel, zeker als je echt groot onderhoud, modificaties of bv een motorrevisie laat doen.
Dan dus niet te zeuren over één of anderhalf jaar een hogere bijtelling.
Overigens, als je een 15 jarige helemaal opleukt dan wordt de dagwaarde ook weer "interessant" voor de bijtelling.
Groeten MarcS
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re:Nieuw, twijfel over de aanschaf van een LaRo
Waardetoevoeging van een auto door "opleuken" is volledig subjectief.
Voor de dagwaarde maakt dat dus niets uit, want dit is meer een papieren waarde.
Dit gaat natuurlijk wel aan het fiscale grijze gebied grenzen. Je zal dat aannemelijk moeten maken. Bijvoorbeeld een lier of rolbeugel toevoegen betekend dat hij dus offroad gebruikt (zou kunnen) worden. De waarde van auto's die vaak off-road rijden is veel lager dan niet off-road rijders. Dat is het geweldige van cijfers; je kunt er alle kanten mee op.
mzzl
Voor de dagwaarde maakt dat dus niets uit, want dit is meer een papieren waarde.
Dit gaat natuurlijk wel aan het fiscale grijze gebied grenzen. Je zal dat aannemelijk moeten maken. Bijvoorbeeld een lier of rolbeugel toevoegen betekend dat hij dus offroad gebruikt (zou kunnen) worden. De waarde van auto's die vaak off-road rijden is veel lager dan niet off-road rijders. Dat is het geweldige van cijfers; je kunt er alle kanten mee op.
mzzl
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten