Hallo Allemaal, de eerste keer hier op het forum, dus even voorstellen.
Ik ben Berry, geboren in 1963, dus ook een beetje een old timer...
Heb samen met mijn zoon een LR Santana 109 Super 2.25 D uit Spanje gehaald.
In 1987 voor het eerst op naam gezet. vijf bak, Beige..
Komt direct van de olijven plantage en heeft nog geen 92.00 km gelopen. door de Spaanse apk gekomen in maart dit jaar en nu op naar een kenteken hier.
Santana, bij de 1 gaat het hart sneller kloppen en de ander spuugt er op, maar goed, het is en blijft een uitdaging. het beste van twee werelden zeg ik altijd maar, het technisch vernuft van de Engelsen met het doorzettingsvermogen van de Spanjaarden. En er staat toch echt LAND ROVER op.. De auto is hard, droog en ja ook auto's uit Spanje hebben wat roest en een beetje rot , maar allemaal nog te overzien, voetenbak - door steenslag slecht geworden en de onderkanten van de deuren zijn wat matig, maar zeker geen drama. De Spaanse zon zorgen voor goede droging na regen... maaaar .. de Terra Rosa, de rode Spaanse aarde, wordt als cement na een regenbui en verstopt dus alle afwateringskanaaltjes.. maar goed, bijna alle rode aarde is er uit.
Het spannende aan een Santana is dat het een mix van van alles is, geen Serie's, geen Defender.. van beide iets en dan ook nog eigen dingen van Santana. dus soms behoorlijk puzzelen wat er nou origineel in hoort en wat er eventueel op past.
Kortom een uitdaging die ons nu al de nodige vraagtekens oplevert en dit forum dan ook regelmatig voor zullen uitdagen.
Wij hopen dat er hier experts zijn die ons kunnen helpen, en kunnen uitleggen hoe problemen oplossingen worden.
misschien zijn er zelfs wel meer Santana rijders hier..
voor nu...
een vriendelijke groet
Berry
De eerste keer
-
Landmarcs
Re: De eerste keer
Welkom, ook een Santana is Super, de jouwe zelfs per definitie.
Verder denk ik dat je nog zo'n 8 jaar mag wachten voordat je zelf een "old-timer" bent, althans zo lijkt het qua AOW.
Groeten MarcS
Verder denk ik dat je nog zo'n 8 jaar mag wachten voordat je zelf een "old-timer" bent, althans zo lijkt het qua AOW.
Groeten MarcS
-
Berry Santana
En natuurlijk even een plaatje:
Gelukkig ben je er blij mee!
Succes.
Succes.
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
Terug naar “Nieuw op het forum”