Tijdje lid, nu voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
djvoyager

Tijdje lid, nu voorstellen

Berichtdoor djvoyager » 01 Jan 2023, 16:25

Hallo mede LR liefhebbers,

Allereerst voor u allen de beste wensen in 2023! :D

Mijn naam is Wouter, levend in mijn 32ste jaargang, wonend in Vlaardingen en programmeur van beroep :geek:.

Al sinds ik me kan herinneren heb ik een zwak voor het merk Land Rover, specifiek de 110 Defender.
Waar mijn vrienden vaak kwijlend naar een Porsche keken, kreeg ik dat effect met het onderstaande.

Afgelopen zomer met een LaroRent Defender (tijdelijk Noah geheten) op een berg in de buurt van Svappavaara..

Na deze afgelopen zomer is mijn gevoel verder gegroeid, ergens dit jaar wil ik de knoop doorhakken en over gaan tot kopen.

Motorisch ben ik echter niet goed onderlegd, wat volgens velen een nadeel kan zijn met deze 'spartaanse' auto's.
Ik wil me daarentegen graag bijscholen, en mijn gevoel is dat u en anderen mij daar al te graag in bij willen staan. :)

Grt,
Wouter
Wilco - Land Rover Defender 110 Td5 (2003)
Meissie - Renault Clio II Phase II 1.4 (2004)

Landmarcs

Re: Tijdje lid, nu voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2023, 18:20

djvoyager schreef:Motorisch ben ik echter niet goed onderlegd, wat volgens velen een nadeel kan zijn met deze 'spartaanse' auto's.

Wouter, ook de beste wensen.

Wellicht zullen "velen" je ook zeggen dat je die "beste wensen" meer dan nodig hebt als je een Defender wilt rijden.
Ik denk dat dat wel meevalt.   Koop een goede/goed onderhouden exemplaar, of reserveer genoeg geld om achterstallig onderhoud en gebreken te verhelpen (wat betekent dat je hetzij een erg snelle leerling moet zijn dan wel je een betrouwbare en deskundige garagist/monteur moet vinden).

Maar goed, dat de Defender spartaans is is een kwestie van appreciatie, het zegt weinig over het al dan niet motorisch onderlegd moeten zijn.   Wat beslist wel helpt is een zekere oplettendheid en gevoel voor techniek ... maar dat helpt bij iedere auto.
Wanneer je doorrijdt met een of ander gebrek wordt het gewoonlijk van kwaad tot erger, het maakt dan weinig uit of de auto spartaans is of niet ... wat wel uitmaakt is oplettendheid.   En wat denkelijk ook uitmaakt: Het imago dat sommigen de Defender toedenken ... het is weliswaar een "spartaanse" 4x4 maar dat wil niet zeggen dat ie bedoeld is voor gooi en smijtwerk, doe je dat wel dan komt de voorspelling dat ie stuk gaat gegarandeerd vroeger of later (eerder vroeger) uit.
Ben je evenwel oplettend en gebruik je de techniek nadenkend dan hoeft een Defender in het gebruik niet (veel) duurder uit te pakken als een "luxe wagen".   Het enige waar je om te beginnen tegenaan zult lopen: De vraagprijzen van de Defender - sinds LandRover de productie gestopt heeft zijn dat "dagprijzen" die vooralsnog alleen maar oplopen.

Groeten MarcS

djvoyager

Berichtdoor djvoyager » 04 Apr 2023, 07:04

Hallo mede liefhebbers,

Begin dit jaar nam ik het besluit om dit jaar mijn droom auto te kopen, inmiddels ben ik sinds maart de trotse eigenaar van deze jongen! :D

Aan de Noordzeeboulevard op de Maasvlakte

Zijn naam is Wilco, een Td5 uit 2003 met iets meer dan 350.000 km op de teller. Ik zie er naar uit om hem voor te stellen! ;)

PS. Ik had graag met jullie willen delen hoe ik bij hem ben gekomen, maar in de details van het verhaal liet ik namen vallen en dat viel buiten de scope van dit topic. Ik kon hier niet op reageren, maar het bericht was niet negatief/kwetsend bedoeld richting deze personen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Apr 2023, 16:06

djvoyager schreef:Begin dit jaar nam ik het besluit om dit jaar mijn droom auto te kopen, inmiddels ben ik sinds maart de trotse eigenaar van deze jongen! :D

Aan de Noordzeeboulevard op de Maasvlakte

Zijn naam is Wilco, een Td5 uit 2003 met iets meer dan 350.000 km op de teller. Ik zie er naar uit om hem voor te stellen! ;)

PS. Ik had graag met jullie willen delen hoe ik bij hem ben gekomen, maar in de details van het verhaal liet ik namen vallen en dat viel buiten de scope van dit topic. Ik kon hier niet op reageren, maar het bericht was niet negatief/kwetsend bedoeld richting deze personen.

Gefeliciteerd, en veel plezier toegewenst.

En ... ik ben vast niet de enige die nieuwsgierig is naar je " PS Verhaal "
Ik verwacht dat dat ook zonder herleidbare namen interessant kan zijn.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Apr 2023, 20:39

Een Td5 is altijd leuk!! Maakt nie uit wat eromheen zit! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

djvoyager

Berichtdoor djvoyager » 14 Apr 2023, 09:49

Landmarcs schreef:Gefeliciteerd, en veel plezier toegewenst.

Dank je wel! Ik ben er ook enorm blij mee! :D 8-)

Landmarcs schreef:En ... ik ben vast niet de enige die nieuwsgierig is naar je " PS Verhaal "

Ik zat daar nog te denken, maar het zou het verhaal naar mijn idee heel abstract maken.
Ik vind details in een verhaal belangrijk, zo kan men ook een (beter) oordeel geven. :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Apr 2023, 13:01

djvoyager schreef:
Landmarcs schreef:En ... ik ben vast niet de enige die nieuwsgierig is naar je " PS Verhaal "

Ik zat daar nog te denken, maar het zou het verhaal naar mijn idee heel abstract maken.
Ik vind details in een verhaal belangrijk, zo kan men ook een (beter) oordeel geven. :)

Maak er een sleutel-roman van (dan past het zelfs onder het kopje "techniek"):o
Dan kan je altijd nog aan wie ongekend nieuwsgierig is per PM de "sleutel" geven.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”