Even voorstellen - nieuw lid

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
LARO Zwolle

Even voorstellen - nieuw lid

Berichtdoor LARO Zwolle » 12 Okt 2023, 12:25

Hoi mede leden!

hierbij een klein voorstel rondje.

Ik ben Milos ter Huurne en heb samen met pa en broer een Land Rover defender 110 CrewCab V8 uit 1983.

We hebben het project 3 jaar geleden gekocht om op te knappen en te gebruiken als mooi weer wagen. Hij is altijd goed gebruikt laat ik maar zeggen, met name in het zand..

Na 2 jaar amper wat doen i.v.m. tijdgebrek is de draad nu stevig opgepakt. Alle losse carrosserie onderdelen zijn gedemonteerd en ontlakt en spuit klaar gemaakt. De motor is goed en krijgt de juiste aandacht en liefde. Op dit moment zijn we alle keerringen, lagers en seals van de aandrijflijn aan het vervangen.

Nu mis ik een belangrijk onderdeel en dat is het schot tussen de bak en cabine welke gemonteerd zit onder het achterraam. Het onderdeel nummer ben ik nog niet achter alsmede de officiële benaming. Iemand hier die iets weet en of iets heeft liggen?

Groet Milos!

Landmarcs

Re: Even voorstellen - nieuw lid

Berichtdoor Landmarcs » 13 Okt 2023, 10:01

Welkom Milos.

Klein nomenclatorisch "dingetje".   Een Land Rover 110 uit 1983 is geen "Defender" maar een "OneTen".
De naam "Defender" komt pas als Land Rover de "Discovery" gaat verkopen, tot dan toe was "Land Rover" synoniem met de hoekige 4x4.

Je kan het wel een "defenderoïde" noemen.
Of je dat dan leest als "Defender o.i.d." danwel als een "....oïde" (= gelijkend op ....) maakt niet uit.

Overigens is een 110 oftewel OneTen CrewCab uit 1983 denkelijk nogal zeldzaam.

Groeten MarcS

PS   Ik weet het niet maar het schot van een 110 Crew-Cab is wellicht gelijk aan dat van een 90 PickUp ?

Wim71

Re: Even voorstellen - nieuw lid

Berichtdoor Wim71 » 17 Nov 2023, 23:31

Hallo ik ben Wim heb een Range Rover sport aangekocht met een v6 diesel van 2008 ,hoor wel zeggen dat de oliepompen niet ok zijn
welke pompen zijn de betere waaraan kan ik de goeie pompen herkennen

Groeten Wim

Terug naar “Nieuw op het forum”