Voorstellen: Jan (nog) geen Landrover

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
OttoVink

Re: Voorstellen: Jan (nog) geen Landrover

Berichtdoor OttoVink » 22 Nov 2022, 15:56

Hoef niet in de franse milieu zones te zijn. Gewoon voorbij rijden. Mooi landschap, maar er moesten geen fransen wonen.... :(

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Nov 2022, 19:01

OttoVink schreef:Hoef niet in de franse milieu zones te zijn. Gewoon voorbij rijden. Mooi landschap, maar er moesten geen fransen wonen....

Hmm ... gelukig deel ik je mening niet mbt de Fransen.  
Om te beginnen zijn het er helemaal niet zo veel Fransen (± 3,5 x het aantal Nederlanders, en dat op ruim 16 x zoveel ruimte*).   Stel je eens voor, Frankrijk zonder Fransen ... da's geen Frankrijk (nog afgezien van het dan ontbreken van de Franse wijn, Franse kaas, Frans brood etc.).   Bovendien zijn Fransen ook nog eens in grote meerderheid vriendelijke en ruimdenkende mensen ... het enige waar ze slecht tegen kunnen is de arrogante, geen blad voor de mond, typisch Nederlandse blik op het buitenland.   O ja, verwar Fransen niet met Parijzenaars, alle Fransen (behalve de Parijzenaars) kennen het verschil.
  * Dit betekent dat je in Frankrijk ongeveer 1/5 van de bevolkingsdichtheid van die van Nederland hebt, en dus hele gebieden met slechts 1/10.   Als je in Frankrijk vertelt dat we in Nederland al boven de 500 inw per km2 zitten dan zie je ze denken: da's iedere vierkante kilometer een heel dorp.   Het is vast niet de limiet maar ik ken een gemeente met 22 inwoners op 33 km2 (en een gemeenteraad van 9).

Daarnaast is er een andere twijfelachtigheid in de geciteerde uitspraken: Het "Gewoon voorbij rijden" van de Franse milieuzones kan soms best lastig zijn, ook als je er niet hoeft te zijn kan zo'n zone je aardig in de weg zitten.   Bij hoge smog-cijfers kan je het treffen dat het "voorbij rijden" bij sommige steden hetzij resulteert in een enorme omweg dan wel in ongemak met Franse gendarmes.

Groeten MarcS

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 24 Nov 2022, 23:01

Tja, veel (vakantievierende ) nederlanders zijn in ieder buitenland irritant. Komt waarschijnlijk om dat ze hier te dik op elkaar zitten. :( ;)

General Grabber

Berichtdoor General Grabber » 07 Dec 2022, 12:23

Dank allen voor de uitgebreide reacties. Dacht dat 10-20k voor een auto voor erbij wel iets goeds viel te kopen. Heb jaren gereden met een Ford Ranger (Mazda B) 4x4, gekocht voor 7k van toen 9 jaar oud. LRCH lijkt me een leuke club die allemaal leuke dingen organiseert. En van vroeger uit heb ik iets met Britse auto’s en motoren.(Triumph Dolomite, diverse classic Mini’s gehad en nu nog een Triumph Tiger). Maar goed, vind het niet erg af en toe aan een hobby auto te moeten werken maar als 10-20k de “onderkant” van de markt is, dan overweeg ik een andere keuze. Nogmaals, allen bedankt voor de input! Met groet, Jan

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2022, 13:40

General Grabber schreef:.... . Dacht dat 10-20k voor een auto voor erbij wel iets goeds viel te kopen. ... . Maar goed, vind het niet erg af en toe aan een hobby auto te moeten werken maar als 10-20k de “onderkant” van de markt is, dan overweeg ik een andere keuze.

Dag Jan,

Laat je niet direct uit het veld slaan. Je zal met dit budget met geduld goed moeten zoeken, of tevreden moeten zijn met wat meer werk.
Ik kwam anderhalf jaar nog iemand tegen die toen voor € 20.000 in Duitsland een keurige "Puma" 110 HardTop kocht, 12 jaar oud, weinig kilometers en goed onderhouden.   Op dat moment zag je alhier ook auto's voor anderhalf maal dit bedrag aangeboden. Ik hoop nog eens te horen hoe deze aankoop uiteindelijk beviel.  
Wellicht helpen de hoge dieselprijzen de diesel nog wat meer in ongenade ... de nog steeds overspannen tweede-hands-markt helpt verder natuurlijk niet, maar ook die markt zal een keertje normaliseren (net zoals je nu al ziet dat huizenprijzen wat over de top heen zijn).

Groeten MarcS

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 11 Dec 2022, 11:05

he mark, kan wel hoor een 83 voor 20000 met gegalv chassis enz enz, ik heb er te koop voor die prijs maar ze komen nog niet eens kijken.

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 11 Dec 2022, 11:21

en laten we eerlijk zijn als je nu op mp kijkt is de goedkoopste defender 7500, van de eene kant vindt ik dit veel en ook weer niet. als je de onderdelen zou pakken is dit rieel, maar als ik kijk naar wat er nog aan uitgegeven moet worden, om hem mooi of uitstekend te maken en dan moeten mensen het laten doen a 55 of meer p/uur, en dan is one-ten nog niet eens zo gek met de prijs. 100k,

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Dec 2022, 14:20

Het is maar wat je niet gek vind. Ik heb 20 jaar Land Rover gereden met veel plezier maar de modellen die aan de milieunorm voldoen zijn gewoon veel te duur naar mijn smaak. Zowel qua aanschaf als qua onderhoud. Zeker als je er 3.5 ton mee wilt kunnen trekken

De oudere en in mijn optiek leukere modellen zijn nog veel meer te duur. Ik heb D2 voor belachelijk geld verkocht aan een handelaar. Dus die heeft er nog veel meer voor gevraagd. Heb je een wagen nodig die 3.5 ton mag trekken is het waarschijnlijk nog steeds de minst dure optie maar als je ook in steden komt zijn ze nutteloos.

20K voor een slechte tot matige wagen waar nog een hoop werk in zit is gewoon veel geld. Zeker als je verder kijkt wat je allemaal voor ander leuks kunt kopen..............
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2022, 17:00

Edward schreef:.... 20K voor een slechte tot matige wagen waar nog een hoop werk in zit is gewoon veel geld. Zeker als je verder kijkt wat je allemaal voor ander leuks kunt kopen..............

Voor een slechte auto is bijna alles wat je betaalt veel geld.
Die keurige "Puma" 110 HardTop voor € 20.000 uit Duitsland was denk ik geen slechte koop ... het kan (of kon) dus wel.
Ik denk dat die "Puma" koper z'n auto met winst kan verkopen (als ik z'n verhaal toentertijd hoorde doet ie dat niet).

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”