Hallo allemaal,
Eindelijk is het zover, ik heb mijn droomauto aangeschaft: een defender 90!
Op precies te zijn een 2.0MPI uit 1996 (ex caribanieri). Ik ben totaal nieuw binnen de laro community, maar helemaal besmet...
Er is al het nodige motorisch aan de auto gedaan, maar stap 2 is de inrichting. De komende tijd gaan we dus bezig om de laadruimte aan te passen. Mocht iemand tips hebben voor de perfecte inrichting dan zijn ze van harte welkom!
Groet,
Hessel
Ps. Oja mijn defender is ook te vinden via Insta: roversteinwolke
Nieuw op dit forum!
Re: Nieuw op dit forum!
Welkom. Tips voor een perfecte inrichting bestaan niet. Tenminste niet universeel. Gaat het om laadruimte, kampeerruimte, koffiebar, winkel, showroom?
Ofwel, wat wil je met het ding gaan doen en waarom zou daar een aanpassing aan het interieur voor nodig zijn?
In z'n algemeenheid: maak alles simpel, demontabel, en licht zodat alle toepassingen mogelijk blijven.
Ofwel, wat wil je met het ding gaan doen en waarom zou daar een aanpassing aan het interieur voor nodig zijn?
In z'n algemeenheid: maak alles simpel, demontabel, en licht zodat alle toepassingen mogelijk blijven.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roverstein
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 Mei 2023, 22:13
Re: Nieuw op dit forum!
Hi Edward,
Dank voor je reactie! Het gaat om laadruimte. Het idee is om een lade te bouwen (kan niet stock vanwege de lpg tank)!
Dank voor je reactie! Het gaat om laadruimte. Het idee is om een lade te bouwen (kan niet stock vanwege de lpg tank)!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Nieuw op dit forum!
Roverstein schreef:Het gaat om laadruimte. Het idee is om een lade te bouwen (kan niet stock vanwege de lpg tank)!
Waarom een lade als je slechts de "diepte" hebt van een laadbak van een 90.
Met wat handzame kratten/kisten heb je mijns inziens ook een goede oplossing. Het hangt natuurlijk een beetje af van het gebruik ... als je altijd hetzelfde meeneemt heb je weinig aan de extra flexibiliteit van een losse, modulaire oplossing.
Ik heb in mijn 110 een aantal losse luiken en daaronder losse plastic "kisten". Bij een 110 HardTop moet je de luiken-vloer soms een stukje opbreken om bij de achterste "kisten" te komen (een balkje en een stevig koord zou kunnen helpen de achterste kisten te voorschijn te trekken) ... meestal schuif ik een paar luiken opzij.
Moet er een fiets in de auto dan herschik ik de kisten en luiken (een fiets in een 90 wordt een opgaaf, of een vouw- dan wel kinderfiets).
Overigens schuift bij mij een vouwfiets desgewenst ook ónder de luiken.
O ja, let op: Sommige standaard-kisten hebben nogal wat loze ruimte, en dat heb je ook bij de meeste lade-oplossingen, zo zal een lade over de volle breedte aan de kant van het deurscharnier niet die volle breedte kunnen gebruiken.
Groeten MarcS
Re: Nieuw op dit forum!
Landmarcs schreef:zo zal een lade over de volle breedte aan de kant van het deurscharnier niet die volle breedte kunnen gebruiken.
Groeten MarcS
Er is een setje met een gasdemper te koop. Werkt veel beter dan origineel, deur kan verder open en kost maar 25mm ruimte. Een ladeloper die flink wat kan dragen is 19mm......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Nieuw op dit forum!
Edward schreef:Landmarcs schreef:zo zal een lade over de volle breedte aan de kant van het deurscharnier niet die volle breedte kunnen gebruiken.
Er is een setje met een gasdemper te koop. Werkt veel beter dan origineel, deur kan verder open en kost maar 25mm ruimte. Een ladeloper die flink wat kan dragen is 19mm......
Ahh ... dat geeft lucht.
Heb je meer gegevens mbt die gasdemper ? Wat/waar ?
Houdt ie de deur ook open als de auto iets naar links helt ?
En kan de deur ook half open blijven staan of duwt de gasdemper de deur dan helemaal open.
Zelf dacht ik aan een telescopische raam-ruitzetter boven aan de deur - dan heb je een instelbare frictie-demper.
Groeten MarcS
Re: Nieuw op dit forum!
Oeps, euh daar vraag je me wat.
et is lang geldenen dat ik een olf skool Defender heb aangekleed. Ik zie hier alleen nog maar New Defs en RR's
Die hele smalle weet ik niet meer van welke dat nou is. Maar oa Mudstuff verkoopt ze geloof ik. Dacht John Craddock ook. Rear door stay heet zo'n ding in UK. Goegel weet vast meer.
Ik heb de beugel aan de auto nog wat smaller gemaakt, da's simpel zat want een RVS hoekje.
Wil je bovenaan de deur, die heeft Nakatanenga.
et is lang geldenen dat ik een olf skool Defender heb aangekleed. Ik zie hier alleen nog maar New Defs en RR's
Die hele smalle weet ik niet meer van welke dat nou is. Maar oa Mudstuff verkoopt ze geloof ik. Dacht John Craddock ook. Rear door stay heet zo'n ding in UK. Goegel weet vast meer.
Ik heb de beugel aan de auto nog wat smaller gemaakt, da's simpel zat want een RVS hoekje.
Wil je bovenaan de deur, die heeft Nakatanenga.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten