Tja ... de laatste schade — een doorrijder, denkelijk een vrachwaggel die achteruit stekend keerde en vergat dat ie een overstekende lading had — was nog in de Wiggers-tijd. Toen netjes geholpen, dwz men las de verklaring die ik van een getuige had heel precies en suggereerde nog een scherpere formulering omdat het waarborgfonds heel lastig kan doen.
Ondanks de "scherpe" formulering wees het waarborgfonds om te beginnen de claim af - dat is, zo lijkt het standaard - ze lezen alleen de woorden van de eerste twee regels, en dan bovendien alleen dat wat in hun straatje past.
Even als zijstraatje de reactie van het waarborgfonds:
"Uit de getuigenverklaring blijkt niet dat de getuige kan bevestigen dat de auto niet is verplaatst tussen het onbeschadigd en beschadigd zien. Het enkele feit dat de auto nog op dezelfde plaats stond, levert hiervoor onvoldoende bewijs. Hiermee is dus niet aangetoond dat de schade in parkeerstand is ontstaan."
De getuigenverklaring luidde:
"De LandRover was dinsdagmiddag geparkeerd voor/t.o. ons huis Schadevrij. De auto is niet weggeweest want wij horen de motor als deze start. De dag erna stond de auto op dezelfde plaats echter de motorkap stond schuin omhoog met een behoorlijke deuk bovenop de motorkap. etc …"
Wiggers vroeg mij toen of ik nog aanvullende verklaringen kon verzorgen. Ik vond dat geen slim idee, gemakkelijk krijg je in je schoenen geschoven dat de verklaringen onbetrouwbaar zijn omdat ze niet 100% gelijkluidend zijn, of juist omdat ze te gelijk en daarom niet geloofwaardig zijn.
Ik schreef in een reactie een precieze lezing van de getuigenverklaringen en wees op de onjuistheden in de waarborgfonds-reactie.
Wiggers stuurde die door en daarna kwam een positieve uitspraak van het waarborgfonds.
Mijn conclusie toentertijd was: Ik ben zeker niet slecht geholpen maar op het moment dat het er op aankwam - nl. bij de waardeloos gemotiveerde afwijzing van het waarborgfonds - was mijn eigen "schadeverhaal-actie" minstens zo adequaat als de schadeverhaal-service van Wiggers.
Of te wel: Het " bij verzekeringen ben je vooral verzekerd van gedoe " geldt eigenlijk altijd, en dus ook hier weer.
Groeten MarcS
PS De Topic-Starter "Maas" is al weer bijna een maand niet ingelogd, wellicht is ie hard aan het sparen, of heeft ie uiteindelijk toch maar van z'n droom afgezien.
Het moet er eens van komen...
Re: Het moet er eens van komen...
Had ik ook bij mijn 'AXA Royal Belge' WA verzekering.
Namen wel de tijd 2 A4tjes te sturen dat voetgangers altijd voorrang hadden, ook door rood licht, en ze niets gingen doen.
Heb ik rechtstreeks de verzekering van de tegenpartij aangeschreven.
Hoorde niets, blijkt dat die direkt de schade vergoed hadden en het geld overgemaakt naar AXA.
Kom er pas achter na flink dreigen achter dat ze het gewoon in hun eigen zak gestoken hadden.
De beste reclame voor verzekeringen.
Namen wel de tijd 2 A4tjes te sturen dat voetgangers altijd voorrang hadden, ook door rood licht, en ze niets gingen doen.
Hoorde niets, blijkt dat die direkt de schade vergoed hadden en het geld overgemaakt naar AXA.
Kom er pas achter na flink dreigen achter dat ze het gewoon in hun eigen zak gestoken hadden.
-
Landmarcs
dyngo schreef:Had ik ook bij mijn 'AXA Royal Belge' WA verzekering.
Da's wel iets anders. 1º Natuurlijk gewoon crimineel om een vergoeding die iemand toekomt even te "vergeten", 2º Bij een WA-verzekering heeft een verzekeraar in het algemeen weinig verhaal-belang, dwz zolang de WA-schade beperkt is is het verhalen snel begrotelijker als de klant voor alles - incl. no-claim-verlies - te laten opdraaien.
Bij mijn waarborgfonds-verhaal was Wiggers als tussenpersoon redelijk behulpzaam, maar niet de meest doortastende raadgever.
Het is voor een tussenpersoon makkelijker om een waarborgfonds-geval naar de AllRisk-verzekering (als die er is) door te schuiven. Als de verzekerde klant genoeg no-claim heeft opgebouwd is zo'n eerste claim "gratis".
Ik ben dan zo'n lastige klant die wil kijken of het ook anders kan. (In een heel lang verleden zo ook tot tweemaal toe een claim bij Centraal Beheer buiten de no-claim/bonus-malus weten te houden, éénmaal met een goed en steekhoudend verhaal-verhaal, de andere betrof een bizarre reclame-campagne, een campagne die meer beloofde als wat de kleine-polis-lettertjes zeiden. In deze "strijd" zei Centraal-Beheer " maar u kunt zonder no-claimverlies de schade laten repareren " waarop mijn repliek was " u kunt de schade dus ook zonder no-claimverlies vergoeden ", het ging mij om de bonus-malus-ladder - uiteindelijk gingen ze overstag, keerden ze " uit coulance " uit op basis van de in de reclame-tekst gesuggereerde dekking).
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 29 Okt 2024, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn verzekering bij AXA was een oldtimerverzekering zonder tussenpersoon.
Het is niet dat ze iets moesten doen, uitsluitend de tegenpartij aansprakelijk stellen.
In plaats daarvan mij de les lezen in werkelijk 2 A4-tjes.
Heb overigens weinig met verzekeringen.
In oude tijd werd ik met mijn triumph spitfire midden in de nacht door een ingeslapen vertegenwoordiger 'gelanceerd'.
Die keer geen ontkennen van aansprakelijkheid, maar gewoon niet willen betalen.
In de 80er jaren was een spitfire een 'oude auto' dus was 1000 gulden 'wel genoeg' zoals de expert vond.
Expert dienen objectief te zijn en daar is ook een toezichthouder voor (weet niet meer hoe die heet).
Maar met wat dreigen werd zonder veel moeite zo 3000 uitgekeerd.
Het zijn schurken.
Verzeker al mijn autos nu WA, los zelf de problemen wel op (heb zelden een schade).
Mijn verzekering is dat ik van dat uitgespaarde geld nu 4 Range Rovers heb.
Het is niet dat ze iets moesten doen, uitsluitend de tegenpartij aansprakelijk stellen.
In plaats daarvan mij de les lezen in werkelijk 2 A4-tjes.
Heb overigens weinig met verzekeringen.
In oude tijd werd ik met mijn triumph spitfire midden in de nacht door een ingeslapen vertegenwoordiger 'gelanceerd'.
Die keer geen ontkennen van aansprakelijkheid, maar gewoon niet willen betalen.
In de 80er jaren was een spitfire een 'oude auto' dus was 1000 gulden 'wel genoeg' zoals de expert vond.
Expert dienen objectief te zijn en daar is ook een toezichthouder voor (weet niet meer hoe die heet).
Maar met wat dreigen werd zonder veel moeite zo 3000 uitgekeerd.
Het zijn schurken.
Verzeker al mijn autos nu WA, los zelf de problemen wel op (heb zelden een schade).
Mijn verzekering is dat ik van dat uitgespaarde geld nu 4 Range Rovers heb.
Dag allen,
Bedankt voor alle nuttige tips omtrent verzekering, inmiddels ben ik erachter dat ik bij Kuiper ook kan verzekeren. Daar moet ik in de toekomst nog maar eens induiken.
Er zijn wel wat vorderingen die ik graag met jullie wil delen. Zowel mijn vriendin als ikzelf zijn redelijk reislustig, ik ben zelf groot fan van het UK waar ik het liefst nooit meer weg zou gaan, maar in Europa is ook veel moois te zien. Tijdens het bespreken van onze vakantieplannen voor de komende jaren, schoot mij ineens het idee door het hoofd dat een daktent op een Defender best wel eens een goede manier zou kunnen zijn om het UK en het vasteland beter te ontdekken. In de toekomst zou, als het goed bevalt, een langere trip ook gaaf zijn. Mijn vriendin was ook wel te porren voor dit idee, dus we zijn dit eens verder uit gaan werken. De kampeer-benodigdheden laat ik haar grotendeels uitzoeken, zelf neem ik de auto voor mijn rekening.
Ik ben de zoektocht gestart naar een 110 driedeurs, want zoals hier al eerder gezegd werd rijdt dat toch beter en dat is op lange afstanden toch best fijn. Het moet een Td5 zijn en ik heb me laten vertellen van de nieuwere serie, dus na 2002. Inmiddels heb ik een stalling gevonden in de vorm van het achterterrein van het bedrijf waar ik werk, dus buiten de vakanties/tripjes om kan hij mooi geschorst worden.
Al snel vond ik een hele gave 110 uit 2004 met net 240.000 kilometer. Wezen kijken, de belangrijke punten leken roestvrij en afgezien wat olie tussen de motor en bak leek hij in goede staat. Ik kon hem zelfs ruilen met mijn XK. Zondag samen met mijn vriendin wezen kijken en gereden, allebei verkocht. Besloten maar eens niet meteen “JA” te zeggen en er een nachtje over te slapen, gisteren de knoop doorgehakt en… net voor onze neus verkocht.
Goed, die is dus weg, maar het zaadje is wel geplant. Leuk ook dat mijn vriendin ook ècht enthousiast is over Defenders, zeker na het rijden. Zoiets is toch leuker om te delen, zeker omdat ik nooit zo’n enorme fan ben van car shows en rondritten. De zoektocht gaat verder, we hebben nog geen haast dus ik blijf rondkijken. De verkoper kreeg mogelijk nog een andere 110 driedeurs, uit 2003 met om en nabij dezelfde kilometers binnen. Wel wat meer gebruikt, maar tegen een gunstige prijs.
Als er iemand nog iets heeft wat geschikt kan zijn, houd ik me warm aanbevolen. Budget voor de auto is rond de 18k, afhankelijk van de staat wat meer of minder, of in de vorm van een hele gave XK uit 2006.
We nemen in ieder geval zondag een kijkje op de vakantiebeurs, wellicht tref ik daar nog wat mensen van hier.
Bedankt voor alle nuttige tips omtrent verzekering, inmiddels ben ik erachter dat ik bij Kuiper ook kan verzekeren. Daar moet ik in de toekomst nog maar eens induiken.
Er zijn wel wat vorderingen die ik graag met jullie wil delen. Zowel mijn vriendin als ikzelf zijn redelijk reislustig, ik ben zelf groot fan van het UK waar ik het liefst nooit meer weg zou gaan, maar in Europa is ook veel moois te zien. Tijdens het bespreken van onze vakantieplannen voor de komende jaren, schoot mij ineens het idee door het hoofd dat een daktent op een Defender best wel eens een goede manier zou kunnen zijn om het UK en het vasteland beter te ontdekken. In de toekomst zou, als het goed bevalt, een langere trip ook gaaf zijn. Mijn vriendin was ook wel te porren voor dit idee, dus we zijn dit eens verder uit gaan werken. De kampeer-benodigdheden laat ik haar grotendeels uitzoeken, zelf neem ik de auto voor mijn rekening.
Ik ben de zoektocht gestart naar een 110 driedeurs, want zoals hier al eerder gezegd werd rijdt dat toch beter en dat is op lange afstanden toch best fijn. Het moet een Td5 zijn en ik heb me laten vertellen van de nieuwere serie, dus na 2002. Inmiddels heb ik een stalling gevonden in de vorm van het achterterrein van het bedrijf waar ik werk, dus buiten de vakanties/tripjes om kan hij mooi geschorst worden.
Al snel vond ik een hele gave 110 uit 2004 met net 240.000 kilometer. Wezen kijken, de belangrijke punten leken roestvrij en afgezien wat olie tussen de motor en bak leek hij in goede staat. Ik kon hem zelfs ruilen met mijn XK. Zondag samen met mijn vriendin wezen kijken en gereden, allebei verkocht. Besloten maar eens niet meteen “JA” te zeggen en er een nachtje over te slapen, gisteren de knoop doorgehakt en… net voor onze neus verkocht.
Goed, die is dus weg, maar het zaadje is wel geplant. Leuk ook dat mijn vriendin ook ècht enthousiast is over Defenders, zeker na het rijden. Zoiets is toch leuker om te delen, zeker omdat ik nooit zo’n enorme fan ben van car shows en rondritten. De zoektocht gaat verder, we hebben nog geen haast dus ik blijf rondkijken. De verkoper kreeg mogelijk nog een andere 110 driedeurs, uit 2003 met om en nabij dezelfde kilometers binnen. Wel wat meer gebruikt, maar tegen een gunstige prijs.
Als er iemand nog iets heeft wat geschikt kan zijn, houd ik me warm aanbevolen. Budget voor de auto is rond de 18k, afhankelijk van de staat wat meer of minder, of in de vorm van een hele gave XK uit 2006.
We nemen in ieder geval zondag een kijkje op de vakantiebeurs, wellicht tref ik daar nog wat mensen van hier.
Geslaagd!
Al aan het begin van onze zoektocht werd ik door een oud-collega geattendeerd op een 90 uit 2004 die hij namens een bekende van hem te koop had staan. 181 duizend kilometer, goed bijgehouden, wat leuke extra’s. Maar de prijs… flink boven budget dus niet meer over nagedacht. Na een aantal mindere exemplaren bekeken te hebben, uiteindelijk toch maar even gaan kijken. Natuurlijk op slag verliefd, want wat rijdt hij goed in vergelijking met de eerdere exemplaren. Wat schoonheidsfoutjes ontkom je niet aan, maar technisch prima in orde en hard, dat is het belangrijkste. Het prijsverschil met eerdere exemplaren viel zeker te verantwoorden.
Mijn wederhelft is wat minder slagvaardig (of minder impulsief en verstandiger, haha), dus wilde er nog een paar nachtjes over slapen. Net toen we dachten eruit te zijn, (je raadt het al…) een appje dat hij verkocht is. Iemand kwam kijken voor zijn L322 maar werd op slag verliefd op de Defender. Zeer begrijpelijk, maar voor ons jammer.
Een paar dagen later kwam er een appje. De nieuwe eigenaar wilde toch een L322 en was wellicht te overtuigen om ons zijn Defender te verkopen. Een bod gedaan en dat werd na wat heen en weer geaccepteerd.
Vanmorgen opgehaald en na de eerste 250 kilometer vraag ik me af waarom ik dit niet veel eerder gedaan heb. Wat een leuke auto! Ontzettend blij mee. Er mogen nog wel wat puntjes op de I voor mij als perfectionist, maar in de basis is het een hele fijne, goede auto. Hier gaan we ongetwijfeld veel plezier van hebben!
Al aan het begin van onze zoektocht werd ik door een oud-collega geattendeerd op een 90 uit 2004 die hij namens een bekende van hem te koop had staan. 181 duizend kilometer, goed bijgehouden, wat leuke extra’s. Maar de prijs… flink boven budget dus niet meer over nagedacht. Na een aantal mindere exemplaren bekeken te hebben, uiteindelijk toch maar even gaan kijken. Natuurlijk op slag verliefd, want wat rijdt hij goed in vergelijking met de eerdere exemplaren. Wat schoonheidsfoutjes ontkom je niet aan, maar technisch prima in orde en hard, dat is het belangrijkste. Het prijsverschil met eerdere exemplaren viel zeker te verantwoorden.
Mijn wederhelft is wat minder slagvaardig (of minder impulsief en verstandiger, haha), dus wilde er nog een paar nachtjes over slapen. Net toen we dachten eruit te zijn, (je raadt het al…) een appje dat hij verkocht is. Iemand kwam kijken voor zijn L322 maar werd op slag verliefd op de Defender. Zeer begrijpelijk, maar voor ons jammer.
Een paar dagen later kwam er een appje. De nieuwe eigenaar wilde toch een L322 en was wellicht te overtuigen om ons zijn Defender te verkopen. Een bod gedaan en dat werd na wat heen en weer geaccepteerd.
Vanmorgen opgehaald en na de eerste 250 kilometer vraag ik me af waarom ik dit niet veel eerder gedaan heb. Wat een leuke auto! Ontzettend blij mee. Er mogen nog wel wat puntjes op de I voor mij als perfectionist, maar in de basis is het een hele fijne, goede auto. Hier gaan we ongetwijfeld veel plezier van hebben!
- Erik Peters
Gefeliciteerd!
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Terug naar “Nieuw op het forum”