Dag iedereen,
Heb sinds een 6-tal maanden een P38 van 2000 in mn bezit ...
Probleem is dat hij nu voor de 2de keer overhit is geraakt telkens als ik eens
wat harder gas geef dan gewoonlijk
Normmal kom ik niet boven de 90km/uur omdat dit een wagen voor sporadisch gebruik is
en voor korte ritjes (2de voertuig)
Mijn garagist zei me vorige keer dat er een bepaalde overdruk gecreerd wordt en zo is er een slang afgesprongen.
Nu is er geen slang afgesprongen maar gewoon overhit na een paar keer rustge kick downs...
Wagen is nog niet in garage wegens mn vakantie....
Wat kan dit zijn ?
-probleem radiator
-probleem thermostaat
-probleem waterpomp
....?
en loont het de moeite om nog te investeren
motor heeft 221000KM gelopen en alles werkt voor de rest
Groeten,
Olivier
wie kan mij tips geven of een gegelijk adres voor nazicht ?
Problemen P38 overhitten
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Problemen P38 overhitten
Diesel of V8?
bij V8 vrees ik met grote vrezen....... kost geld, maar op zich als je de auto wil blijven rijden wel waard.... geprepareerd onderblok met versterkte bussen erin... Turner in Engeland oa levert deze
bij V8 vrees ik met grote vrezen....... kost geld, maar op zich als je de auto wil blijven rijden wel waard.... geprepareerd onderblok met versterkte bussen erin... Turner in Engeland oa levert deze
gone
Re:Problemen P38 overhitten
Is een diesel
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Problemen P38 overhitten
OHHHH dan KAN het veel voordeliger zijn....
paar mogelijkheden
-viscofan, als deze niet zwaarder gaat lopen bij warmer worden van de motor dan krijg je tekort aan koeling
-Thermostaat, maar dan zou je verwachten dat ie dat ook bij volledig warm gereden worden doet
-vervuiling radiateur (zowel mogelijk aan binnen als aan buitenzijde)
-kop(pakking)
het is dus een kwestie van systematisch controlleren en meten om oorzaken uit te sluiten. Lukraak dingen vervangen is geen diagnose stellen, da's trial en error geldklopperij
paar mogelijkheden
-viscofan, als deze niet zwaarder gaat lopen bij warmer worden van de motor dan krijg je tekort aan koeling
-Thermostaat, maar dan zou je verwachten dat ie dat ook bij volledig warm gereden worden doet
-vervuiling radiateur (zowel mogelijk aan binnen als aan buitenzijde)
-kop(pakking)
het is dus een kwestie van systematisch controlleren en meten om oorzaken uit te sluiten. Lukraak dingen vervangen is geen diagnose stellen, da's trial en error geldklopperij
gone
Re:Problemen P38 overhitten
omdat ikzelf niet kan sleutelen...welk probleem (goedkoopste) eerst aanpakken
Vuile radiator ?
Vuile radiator ?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Problemen P38 overhitten
als ie van buitenaf liegen, modder en dergelijke) dicht zit, is dat wellicht het goedkoopst aan te pakken, daarna de thermostaat, Kop(pakking) lekkage kan aangetoond worden met CO2 test op koelsysteem, viscofan is ook redelijk te beoordelen zonder demontage van veel delen
als het dat ook niet is wordt het iets moeilijker
als het dat ook niet is wordt het iets moeilijker
gone
Re:Problemen P38 overhitten
Alvast dank voor de info...hou je op de hoogte
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re:Problemen P38 overhitten
Just as an aside, the BMW 2.5 Diesel eats water pumps, they are plastic and crap, or should that be crap plastic. Anyway check that you have circulation of coolant rather than it being used first. Oh and good luck if it is the pump, it's not expensive but is a real bugger to change.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:Problemen P38 overhitten
slecht nieuws gekregen....er komt druk op systeem door uitlaatgassen
kosten worden om te beginnen op 1200 à 1500 euro geraamd (joint de culas)!
wagen aangekocht voor 5500 euro en voor de rest werkt alles prima
Ben toch aant twijfelen of ik die kosten wel wil doen.....
kosten worden om te beginnen op 1200 à 1500 euro geraamd (joint de culas)!
wagen aangekocht voor 5500 euro en voor de rest werkt alles prima
Ben toch aant twijfelen of ik die kosten wel wil doen.....
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Problemen P38 overhitten
1500 voor het vervangen van de koppakking is redelijk aan de bovenrand van wat "normaal" is, maar het is een reparatie die de auto best waard is, zeer zeker als je er nog graag jaren mee wil rijden en hij verder goed in orde is en bevalt...
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten