Ik wil in een 110 van 2005 extra stoelen (Forward facing) plaatsen. Het kenteken geeft echter aan 5 zitplaatsen. Wie weet hoe ik dat het beste kan aanpakken bij de RDW. Op welke legale wijze kan ik dat op mijn kenteken gregistreerd krijgen? welke normen hanteert de RDW en hoe kan ik daar aan komen?
Groet,
Pieter
Wijziging aantal zitplaatsen op kenteken
-
Pieter Cor
-
Roger B.
Re: Wijziging aantal zitplaatsen op kenteken
ik zal wel te dom zijn....maar wat dacht je van bij de RDW vragen......?
je rijdt naar de RDW met je auto, eventueel wat foto's van een 110 met dergelijke stoelen erin meenemen, mooist is ook van de bevestiging van gordels en stoelen op foto... en daar vragen of het kan, en wat ze verwachten als je de auto met de extra zitplaatsen komt aanbieden.....
je rijdt naar de RDW met je auto, eventueel wat foto's van een 110 met dergelijke stoelen erin meenemen, mooist is ook van de bevestiging van gordels en stoelen op foto... en daar vragen of het kan, en wat ze verwachten als je de auto met de extra zitplaatsen komt aanbieden.....
gone
-
Pieter Cor
Re:Wijziging aantal zitplaatsen op kenteken
Beste Roger,
Dank voor je input. Ik ben al bij de RDW geweest om te informeren. Die volgt natuurlijk altijd de formele route:
-opvragen normen bij de fabrikant
-stoelen plaatsen volgens die normen
-afspraak maken met RDW ('aan huis') (Aanvraag Individueel Keuren Speciaal)
-controle door RDW
-kenteken opnieuw aanvragen
Af te rekenen: minimaal € 300 (alleen voor de keuring!)
Soms blijkt er een alternatieve route te zijn. Daar ben ik naar op zoek.
Dank voor je input. Ik ben al bij de RDW geweest om te informeren. Die volgt natuurlijk altijd de formele route:
-controle door RDW
-
Roger B.
Pieter Cor schrijft:
tja, als je probeert voorschriften te omzeilen kan het zijn dat ie afgekeurd wordt....en dan zijn het bij de RDW weer rotzakken
om legaal meer zitplaatsen te krijgen mot je naar de RDW voor een keuring en daarna kenteken opnieuw aanvragen.....en ja, dat kost geld....
je kunt ook domweg die stoelen erin zetten en hopen dat je nooit gecontrolleerd wordt, of erger nog een ongeval met letsel krijgt...
tja, als je probeert voorschriften te omzeilen kan het zijn dat ie afgekeurd wordt....en dan zijn het bij de RDW weer rotzakken
om legaal meer zitplaatsen te krijgen mot je naar de RDW voor een keuring en daarna kenteken opnieuw aanvragen.....en ja, dat kost geld....
je kunt ook domweg die stoelen erin zetten en hopen dat je nooit gecontrolleerd wordt, of erger nog een ongeval met letsel krijgt...
gone
Uit je eerste post:
Pieter Cor schrijft:
Nu net schrijf je:
Wil je nou de legale en juiste manier, of wil je liever " rommelen" ???
Wederom denk ik dat ik heel dom ben en het allemaal niet begrijp......
Pieter Cor schrijft:
Op welke legale wijze kan ik dat op mijn kenteken gregistreerd krijgen
Nu net schrijf je:
Beste Roger,
-controle door RDW
Wil je nou de legale en juiste manier, of wil je liever " rommelen" ???
Wederom denk ik dat ik heel dom ben en het allemaal niet begrijp......
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Inward-facing bankjes monteren en dan aantal zitplaatsen wijzigen wellicht?
Gewoon stoelen uit een MY2007 monteren en naar een willekeurig RDW keuringsstation gaan. Eventueel een Puma meenemen zodat ze kunnen vergelijken met standaard fabrieks uitvoering en klaar.
Dat kost aan keuren echt geen 300 euri! :blink: :blink:
Dat kost aan keuren echt geen 300 euri! :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Kunnen ze niet gewoon het aantal zitplaatsen wijzigen? Ik heb een 110Td5 uit 1998, jij uit 2005, zijn volgens mij het zelfde. Ik heb 9 zitplaatsen op kenteken staan, maar toen ik hem kocht waren er maar 5 zitplaatsen. Later zelf de staandaard 4 stoeltjes gemonteerd. Ik zou denken dat ze het simpeler kunnen oplossen op papier. Aan jou dan alleen de taak om de stoelen "degelijk" in te bouwen voor de APK.
Mvg Jan
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
zitplaatsen minder dan op kenteken is geen punt.... zomaar erbij gaat niet, de extra zitpl moeten goedgekeurd worden en op kenteken gezet, ook als er van hetzelfde type auto uitvoeringen zijn met wel die extra plaatsen
gone
JanTD5 schrijft:
Hij wil forward facing stoelen en die zijn niet conform de typegoedkeuring van een 2005. Daarom zou ik een MY2007 meenemen om de wagen qua stoeltjes op die typegoedkeuring mee te nemen.
Dan hoef je minder aan te tonen dat het degelijk etc is omdat het op fabrieksspec van een later model is. ;)
Kunnen ze niet gewoon het aantal zitplaatsen wijzigen? Ik heb een 110Td5 uit 1998, jij uit 2005, zijn volgens mij het zelfde. Ik heb 9 zitplaatsen op kenteken staan, maar toen ik hem kocht waren er maar 5 zitplaatsen. Later zelf de staandaard 4 stoeltjes gemonteerd. Ik zou denken dat ze het simpeler kunnen oplossen op papier. Aan jou dan alleen de taak om de stoelen "degelijk" in te bouwen voor de APK.
Mvg Jan
Hij wil forward facing stoelen en die zijn niet conform de typegoedkeuring van een 2005. Daarom zou ik een MY2007 meenemen om de wagen qua stoeltjes op die typegoedkeuring mee te nemen.
Dan hoef je minder aan te tonen dat het degelijk etc is omdat het op fabrieksspec van een later model is. ;)
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”