Contactslot

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Claudio Def110-2009

Contactslot

Berichtdoor Claudio Def110-2009 » 15 Apr 2023, 00:41

Goedenavond allen,
Ben een nieuwe (paar maandjes inmiddels) Defender eigenaar. Het betreft een hele mooie (vind ik) 110 Santorini Black, 2,4 Tdci uit 2009.

Om gelijk met de deur in huis te vallen heb ik mijn eerste probleem. Op een of andere manier krijg ik mijn contactslot niet gedraaid om te starten ondanks dat hij uit het stuurslot is. Heeft iemand een tip of beter een oplossing voor mij??

Je adviezen zijn zeer welkom.

Alvast bedankt, Claudio

Erik Peters

Re: Contactslot

Berichtdoor Erik Peters » 15 Apr 2023, 09:26

Toch denk ik dat het stuurslot er wel 'op' staat, maar dat je het stuur niet ver genoeg draait om het stuurslot eraf te krijgen.
Nog nooit problemen gehad dat een contactslot niet draait, anders dan wanneer die op het stuurslot staat.

Of je hebt een niet goed passende sleutel gekregen bij aanschaf van de auto.....

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2023, 11:12

Erik Peters schreef:Toch denk ik dat het stuurslot er wel 'op' staat, maar dat je het stuur niet ver genoeg draait om het stuurslot eraf te krijgen.
Nog nooit problemen gehad dat een contactslot niet draait, anders dan wanneer die op het stuurslot staat.

Of je hebt een niet goed passende sleutel gekregen bij aanschaf van de auto.....

Precies, het stuurslot kan nogal klemmen.

Wellicht helpt het de auto even iets voor en achteruit te rollen ... dan klemt het stuurslot waarschijnlijk niet meer.

En als je twijfels hebt bij de sleutel: 
Probeer de tweede sleutel eens (ik neem aan dat je netjes de twee bij de auto horende sleutels hebt gekregen).

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Apr 2023, 10:56

Toch jammer dat er (nog) geen vervolg-bericht op dit contactslot-raadsel is.
Staat de mooie zwarte 110 nog steeds stil ?

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”