TomVooges schrijft:
Landmarcs schrijft:
Roger B. schrijft:
sorry, maar waar haal jij dan een 15jaar of oudere Td5 vandaan (origineel)???????
Nog even zoeken :)
De Td5 kwam eind 1998 / begin 1999 op de markt, dus binnenkort is ie 15 jaar oud.
Ik zie overigens het knelpunt mbt die 15 jaar niet echt. Aangenomen dat de oom een kleine ondernemer is kan hij de auto ook administratief privé aanmerken en toch slechts grijs tarief betalen (maar hij moet er wél 10% zakelijke kilometers mee maken!).
Om het echt leuk te maken wil je een 26 jarige 110 met gewisseld (of goed geconserveerd) chassis en volledige Td5 aandrijflijn (maar dan ga je weer buiten de financiële randvoorwaarden).
Groeten MarcS
Jahhh, maar als je de auto wel 'op de zaak' zet kan je over de onderhoudskosten de BTW compleet terug vragen (dat is alleen gedeeltelijk als de auto privé in de boeken staat), PLUS dat je de onderhoudskosten als kosten op je bedrijfsbalans kan zetten zodat je daar geen inkomstenbelasting over hoeft te betalen, en dat scheelt echt een slok op een borrel, zeker als je echt groot onderhoud, modificaties of bv een motorrevisie laat doen.
Dan dus niet te zeuren over één of anderhalf jaar een hogere bijtelling.
Overigens, als je een 15 jarige helemaal opleukt dan wordt de dagwaarde ook weer "interessant" voor de bijtelling.
Groeten MarcS
Opleuken doet niets aan de dagwaarde voor de belastingdienst. Zo'n Defender van 15jr oud zet je voor 5000 in de boeken, is geloofwaardig. Er is echt geen ambtenaar die zit te denken, dat kan deze meneer nu wel zeggen een Defender van vijftien jaar oud, maar zit er een 300tdi, een Td5 of een TDV6 in!?