Wijziging aantal zitplaatsen op kenteken

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
JanTD5

Re:Wijziging aantal zitplaatsen op kenteken

Berichtdoor JanTD5 » 27 Jun 2012, 09:07

Roger B. schrijft:
zitplaatsen minder dan op kenteken is geen punt.... zomaar erbij gaat niet, de extra zitpl moeten goedgekeurd worden en op kenteken gezet, ook als er van hetzelfde type auto uitvoeringen zijn met wel die extra plaatsen

Ik ging er van uit de dat de 110Td5 station wagen een en de zelfde type goedkeuring heeft. En dat deze geschikt is voor 9 zitplaatsen. Ik had uit eerdere postings, hier of op de groene pagina, dat ze er niet fysiek in hoeven te zitten. Dat het dus alleen is van op sturen van je kenteken bewijs en klaar. Net als de trek gegevens van je auto.

Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 27 Jun 2012, 09:11

Edward schrijft:

Hij wil forward facing stoelen en die zijn niet conform de typegoedkeuring van een 2005. Daarom zou ik een MY2007 meenemen om de wagen qua stoeltjes op die typegoedkeuring mee te nemen.

Dan hoef je minder aan te tonen dat het degelijk etc is omdat het op fabrieksspec van een later model is. ;)

Snap ik dat het allemaal makkelijker gaat als je bewijs last meeneemt. Maar, ik dacht als je eerst het kenteken laat veranderen in 9 personen. EN dan de forward facing stoelen er in zet op een goede degelijke manier, wordt met de APK niet naar gekeken dan ben je naar mijn menig toch OK bezig.

Als voorbeeld: exmore levert ook forward facing stoelen die je in je defener kunt zetten. Mensen monteren die ook in hun bv '87 110. Daar wordt nooit een punt van gemaakt. Of kijk ik er met een verkeerde bril naar? ;)

Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Jun 2012, 09:31

JanTD5 schrijft:
Edward schrijft:

Hij wil forward facing stoelen en die zijn niet conform de typegoedkeuring van een 2005. Daarom zou ik een MY2007 meenemen om de wagen qua stoeltjes op die typegoedkeuring mee te nemen.

Dan hoef je minder aan te tonen dat het degelijk etc is omdat het op fabrieksspec van een later model is. ;)

Snap ik dat het allemaal makkelijker gaat als je bewijs last meeneemt. Maar, ik dacht als je eerst het kenteken laat veranderen in 9 personen. EN dan de forward facing stoelen er in zet op een goede degelijke manier, wordt met de APK niet naar gekeken dan ben je naar mijn menig toch OK bezig.

Als voorbeeld: exmore levert ook forward facing stoelen die je in je defener kunt zetten. Mensen monteren die ook in hun bv '87 110. Daar wordt nooit een punt van gemaakt. Of kijk ik er met een verkeerde bril naar? ;)

Mvg Jan

Nee, dat is idd ook een goede manier. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 27 Jun 2012, 09:36

Dan hebben hele volks stammen een probleem :whistle: Maar geld dat ook als je bv je achter bank of voorstoelen vervangt voor iets anders dan landrover stoelen? Want dan hebben nog meer mensen een probleempje B)

Mvg Jan

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Jun 2012, 10:14

JanTD5 schrijft:
Dan hebben hele volks stammen een probleem :whistle: Maar geld dat ook als je bv je achter bank of voorstoelen vervangt voor iets anders dan landrover stoelen? Want dan hebben nog meer mensen een probleempje B)

Mvg Jan

Als je een 2005 op 9 zitplaatsen laat keuren en je vervangt de bankjes voor forward facing stoelen zal er echt geen probleem zijn. Zolang het maar degelijk en veilig is.

Dat geld ook voor de voorstoelen of een achterbank die in twee stoelen veranderd, zolang het degelijk is en op bv de originele punten bevestigd is er niks aan de hand. :P
Edward van Vugt

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 27 Jun 2012, 11:31

Edward schrijft:

Als je een 2005 op 9 zitplaatsen laat keuren en je vervangt de bankjes voor forward facing stoelen zal er echt geen probleem zijn. Zolang het maar degelijk en veilig is.

Dat geld ook voor de voorstoelen of een achterbank die in twee stoelen veranderd, zolang het degelijk is en op bv de originele punten bevestigd is er niks aan de hand. :P

Dan heb ik toch, wel is waar ten dele, goed in de kop :silly: Want dat bedoelde ik ook in een van mijn vorige post.

Mvg Jan

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 27 Jun 2012, 14:04

Ik was zelf voornemens om op termijn 6 forward facing voorstoelen en 2 inward facing klapstoel te monteren. Een en andere deels demontabel uiteraard maar ik ga er voor nu maar vanuit dat als het degelijk is dat het gewoon mag, anders heb ik pech vrees ik. Er zijn ook mensen die Renault scenic stoelen etc monteren, weet alleen niet of dat via de RDW is gegaan.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Jun 2012, 21:02

Lucas van Lierop schrijft:
Ik was zelf voornemens om op termijn 6 forward facing voorstoelen en 2 inward facing klapstoel te monteren. Een en andere deels demontabel uiteraard maar ik ga er voor nu maar vanuit dat als het degelijk is dat het gewoon mag, anders heb ik pech vrees ik. Er zijn ook mensen die Renault scenic stoelen etc monteren, weet alleen niet of dat via de RDW is gegaan.

Jij gaat toch nog langs de RDW om je wielbasis te wijzigen? Dan kun je ook het aantal zitplaatsen wijzigen. Meer dan 9 totaal mag niet iv je rijbewijs, maar 8 moet lukken.

Anders kon je ook geen limo's bouwen. ;)
Edward van Vugt

Pieter Cor

Berichtdoor Pieter Cor » 29 Jun 2012, 11:56

Dank voor alle input.

Volgens mij begint het bij het aantal zitplaatsen voor een 110 uit 2005 volgens de fabrikant/importeur.
De vraag is: Voor hoeveel zitplaatsen in welke vorm is die uitvoering van dat jaar geschikt en hoe kom ik aan die informatie?
Als die informatie aangeeft dat dat blijft steken op 5 dan wordt het wel een hele omslachtige en tijdrovende exercitie die niet alle kans van slagen heeft.

Het moet uiteindelijk legaal én veilig.

Wie nog adviezen heeft, ik verneem ze graag!

en @Roger: je bent echt niet dom

Groet, Pieter

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Jun 2012, 13:30

Je kan er ook 2 originele zitplaatsen inzetten of 4 en dan laten keuren naar 7 of 9.

Hierna kan je dan wisselen wat je wilt, zover ik heb gelezen moeten de stoelen constructief goed vastgemaakt zitten.

Ik weet het is een beetje omslagtig maar als iets er origineel uitziet heeft de RDW er het minste problemen mee

Groet Ron

Ps: wil je eerst keuren met 2 zijwaardse stoelen, dan kan je deze wel van me lenen voor de keuring.
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Nieuw op het forum”