Nieuwe dromer aanwezig. series 3 109 op verlanglijst

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Flaterix

Nieuwe dromer aanwezig. series 3 109 op verlanglijst

Berichtdoor Flaterix » 24 Sep 2023, 21:20

Hoi allemaal,

De laatste weken al een beetje rondgesnuffeld maar wellicht handig om me even voor te stellen. Ik ben Anne, 52 jaar en anders dan velen van jullie wellicht hopen toch echt een man.

Rond mijn 25 ste verliefd geworden op Land Rover. In die periode echter niet het budget om er 1 te kopen. Ze kwamen in die tijd om de haverklap bij domeinen te koop. Mooiste auto vind ik de serie 3 ambulance. Deze had ik in die periode, ondanks geen geld, bijna gekocht. Ik was al onderweg maar belde onderweg met een maat. Deze heeft het uit mijn hoofd gekletst. Op zich verstandig want gezien mijn financiele situatie toen was de ambulance waarschijnlijk ook mijn vaste woon en verblijfplaats geworden.

De liefde maar los gelaten. Tot ik op een gegeven moment werkte op camping Beek en Hei in Otterlo en daar elk jaar het ambulance wintertreffen plaats vond. De liefde bloeide weer op!(Jaren daarvoor ook nog op een evenemententerrein grenzend aan Beekse Bergen en later op het Blauwe meer in Tilburg gewerkt en regelmatig staan kwijlen bij de prachtige exemplaren die daar op evenementen voortmodderden. "Wil je stukje meerijden? :D :D :D )

Maar financieel nog steeds geen mogelijkheid om verder te gaan dan dromen.

Nu heb ik het inmiddels iets breder en zie ik mogelijkheden om de komende 2 jaar voldoende bij elkaar te gaan schrapen om iets aan te gaan schaffen. Niet onbelangrijk, met toestemming van mijn lieve vrouw. Dus ga ik op zoek, niet naar een ambulance (alhoewel er 2 weken geleden een heel leuke op mp stond) maar naar een "gewone" 109, series III) Waarom dit model? nou gewoon omdat ik het vreselijk mooi vind, (liefde he, iets met blind) (En als dat een vroege Santana is zonder al teveel spaanse aanpassingen is dat ook prima. Liefst een model die motor en chassis technisch in goede staat is. de staat van het koetswerk en interieur boeit me niet zo. Aluminium kun je prima rollen ;) Ook moeten er minimaal 4 zitplaatsen in zitten.

Wat wil ik er mee gaan doen? Daktentje er op, kookstelletje er in, luifeltje er aan en dan startklaar in de schuur voor weekendjes kamperen, zandpaadjes opzoeken en rijden, (doe ik nou ook altijd met mijn mazda 3 maar er is altijd weer dat punt dat je niet verder kunt) beetje Nederland, Duitsland, Belgie, noord Frankrijk etc..

En natuurlijk mezelf leren sleutelen. Heb al een handboek dat scheelt en vroeger wel eens de motor van mijn brommer uit elkaar geschroefd. Veel meer kan het toch niet zijn. :)

Er is nog zoveel dat ik niet weet. Ben een noob, een nono een absolute beginner. Dus beginnen hier op het forum leek me een goed idee. De komende tijd ga ik waarschijnlijk heel veel vragen stellen. Veel vragen zullen ooit al eerder gesteld zijn maar er staan zoveel draadjes op dit forum dat zelfs met de zoekfunctie ik er niet altijd uitkom. Mocht ik een vraag stellen waar iemand een goed draadje naar weet hou ik me aanbevolen natuurlijk. Hopelijk kan ik in de loop van de tijd ook nuttig zijn voor andere leden, ik ben vooral aardig in flauwe grapjes maar zal ook niet schromen mijn mening te geven als ik denk iets nuttigs te kunnen bijdragen.

Als iemand in bovenstaand verhaal al een aanleiding ziet te reageren vind ik dat superleuk, zoiets als 'nou ik wil toevallig de mijne net verkopen voor maar 6000 euro, en hij heeft altijd echt binnen gestaan en ik ben ook nog een oud vrouwtje die handig is met de naaimachine, dan hou ik me aanbevolen.

We spreken elkaar!
Groet, Anne, Sinds 1988 op computers ook wel bekend als Flaterix.

Weel240

Re: Nieuwe dromer aanwezig. series 3 109 op verlanglijst

Berichtdoor Weel240 » 01 Okt 2023, 10:47

Mooie introductie en een romantische kijk op de Serie3.

Om te beginnen lijkt je budget voor de 6 een 1 te missen, want voor € 6000,- koop je waarschijnlijk een project waar de komende jaren heel erg veel van je zakgeld verdwijnt in je Geld Rover en op een teleurstelling uitloopt.
Een aanvankelijk veel duurdere en betere auto is uiteindelijk stukken goedkoper.

In ieder geval ga je rijden in één van de meest oncomfortabele en beroerdst rijdende auto die je voor geld kunt kopen. En dat niet alleen, op benzine moet je niet raar staan kijken dat je bij een tankbeurtje 74liter met 450 kilometer gereden kunt aftikken. Olielekkages zijn normaal, als die er niet zijn, zit er geen olie meer in. Wat betreft de techniek is het net de reclame van Hornbach “er is altijd iets te doen”.

Tot je achter dat enorme stuurwiel kruipt, met de reserveband vlak voor je op de motorkap, door de kleine in tweeën gesplitste voorruit naar buiten kijkt, de motor start op weg gaat. Dan valt het allemaal op zijn plaats en komt er een grote glimlach op je gezicht. Ik kan me geen leukere auto voorstellen en met 30.000 km in bijna 4 jaar is dat gevoel nog steeds onverminderd groot
Heel veel succes met het vinden van je Series 3.

IMG20230914094646.jpeg
'Beauty is in the eye of the beholder'

1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8

Flaterix

Re: Nieuwe dromer aanwezig. series 3 109 op verlanglijst

Berichtdoor Flaterix » 01 Okt 2023, 11:00

:) Ja ik realiseer me dat mijn kijk op de serie 3 enigzins door de roze bril der optimisme is ingekleurd en ook dat een bedrag van 6000 euro te weinig is voor een relatief probleemloze auto. Maar goed je moet ergens beginnen met dromen. :D Hopelijk volgen er de komende 2 jaar wat financieele meevallers om mijn budget wat aan te vullen. Die twee jaar is mijn streeftijd om de aankoop te realiseren maar mag ook volgende week zijn. Ik had al een bod uitstaan maar met behulp van een ander forumlid heb ik mijn roze bril even van mijn neus afgehaald. Daar zaten voor een beginner waarschijnlijk toch iets te veel haken en ogen aan.

Tot je achter dat enorme stuurwiel kruipt, met de reserveband vlak voor je op de motorkap, door de kleine in tweeën gesplitste voorruit naar buiten kijkt, de motor start op weg gaat. Dan valt het allemaal op zijn plaats en komt er een grote glimlach op je gezicht. Ik kan me geen leukere auto voorstellen en met 30.000 km in bijna 4 jaar is dat gevoel nog steeds onverminderd groot

Precies dat dus!

Heel veel succes met het vinden van je Series 3.

Dank :)

Terug naar “Nieuw op het forum”