Even voorstellen...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
iMeel

Even voorstellen...

Berichtdoor iMeel » 23 Nov 2022, 10:00

Hallo beste forumleden,

Altijd dromend over allerlei soorten trips, expedities, etc. heb ik altijd een voorkeur gehad voor die ondernemingen waarbij ik een combinatie kan maken van minimaal, zo simpel mogelijk, en ongereptheid, en vrijheid. Dus wildkamperen, hiken, bikepacking, eropuit met mijn oude R1150GS met het hoogst noodzakelijke achterop, daar word ik blij van. Het is echter ook fijn om dit soort dingen met je lief te kunnen delen, maar voor haar mag het allemaal wel een tandje minder 'spartaans' dus ben ik op zoek gegaan naar een auto waarmee ik eea kon verenigen: nog steeds de avontuurlijke trips, maar met iets meer comfort.
Sinds een kleine week ben ik dan ook toegetreden tot het gilde der Land Roveraars; in navolging van de droom die ik vroeger als jochie al met mijn opa koesterde: rondreizen over de verre uithoeken van de wereld met zijn Land Rover (en ik dan natuurlijk met de mijne). Lang gezocht naar een Series of Defender, maar uiteindelijk kwam ik toch uit op mijn huidige aanwinst, waar ik heel erg blij mee ben: een Discovery II, die met veel liefde en aandacht door de vorige eigenaar is geprepareerd. Ik ben geen sleutelwonder, en zal het nodige aan kennis en vaardigheden moeten gaan uitbreiden, maar met alle informatie die ik volgens mij op een forum als dit zal kunnen vinden, moet ik toch een heel eind kunnen komen!

De eerste kilometers die ik met deze auto heb gereden waren voor mij in ieder geval een feest! Ik kijk nu al reikhalzend uit naar alle avonturen die ik in gedachten heb, solo, maar ook samen! :D
Bijlagen
LaRoSun.png

Ron63

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor Ron63 » 23 Nov 2022, 15:32

Veel plezier met je aanwinst toegewenst en tot zwaais.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Nov 2022, 19:15

Welkom! Een D2 is een heerlijke robuuste en betrouwbare reisgezel! :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Nov 2022, 10:21

Welkom.

Interessant is dat ik een net zo oude Td5 Defender had (dwz 10 dagen eerder in Nederland ingeschreven) en die oude Td5 heeft emissieklasse 4 (dus zwart) gekregen, en deze Td5 Disco heeft emissieklasse 3 (dus geel). Ik meen dat de werkelijke update van de Td5 pas later plaatsvond (overigens was de originele Td5 al relatief "schoon" voor z'n tijd*).
  *  Een rustige/zuinige rijder moest dan wel vóór de roetmeting wat kilometers alsof hij door de duivel werd nagezeten rijden ... anders gaf de roetmeting aan hoeveel roet er in een jaartijd in de uitlaat was beland.

Groeten MarcS

iMeel

Berichtdoor iMeel » 28 Nov 2022, 22:04

Dankjullie wel voor jullie verwelkoming!

Terug naar “Nieuw op het forum”