Hallo, al een aantal jaren staat er een ex Def, serie 33, 88, Lightweight op mijn naam.
Door allerlei omstandigheden kwam ik er niet toe om deze "Kleine Brutus" op te gaan knappen.
Een spliksplinternieuwe canvas huif ligt al jaren op de plank.
Nu hoop ik de tijd te krijgen ( of te gaan nemen) , ( ben nu met pensioen) om meer met de kleine Brutus te gaan doen.
Eerst en vooral zal het heel veel opknap werk zijn.
Voorlopig is die deze week al afgekeurd op de rubbers in de bladveerophanging.
Maar veel belangrijker vind ik het rijgedrag.
Heb geen vergelijkingsmateriaal en weet dus ook niet hoe een Lightweight uit 1977 echt hoort te rijden.
Ik hoop hier iemand te vinden ( liefst uit de omgeving Rotterdam zuid - Hoekse waard - Voorne Putten) die mij eens wat meer wijs kan maken over rijgedrag en misschien wat tips en trucks kan geven.
Misschien eens een proefrit samen maken.
Ik durf nu eigenlijk nog niet ver uit de polder weg, bang voor het..........
Misschien is er iemand die er zin in heeft,
Groeten
Erik57
even voorstellen, met mijn "Little Brutus " nieuw hier
-
Landmarcs
Re: even voorstellen, met mijn "Little Brutus " nieuw hier
Welkom Erik57 !
Qua rijgedrag, het is een beetje wat je gedrag wilt noemen, maar naar mijn idee heeft een LW geen rijgedrag.
Dwz, het onderstel is denkelijk niet meer dan een minimale evolutie-stap voorbij de zeepkist uit je jeugd.
Nieuwe rubbers in de bladveren zullen een en ander wel (wat) verbeteren.
Overigens gefeliciteerd met je pensioenleeftijd, dat is iets dat ze je niet meer afnemen.
Groeten MarcS
Qua rijgedrag, het is een beetje wat je gedrag wilt noemen, maar naar mijn idee heeft een LW geen rijgedrag.
Dwz, het onderstel is denkelijk niet meer dan een minimale evolutie-stap voorbij de zeepkist uit je jeugd.
Overigens gefeliciteerd met je pensioenleeftijd, dat is iets dat ze je niet meer afnemen.
Groeten MarcS
Re: even voorstellen, met mijn "Little Brutus " nieuw hier
Landmarcs schreef:Welkom Erik57 !
Groeten MarcS
Hallo MarcS,
Dank voor je reactie.
Het rijgedrag zou ik willen omschrijven als een soort rijden met een slag in je wiel, beetje wiebelig.
Ik ga nieuwe rubbers bestellen en hoop daarmee al een begin gemaakt te hebben met verbetering.
Overigens blijf ik open staan voor handige tips en trucs.
Groeten
Erik57
Terug naar “Nieuw op het forum”