Brandstoffilter TD5 110 wordt heet
Brandstoffilter TD5 110 wordt heet
Ik heb net mijn brandstoffilter vervangen, maar toen kwam ik erachter dat deze na een kilometer of 60 heet wordt. In de verondersteling dat ik een verkeerd filter had gekregen (Ik zit in Finland..) heb ik de oude weer teruggezet, maar die werd ook heet. Is dit normaal?
Back to basics, discover nature fin-outdoor.com
-
Roger B.
Re: Brandstoffilter TD5 110 wordt heet
hoe heet is heet? doordat een deel van de brandstof teruggepompt wordt naar de tank zal de temperatuur van de diesel in de tank stijgen tijdens een rit omdat de brandstof door de kop gaat en dus daar verwarmd wordt, dus tot zekere hoogte is het normaal
gone
Ik kan hem nog net vasthouden.
-
Roger B.
bij 25-30 graden kan het filter waarschijnlijk, zeker bij niet erg volle tank, wel een 50-60 worden lijkt me en dat hou je ook niet prettig vast.....
gone
Aha, dan lijkt het dus normaal te zijn. Bedankt voor je reactie ik ga het even in de gaten houden. Ik zou ook niet weten op welke manier deze warmte zou kunnen ontstaan.
-
Roger B.
Globaal, zo uit het hoofd, en in detail vast niet geheel correct:
in de tank zit een pomp, die pompt de brandstof via het filter naar voren, daar zit een brandstofkoeler (die ook verwarmt) die gekoeld wordt met koelwater (dat is pakweg 90 graden) van daar gaat de brandstof via een drukregelaar de kop in naar de brandstofgallerij waar de 5 pompverstuivers doorheen steken, de retour (het merendeel van de aangevoerde brandstof) gaat van daaruit terug naar de tank.... theoretisch kan de diesel in de tank dus naar pakweg 90 graden verwarmd worden
in de tank zit een pomp, die pompt de brandstof via het filter naar voren, daar zit een brandstofkoeler (die ook verwarmt) die gekoeld wordt met koelwater (dat is pakweg 90 graden) van daar gaat de brandstof via een drukregelaar de kop in naar de brandstofgallerij waar de 5 pompverstuivers doorheen steken, de retour (het merendeel van de aangevoerde brandstof) gaat van daaruit terug naar de tank.... theoretisch kan de diesel in de tank dus naar pakweg 90 graden verwarmd worden
gone
- Ray vd Velden
Je maakt toch een foutje Roger ! De opgewarmde brandstof in de kop
wordt via de brandstof koeler terug gevoerd naar de tank....
wordt via de brandstof koeler terug gevoerd naar de tank....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Sodeju! Bedankt voor de info.
-
Roger B.
ja, oke, kan goed....heb me bij de t5 wijs laten maken dat ie in de heenweg zat, om te zorgen dat de diesel met constante temp de motor in gaat, klakkeloos aangenomen dat dat hier identiek gaat
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”