Even voorstellen: Defender 90 Soft top

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Bjzwart

Even voorstellen: Defender 90 Soft top

Berichtdoor Bjzwart » 25 Mei 2023, 11:52

Hoi allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen.
Sinds kort heb ik een gerestaureerde Defender 90 uit 1984 gekocht.
In het verleden heb ik veel verschillende auto's gehad en daar altijd veel aan gesleuteld:
- Classic Mini die ik volledig gerestaureerd heb;
- MGF, die een voor subframe had die zo krom als een banaan bleek te zijn en waar ik een andere rechte voor gekocht heb en meteen maar versteviging balken in gelast heb;
- Porsche 928 waarvan de computer stuk ging en waar ik een Megasquirt in gebouwd heb (dat was een flinke uitdaging met in totaal 3km kabel in de auto);
- Lotus Elise omgebouwd van RHD naar LHD en toen ik vond dat die niet snel genoeg ging heb ik er een Honda K20 in gelepeld. Toen dat niet snel genoeg ging, heb ik er een carbon inlaat kanaal voor gemaakt.Hhet doel van 250pk bij 700 kg was gehaald en toen was de lol er wel af (en ging de auto te snel :lol: )

Daarom nu iets totaal anders gekocht:
IMG_20230325_145304.jpg

IMG_20230325_145407.jpg

Ik hoop er veel plezier mee te hebben, maar zal ook nog uitdagingen tegen komen of opzoeken...

Vriendelijke groet,
Bart-Jan Zwart
Groningen

Landmarcs

Re: Even voorstellen: Defender 90 Soft top

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jun 2023, 09:59

Bjzwart schreef:Even voorstellen.
Sinds kort heb ik een gerestaureerde Defender 90 uit 1984 gekocht.
In het verleden heb ik veel verschillende auto's gehad en daar altijd veel aan gesleuteld
...
...
- Lotus Elise omgebouwd ... toen ik vond dat die niet snel genoeg ging ... het doel van 250pk bij 700 kg was gehaald en toen was de lol er wel af (en ging de auto te snel :lol: )

Daarom nu iets totaal anders gekocht
{attachment]

Ik hoop er veel plezier mee te hebben, maar zal ook nog uitdagingen tegen komen of opzoeken...

Welkom.

In ieder geval een goede remedie tegen "te snel".

Groeten MarcS

PS   Een "Puma" met de standaard snelheidsbegrenzer gaat niet harder dan de 130 km/u, gister nog uitgeprobeerd (GPS kms - 235/85x16 ± halfweg sleets - met een grotere afrollengte wordt ie sneller :idea: ).  Veel harder wil je niet — gaat het best goed zolang er geen gekke dingen gebeuren, je wilt indien nodig ook nog veilig kunnen remmen en/of uitwijken.
PS2 Een LandRover 90 uit 1984 is géén Defender, hoogstens een "Defenderoïde", de naam Defender verscheen pas toen de Discovery op de markt kwam, toen was er een onderscheidende naam nodig - voordien was "LandRover" al kenmerkend genoeg.

Terug naar “Nieuw op het forum”