Misschien niet het goede stukje van het forum, dan hoor ik het graag.
Ik ben bezig om een werkplaats te bouwen. een mooie (verwarmde) ruimte waar ook de fietsen komen te staan etc.
Tijdens de voorbereidingen ben ik ervanuit gegaan dat er een inbouw schaarbrug in komt. (extra fundatie onder de plek van de schaarbrug, uitsparingen in de schuimbeton ondervloer etc.
Maar nu vraag ik me af of een inbouw schaarbrug wel de meest handige keuze is.
wat zouden jullie kiezen? Schaarbrug, 2-koloms?
Nadeel van de 2-koloms is dat ik dan altijd twee van die kolommen in de weg heb staan. Met een schaarbrug heb ik een vlakke vloer.
Maar...... carrosserie lichten kan alleen met een 2-kolommer......
dusss....... wat is handig? waar zouden jullie voor kiezen?
werkplaats brug
Re: werkplaats brug
Geruik je de brug niet is een schaarbrug het best wat er is want je hebt er idd geen last van. Twee kolommer heb ik hier staan en staat idd altijd in de weg. Wij hebben de cheapo versie dus ook nog de kabels over de vloer met een kap dus ook een gereedschapskar verrijden is dan ineens kut.
4 kolommer heeft meer ruimte nodig maar stond mij n ooit in de weg. Dat kwam vooral doordat het als er geen auto op staat het een geweldig fijne hoogte verstelbare werkbank is. Ik gebruikte hem erg veel voor lijmwerk al begrijp ik dat normale mensen dat weinig doen (ikke meubelmaker).
Als je de ruimte hebt ging ik altijd voor een 4 kolommer!!
Carrosserie lichten kan ook met goedkope takeltjes. Met drie vrienden lukt het trouwens ook best.

4 kolommer heeft meer ruimte nodig maar stond mij n ooit in de weg. Dat kwam vooral doordat het als er geen auto op staat het een geweldig fijne hoogte verstelbare werkbank is. Ik gebruikte hem erg veel voor lijmwerk al begrijp ik dat normale mensen dat weinig doen (ikke meubelmaker).
Als je de ruimte hebt ging ik altijd voor een 4 kolommer!!
Carrosserie lichten kan ook met goedkope takeltjes. Met drie vrienden lukt het trouwens ook best.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: werkplaats brug
Zelf doe ik alles zonder brug.
Range Rovers staan hoog op de wielen, kan het meeste werk dus liggend onder de staande auto doen.
Zit het wat tegen dan de garagekrik en assteunen.
Zo heb ik laatst ook het chassis gelast, is liggend nog niet eens zo onaangenaam.
Bakken en motoren takel ik eruit met een motortakeltje of lier aan een dakbalk.
Carrosserie eraf halen probeer ik te voorkomen; dat is tot nog toe altijd gelukt.
Doe je bij een moderne auto toch ook niet (die hebben geen chassis)
Range Rovers staan hoog op de wielen, kan het meeste werk dus liggend onder de staande auto doen.
Zit het wat tegen dan de garagekrik en assteunen.
Zo heb ik laatst ook het chassis gelast, is liggend nog niet eens zo onaangenaam.
Bakken en motoren takel ik eruit met een motortakeltje of lier aan een dakbalk.
Carrosserie eraf halen probeer ik te voorkomen; dat is tot nog toe altijd gelukt.
Doe je bij een moderne auto toch ook niet (die hebben geen chassis)
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: werkplaats brug
Edward schreef:Als je de ruimte hebt ging ik altijd voor een 4 kolommer!!
Die kun je zelfs (met kerst) gebruiken als tafel om met de hele familie (en vrienden) aan te zitten.
Een verwarmde schuur is dan wel fijn.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: werkplaats brug
Het klopt een brug in welke variant dan ook luxe is. Dat is een smeerput ook en die is al altijd te diep of te ondiep.
Maar ja, een garage is ook luxe. Heb zat op opritten gesleuteld bij vrienden. Een doppenset is ook luxe, met een Bahco en een moordenaar kun je ook sleutelen.
Toch ben ik erg gehecht aan mijn verwarmde schuur mèt brug en veels te uitgebreide gereedschapsset.
Maar goed nadenken over hoe vaak je iets gaat nodig hebben of gebruiken en of het dus ook ècht nodig is kan geen kwaad. Daar ben ik het dan weer wel mee eens.
Maar ja, een garage is ook luxe. Heb zat op opritten gesleuteld bij vrienden. Een doppenset is ook luxe, met een Bahco en een moordenaar kun je ook sleutelen.
Toch ben ik erg gehecht aan mijn verwarmde schuur mèt brug en veels te uitgebreide gereedschapsset.
Maar goed nadenken over hoe vaak je iets gaat nodig hebben of gebruiken en of het dus ook ècht nodig is kan geen kwaad. Daar ben ik het dan weer wel mee eens.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: werkplaats brug
brug komt er sowieso in.
Naast de toekomstige LaRo doe ik onderhoud aan de rest van het wagenpark.
bukken en op de grond liggen heb ik genoeg gedaan.....
Heb nu de mogelijkheid om het gelijk goed te doen
Naast de toekomstige LaRo doe ik onderhoud aan de rest van het wagenpark.
bukken en op de grond liggen heb ik genoeg gedaan.....
Heb nu de mogelijkheid om het gelijk goed te doen
Groeten Ruben
Re: werkplaats brug
Ik zit met dezelfde overwegingen.
Al met al kies ik denk ik voor een tweekoloms.
Vier kolommen is ook geen ruimtewonder....
Al met al kies ik denk ik voor een tweekoloms.
Vier kolommen is ook geen ruimtewonder....
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: werkplaats brug
Barwaut schreef:Ik zit met dezelfde overwegingen.
Al met al kies ik denk ik voor een tweekoloms.
Vier kolommen is ook geen ruimtewonder....
Edward zegt dan ook dat je die ruimte (al) hebt als je voor een 4 kolommer gaat:
Edward schreef:Als je de ruimte hebt ging ik altijd voor een 4 kolommer!!
Groeten MarcS
Re: werkplaats brug
Je kunt een auto op de brug zetten en één eronder.
Toch een ruimtewonder dus.
Toch een ruimtewonder dus.
Re: werkplaats brug
Niet als je plafond te laag is.... 
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten