Goedemiddag,
Niet nieuw op het forum, maar terug.
Autoliefhebber van 55 uit Enschede.
Volgend jaar wil ik een keus maken uit een:
1. Discovery Sport Si4 HSE Luxury (pre facelift = mooier met ronde kop- en achterlichten)
2. New Defender 90 P300 op geel kenteken
3. Klassieke Defender (2.2 of 2.4 diesel) op geel kenteken
Vooral bij de laatste 2007 - 2016 heb ik zo mijn twijfels of ik daarmee nog wel kan en mag rondrijden door Europa en haar steden.
Wordt dit ons niet steeds moeilijker gemaakt?
Wat is er mogelijk?
Wie kan mijn droom vooruit helpen?
Groeten en alvast dank voor de reacties.
Freek
Wat kan ik doen?
-
Freekenschede
Re: Wat kan ik doen?
Als je de komende tijd Europese steden wilt bezoeken zonder moeilijk gedoe, dan zou ik de oude Defender maar uit het lijstje schrappen.
Met de andere 2 een keertje gaan rijden, zijn beide geen verkeerde optie. De Sport zal je denk ik makkelijker overal kwijtraken dan de 90 (is op het oog een stuk plomper)
Groet Ron
Met de andere 2 een keertje gaan rijden, zijn beide geen verkeerde optie. De Sport zal je denk ik makkelijker overal kwijtraken dan de 90 (is op het oog een stuk plomper)
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Re: Wat kan ik doen?
Ron63 schreef:Als je de komende tijd Europese steden wilt bezoeken zonder moeilijk gedoe, dan zou ik de oude Defender maar uit het lijstje schrappen.
Een "Old" Defender met en 2,2 "Puma" valt in emissieklasse 5. Daar heb je denkelijk nog redelijk lang vrij veel vrijheden mee.
Verder zou ik me afvragen hoe vaak je nu werkelijk met de auto in de (binnen)stad wilt zijn.
Als je ipv die "Old" 90 een "Old" 110 koopt en er een (paar) fiets(en) of al dan niet elektrische vouwfiets(en) in gooit dan heb je in de Europese steden waarschijnlijk een stuk meer vrijheid want je auto kwijtraken (in de betekenis van netjes parkeren) is lang niet altijd makkelijk, en vaak prijzig.
Hoe het met de laatste "Old" 90 zit weet ik niet, de latere "Old" 110 is vrijwel steeds op grijskenteken ingeschreven, ook wanneer er 7 stoelen in zitten, je betaalt dan wel volgens de gele MRB-tarieven.
Groeten MarcS
PS Zoals Ron63 terecht opmerkt is een New-Defender 90 een plomp ding.
Lengte: 4.323–4.583 mm, breedte: 2.008 mm (met ingeklapte spiegels) en bijna 2 meter hoog.
De wielbasis is 2.587 mm (101.9 in) ... heel wat meer dan de nominale "90" (bij de "Old" is dat in werkelijkheid 92,7 inch)
Een "Old" 110 is nauwelijks langer dan de langste "New" 90, en die ouwe is ruim 20 cm smaller.
PS2 Ga in ieder geval met al de in aanmerking komende modellen rijden.
Zelf reed ook eerst met een "Old" 130, en daarna ook een "Old" 90, om zeker te zijn dat een "Old" 110 voor mij "passend" was.
Een "Old" 90 voelde voor mij als een nerveuze hobbelwagen, de 130 was het comfortabelst maar toch een beetje een mamoettanker.
Terug naar “Nieuw op het forum”