Zoals op elk forum, is het wel zo fijn als een nieuw lid zich eerst even voorstelt.
Bij deze.
Ik ben Niek, gelukkig getrouwd, 2 grote pubers (nog) in huis en hoewel ik "geboren en getogen" ben in Z'meer woon ik nu alweer 21 jaar in België, vlakbij de Franse grens.
Zoals de forum-pseudo doet vermoeden is een andere passie het exotisch tuinieren met palmen, bananenplanten, bamboe,.. ik ben jarenlang mod en beheerder geweest van het Palmvrienden forum maar ben daar jaren geleden ook weer mee gestopt omwille van de vele uurtjes die daar inkruipen. Mijn eigen site over deze passie beheer ik wel nog steeds met even veel plezier.
Daarnaast knutsel ik graag in en om huis met domotica en heb ik onze "gewone" auto ook al redelijk wat aangepast. Maar vrijwel altijd elektronische verbeteringen. Ik ben dan ook zeer actief op diverse Qashqai fora en op mijn YouTube kanaal rond deze onderwerpen en vind het zalig om anderen te kunnen helpen.
Verder steken we veel tijd in ons paard en zijn we dus heel vaak op de manege te vinden.
Maar we zijn hier natuurlijk op een LaRo forum.
Ergens in 2000 kreeg ik de LaRo microbe te pakken. Toen nog student en bleef het dus beperkt tot schaalmodellen (1:18, 1:43,..) die hier overigens nog steeds staan te pronken. Ik heb wel eens in Ivoorkust met een Defender mogen rijden en ook eens een weekendje een toenmalig nieuwe Defender mogen gebruiken. In 2007... gloedje nieuw en met "LCD scherm' wat feitelijk enkel op het klokje bleek te slaan
Na vele jaren lijkt dan toch ein-de-lijk het moment aangebroken dat ik ook serieus kan gaan zoeken naar een eigen LaRo.
Het leek me zinvol om mij op voorhand al in te schrijven om eventuele tips te kunnen nalezen ipv achteraf te moeten beseffen 'had ik dát geweten'...
Ik ben vooral een liefhebber van de Series III 109. StaWag of soft/hard top zolang er maar bankjes achterin zitten.
Zoals uit de voorstelling al blijkt heb ik voldoende om handen en zoek dus zeker geen renovatieproject oid maar kleine esthetische aanpassingen zijn dan weer geen probleem.
De 109 zal vooral ingezet worden als 2e wagen, voor bv de ritjes naar de manege, tour tochtjes door de streek (de prachtige Vlaamse Ardennen) en voor het vervoeren/trekken van zaken die met de gewone wagen niet gaan. Bv snel een fiets achterin of een occasioneel een paardentrailer.
Ik hoop hier in ieder geval véél te kunnen leren en sta zeker open voor goede "newbie" tips.
Grtz
Niek