Nieuw op dit forum

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Zanzara

Nieuw op dit forum

Berichtdoor Zanzara » 02 Jun 2024, 08:01

Goedemorgen Land Rover rijders,

Ik zal me eerst even voors5ellen, nieuw, op dit forum.

Ik ben Marc, en heb zeven jaar een Disco 2, td5 gereden tot december 2023. Toen kocht mijn zoon een freelander 1. Veel negatiefs over gelezen, maar toch gekocht. Leek ons toch minder dramatisch dan alle malleur op het web.
Op de terugweg in een kettingbotsing beland, beide auto’s plat……….
In januari een 1.8 drie deurs uit 2004 met een beetje schade gekocht voor mijn zoon. Auto bevalt uitstekend!
Nu zelf een drie deurs td4 (prefacelift) aangeschaft. Zou graag weer een disco 2 willen, maar een knappe kost nog aardig wat, en ik vind zo’n hippo echt een leuke auto.
Nu viel ons op dat de prefaclift hoger op zijn poten staat dan de nieuwere. Na wat zoeken, las ik dat LR de facelift lager op zijn poten gezet heeft ivm wegligging.
Nu merken wij niet echt dat de lager afgeveerde zoveel strakker rijdt. Nu vind ik dat sowieso al gezeur. Mijn Disco zou volgens iedereen ook beter rijden op 18 inch velgen. Ik heb hem altijd op 16 inch gelaten. Als je echt strak wilt sturen moet je een sportief alfa’tje of BMW kopen oid, geen 4x4.
Mijn vraag voor het forum is, of de veerpoten uit de eerste generatie passen op de facelift. Zijn deze veerpoten langer? , of hebben ze andere dingen aangepast? Of een verhoging set kopen voor de nieuwere versie?
Wat is verstandig? De auto hoeft niet extreem hoog. Maar nu is hij wel heel laag voor een 4x4

PHOTO-2024-05-29-22-52-07.jpeg

Terug naar “Nieuw op het forum”