Als eerste natuurlijk even voorstellen! Na een reis afgelopen jaar op de motor van Nederland naar Kaapstad is het nu tijd voor een reis op 4 wielen. Met het gezin (2 jonge kinderen) een half jaar rondtrekken. Bestemming nog onbekend, vertrek medio 2025.
De Defender heeft ons toch altijd gecharmeerd, ondanks de niet zo betrouwbare reputatie. Afgelopen week hebben we een mooie TD4 uit 2007 aangeschaft die we klaar gaan maken voor de trip. De komende tijd staat in het teken van technisch controleren/in orde maken. Ik ben redelijk handig aangelegd, maar sleutelen aan een auto is nieuw. Ik zal dus veel op dit forum rondsnuffelen voor informatie.
Ik ben woonachtig in het mooie Twente en hoop via deze weg informatie op te doen en ervaringen te delen.
Groet,
Ronald
Voorstellen!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Voorstellen!
Welkom Ronald.
Een plaatje is natuurlijk ook welkom.
Groeten MarcS
PS Qua betrouwbaarheid kan ik vooralsnog de (bedenkelijke) reputatie niet bevestigen. Een twijfelachtige reputatie is soms een self-fullfilling-prophecy, ik denk dat dat ook voor de Defender geldt. Natuurlijk ga ik niet ontkennen dat men in Solyhull wat betreft kwaliteit en de kwaliteitscontrole bijzondere opvattingen had - de kwaliteitscontrole had men naar de klant verlegd ... en voor kwaliteit moest je hopen op een behoorlijk klantvriendelijke dealer. Echter, een goed onderhouden Defender waarbij de "af-fabriek" problemen netjes zijn verholpen kan heel betrouwbaar zijn. De belangrijkste onbetrouwbare factor is dan de eigenaar/bestuurder: Als die gewoon doorrijdt met evidente problemen, of - nog erger - meent dat een Defender bedoeld is voor gooi en smijtwerk dan is het makkelijk de problemen aan de "reputatie" toe te schrijven. Schrijf niet te veel aan "reputatie" toe, het is gewoon "part-of-the-deal". Zo lijkt een Defender een rechthoekige auto ... meet echter alles 3x na voordat je iets gaat inbouwen, mocht ie echt recht(hoekig) en/of symmetrisch zijn dan is dat toeval. Net als bij bananen geldt voor de Defender: "Recht is een bijzonder geval van krom.". Anyway, er zijn heel wat auto's die met een betrouwbare reputatie pronken maar die net als de Defender zo hun "dingetjes" hebben. Zo stapte een collega van een keurige Toyota-middenklasser naar een Dacia over en hij is een stuk tevredener met zijn Dacia - de Toyota had allerlei zaken die dan met "o ja dat hebben ze allemaal" werden goedgepraat.
Een plaatje is natuurlijk ook welkom.
Groeten MarcS
PS Qua betrouwbaarheid kan ik vooralsnog de (bedenkelijke) reputatie niet bevestigen. Een twijfelachtige reputatie is soms een self-fullfilling-prophecy, ik denk dat dat ook voor de Defender geldt. Natuurlijk ga ik niet ontkennen dat men in Solyhull wat betreft kwaliteit en de kwaliteitscontrole bijzondere opvattingen had - de kwaliteitscontrole had men naar de klant verlegd ... en voor kwaliteit moest je hopen op een behoorlijk klantvriendelijke dealer. Echter, een goed onderhouden Defender waarbij de "af-fabriek" problemen netjes zijn verholpen kan heel betrouwbaar zijn. De belangrijkste onbetrouwbare factor is dan de eigenaar/bestuurder: Als die gewoon doorrijdt met evidente problemen, of - nog erger - meent dat een Defender bedoeld is voor gooi en smijtwerk dan is het makkelijk de problemen aan de "reputatie" toe te schrijven. Schrijf niet te veel aan "reputatie" toe, het is gewoon "part-of-the-deal". Zo lijkt een Defender een rechthoekige auto ... meet echter alles 3x na voordat je iets gaat inbouwen, mocht ie echt recht(hoekig) en/of symmetrisch zijn dan is dat toeval. Net als bij bananen geldt voor de Defender: "Recht is een bijzonder geval van krom.". Anyway, er zijn heel wat auto's die met een betrouwbare reputatie pronken maar die net als de Defender zo hun "dingetjes" hebben. Zo stapte een collega van een keurige Toyota-middenklasser naar een Dacia over en hij is een stuk tevredener met zijn Dacia - de Toyota had allerlei zaken die dan met "o ja dat hebben ze allemaal" werden goedgepraat.
Re: Voorstellen!
Landmarcs schreef:Welkom Ronald.
Een plaatje is natuurlijk ook welkom.
Groeten MarcS
PS Qua betrouwbaarheid kan ik vooralsnog de (bedenkelijke) reputatie niet bevestigen. Een twijfelachtige reputatie is soms een self-fullfilling-prophecy, ik denk dat dat ook voor de Defender geldt. Natuurlijk ga ik niet ontkennen dat men in Solyhull wat betreft kwaliteit en de kwaliteitscontrole bijzondere opvattingen had - de kwaliteitscontrole had men naar de klant verlegd ... en voor kwaliteit moest je hopen op een behoorlijk klantvriendelijke dealer. Echter, een goed onderhouden Defender waarbij de "af-fabriek" problemen netjes zijn verholpen kan heel betrouwbaar zijn. De belangrijkste onbetrouwbare factor is dan de eigenaar/bestuurder: Als die gewoon doorrijdt met evidente problemen, of - nog erger - meent dat een Defender bedoeld is voor gooi en smijtwerk dan is het makkelijk de problemen aan de "reputatie" toe te schrijven. Schrijf niet te veel aan "reputatie" toe, het is gewoon "part-of-the-deal". Zo lijkt een Defender een rechthoekige auto ... meet echter alles 3x na voordat je iets gaat inbouwen, mocht ie echt recht(hoekig) en/of symmetrisch zijn dan is dat toeval. Net als bij bananen geldt voor de Defender: "Recht is een bijzonder geval van krom.". Anyway, er zijn heel wat auto's die met een betrouwbare reputatie pronken maar die net als de Defender zo hun "dingetjes" hebben. Zo stapte een collega van een keurige Toyota-middenklasser naar een Dacia over en hij is een stuk tevredener met zijn Dacia - de Toyota had allerlei zaken die dan met "o ja dat hebben ze allemaal" werden goedgepraat.
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten