Edward schreef:Als een versleten hoofd of hulpcilinder een tegenvaller is heeft TS zich heel erg niet verdiept in de aankoop. Die dingen is zowat standaard jaarlijks onderhoud.
Laatst met een 110 gestrand en die eigenaar had ze standaard bij de gereedschapset in de auto. Uurtje kloten en we zijn weer verder gereden.
Da's toch een erg "lollige" blik op de Solihull-kwaliteit.
In 25 jaar in totaal nu aan de derde hoofd-koppelingscilinder toe, en aan de twee hulp-cilinder ... en deze cijfers vragen om een toelichting.
Bij mijn oude trouwe 110 Td5 ging na verloop van tijd de hoofd-koppelingscilinder lekken. Geruime tijd had ik gewoon een klein busje koppelingsvloeistof bij me, en bij het starten trapte ik de koppeling tweemaal in om alles een beetje op gang te krijgen, dwz de lekkende afdichting een beetje te "smeren".
Na 10 jaar landde die oude trouwe Td5 op z'n gepoetste kant ... en toen kwamen dus twee nieuwe koppelingscilinders met de nieuwe "Puma" mee. Zo kom ik aan 3 hoofd- en 2 hulp-cilinders.
Ik hoorde al wel eens het advies om een rubberen slabbetje boven de hoofd-koppelingscilinder te fröbelen, bij de LHD auto's zit een en ander nogal in de drup, net onder de rand van de linker "Wing-Top".
Groeten MarcS