Landmarcs schreef:LandRover Kompas![]()
Het geeft geen garantie dat je een vlekkeloze LandRover koopt, maar het geeft wel inzicht in wat er allemaal mis kan zijn.
Groeten MarcS
Besteld
Landmarcs schreef:LandRover Kompas![]()
Het geeft geen garantie dat je een vlekkeloze LandRover koopt, maar het geeft wel inzicht in wat er allemaal mis kan zijn.
Groeten MarcS
lapalmeraie schreef:Het leek me zinvol om mij op voorhand al in te schrijven om eventuele tips te kunnen nalezen ipv achteraf te moeten beseffen 'had ik dát geweten'...
Ik ben vooral een liefhebber van de Series III 109. StaWag of soft/hard top zolang er maar bankjes achterin zitten.
Zoals uit de voorstelling al blijkt heb ik voldoende om handen en zoek dus zeker geen renovatieproject oid maar kleine esthetische aanpassingen zijn dan weer geen probleem.
De 109 zal vooral ingezet worden als 2e wagen, voor bv de ritjes naar de manege, tour tochtjes door de streek (de prachtige Vlaamse Ardennen) en voor het vervoeren/trekken van zaken die met de gewone wagen niet gaan. Bv snel een fiets achterin of een occasioneel een paardentrailer.
lapalmeraie schreef:dus beperkt tot schaalmodellen (1:18, 1:43,..) die hier overigens nog steeds staan te pronken.

lapalmeraie schreef:ps. ik lees trouwens ook "De vierwiel aandrijving (en lage gearing) NOOIT op asfalt gebruiken". Waarom is dat?
lapalmeraie schreef:Zeer terecht aanvulling en ik ben absoluut een fan van de 110.
Sterker nog. De liefde begon daarmee en ontdekte toen de Series pas.![]()
Ook qua roest en euvels lijkt me de 110 een iets veiliger/gemakkelijker keuze.
Criteria die ik heb (nogmaals)
- >30jr oud ifv oldtimer regeling in België
- lang chassis (109/110) maar minstens Series 3
- LHD
- >3 zitplaatsen
- gebruiksklaar = geen project
- geen afgeragde offroader
- ~15k budget
Als ik voor daarbinnen de keuze heb tussen en Def en een S3 dan zou ik ook voor de Defender gaan.
lapalmeraie schreef:Nog een vraagje, zelf achteraf laterale bankjes monteren is een fluitje van een cent.
Maar ik vermoed dat deze extra zitplaatsen ook op het kentekenbewijs vermeld moeten worden en er dus extra keuring en kosten aan verbonden zijn?
Terug naar “Nieuw op het forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten