2.2 en 2.4 tdi
2.2 en 2.4 tdi
Wat is het verschil tussen een 2.4 TDI en een 2.2 TDI , met name de bedrijfszekerheid , ben bezig met de aankoop en ombouw naar een camper .
Re: 2.2 en 2.4 tdi
De 2.2 is de opvolger van de 2.4. In een ideale wereld hebben ze bij de 2.2 die problemen vd 2.4 opgelost. Dus geen druppende injectoren, uitgerekte distributieketting of overhitte smalle end lagers door verstopte okliejets meer.
Maar of da o zo is weer ik niet. Na de 2.4 ben ik afgehaakt.

Maar of da o zo is weer ik niet. Na de 2.4 ben ik afgehaakt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
dubb schreef:Wat is het verschil tussen een 2.4 TDI en een 2.2 TDI, met name de bedrijfszekerheid, ben bezig met de aankoop en ombouw naar een camper.
Ik denk dat het allerbelangrijkste verschil is dat de 2,2 "Puma" een emissie-klasse beter is en je dus langer verschoond blijft van het "diesel-gezeik". (Ja, Ja, ik weet het, één klasse scheelt een boel qua uitstoot. Wat nog veel meer scheelt is weinig of niet rijden, of te wel: dagelijks allerlei niemendallerige ritjes in de stad vervuilen opgeteld heel veel, daar kan geen emissie-klasse tegenop.)
Als je nu vrijelijk kan kiezen dan zou ik voor een 2,2 Puma gaan, qua bedrijfszekerheid zijn er geen grote verschillen.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:dubb schreef:Wat is het verschil tussen een 2.4 TDI en een 2.2 TDI, met name de bedrijfszekerheid, ben bezig met de aankoop en ombouw naar een camper.
Ik denk dat het allerbelangrijkste verschil is dat de 2,2 "Puma" een emissie-klasse beter is en je dus langer verschoond blijft van het "diesel-gezeik". (Ja, Ja, ik weet het, één klasse scheelt een boel qua uitstoot. Wat nog veel meer scheelt is weinig of niet rijden, of te wel: dagelijks allerlei niemendallerige ritjes in de stad vervuilen opgeteld heel veel, daar kan geen emissie-klasse tegenop.)
Als je nu vrijelijk kan kiezen dan zou ik voor een 2,2 Puma gaan, qua bedrijfszekerheid zijn er geen grote verschillen.
Groeten MarcS
Idd, geen grote verschillen, beide totaal waardeloos....
schijnt. of heb gehoord dat ze moeilijk doen als je nu camper kenteken wil aanvragen, ivm stevigheid , stijl, riemen,
maar goed.
heb er hier nog 2 staan, 110, 300tdi en td5, waarvan ik een weg wil doen.
maar goed.
heb er hier nog 2 staan, 110, 300tdi en td5, waarvan ik een weg wil doen.
-
Landmarcs
marthalin schreef:Cilinderinhoud: 2.4 TDI heeft 2.4 liter cilinderinhoud, terwijl 2.2 TDI 2.2 liter heeft.
Vermogen: 2.4 TDI heeft over het algemeen meer vermogen (tot 20 pk meer) en koppel dan 2.2 TDI.
Brandstofverbruik: 2.2 TDI is doorgaans zuiniger dan 2.4 TDI.
Emissie: 2.2 TDI heeft doorgaans lagere emissies dan 2.4 TDI.
Als ik de engelstalige Wikipedia moet geloven (en dat doe ik vaak) dan lees (en geloof) ik voor de latere "Puma" motoren: "Although smaller than the existing unit the power and torque outputs remained unchanged".
Of het tegenwoordig zeer populaire "downsizen" geen repercussies heeft op duurzaamheids-aspecten weet ik niet. Van de vandaag de dag populaire miniatuur-turbo-motortjes die enorme vermogens leveren hoor je regelmatig dat die een korte levensduur kunnen hebben, een ruilmotor na 100.000 km is dan vaak niet economisch en dat betekent dan einde oefening en dus qua duurzaamheid een terug naar de sixties (toen 100.000 km voor veel auto's veel was).
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”