Hallo iedereen,
Nieuw op het forum dus laat ik beginnen om mijzelf even kort voor te stellen.
Mijn naam is Roland en ben op vakantie twee Landrover series 2 gevonden. Echte barnfinds!
Ik overweeg deze aan te schaffen maar weet niet precies of het om een series 2 of 2a gaat. Volgens mij zijn hett ook twee verschillende types of lijkt dat zo? (Knipperlichten).
Eén van de typeplaatjes heeft het volgende nummer: 24415057 B
Er is mij gevraagd een bod te doen maar ik weet niet precies wat de waarde van dergelijke Landrovers op het moment is.
Wellicht kan iemand op dit forum hier meer duidelijkheid over geven. Ik heb een paar foto's bijgevoegd.
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Mvg, Roland
Voorstellen en barnfind series 2
-
Globalkoster
Re: Voorstellen en barnfind series 2
Of bet een 2 of een 2a is maakt eigenlijk weinig uit. Dat zit em echt in de details. Er is een specification guide te koop bij Bol als je echt de details wilt.
Kijk eens onder de motorkap of er een plaat tegen het schutbord zit waar de spanningsregelaar opzit of dat de spanningsregelaar direct op het schutbord zit. De eerste regelaars zaten op hun kop met de schroefaansluitingen boven, daarna zijn ze omgedraaid en daarna kregen ze schuifaansluitingen.
Die bovenste lijkt een militaire achterbalk te hebben. Die met dat gele plaatje is van later óf het paneel voor de grill is vervangen want de vroege hadden daar een hoekig afdekpaneel ipv het latere dat op deze zit. Die met de kapotte raam lijkt ouder want koplampen achter het grillpaneel ipv ervoor.
Het lijkt zo te zien een 2 of 2a getuige de ruitenwissers aan de voorruit. De waarde hangt af van de staat, hoe rot is het chassis, zit de motor vast, is het een benzine of diesel, is ie verder compleet?
Er is zo geen zinnig woord over te zeggen.
Kijk eens onder de motorkap of er een plaat tegen het schutbord zit waar de spanningsregelaar opzit of dat de spanningsregelaar direct op het schutbord zit. De eerste regelaars zaten op hun kop met de schroefaansluitingen boven, daarna zijn ze omgedraaid en daarna kregen ze schuifaansluitingen.
Die bovenste lijkt een militaire achterbalk te hebben. Die met dat gele plaatje is van later óf het paneel voor de grill is vervangen want de vroege hadden daar een hoekig afdekpaneel ipv het latere dat op deze zit. Die met de kapotte raam lijkt ouder want koplampen achter het grillpaneel ipv ervoor.
Het lijkt zo te zien een 2 of 2a getuige de ruitenwissers aan de voorruit. De waarde hangt af van de staat, hoe rot is het chassis, zit de motor vast, is het een benzine of diesel, is ie verder compleet?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Of bet een 2 of een 2a is maakt eigenlijk weinig uit. Dat zit em echt in de details. Er is een specification guide te koop bij Bol als je echt de details wilt.
Goed, dan een enkel onzinnig woord.
Ik denk dat bij de eerste = de laatste (dus die met sterren in de voorruiten) de koplampen vervangen zijn door een te grote maat "soepkommen", ik meen een soort pas-ring te zien.
Verder is het roestende linke spatbord "interessant", dwz kennelijk is het originele aluminium exemplaar door een traditionele blikslager uit ijzer-blik nagemaakt.
Verder vermoed ik dat ze niet voor niks al geruime tijd stil staan (dat laatste is natuurlijk een educated guess) .... er zal het nodige aan te klussen zijn. Reken je dus niet rijk: een beetje boodschappenlijstje telt snel op naar een bedrag waarvoor je er eentje koopt die dichter bij thuis staat (even uitgaande van een thuis zoals de meesten hier dat kennen), en die dichter bij thuis hoef je dan niet te verschepen en bovendien rijdt die dan meestal al minstens een beetje.
Als laatste onzinnigheid: Als je er de oud-ijzer/oud-aluminium-prijs voor mag betalen, en er toch minstens enige documentatie bij zit moet je nog eens kijken naar de kosten van het verschepen.
Groeten MarcS
Zoals we hier altijd zeggen "een rolletje drop en een kaneelstaaf", met andere woorden wat de gek er voor geeft.
Groet,
Ron
Groet,
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Voor de schrootrijs in het desbetreffende land. Meer niet.
Openlucht barn in Spanje?
Openlucht barn in Spanje?
RaRo74
Het is een blauwe.............

-
Globalkoster
Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen weet ik al wat meer. De Land Rover (met het gele plaatje) is inderdaad een officiële legeruitvoering; een Rover MK 6 GP. De uitpuilende koplampen lijken origineel. Zie link/bijlage: https://heritage4x4.nl/auto/land-rover-series-2/
Die lijken eenzelfde type in het bezit te hebben.
De auto's staan op een locatie waar het zo goed als niet regent. Ik verwacht dat het chassis daarom nog in goede staat is maar dat moet ik nog even goed onderzoeken.
De auto's staan niet in Spanje maar in Saudi-Arabië. Daar zijn ze vanuit Engeland naartoe geëxporteerd en gebruikt door het Saudische leger. De markeringen staan er nog op. Dat maakt het wel weer cool en bijzonder, vind ik.
Dat roestige linker spatbord was mij ook opgevallen. Maar wat betreft onderdelen ben ik niet zo bang. Er staan in totaal 6 van deze Landrovers, dus aan (reserve) onderdelen geen gebrek...
De transportkosten zijn inderdaad een issue. De bedoeling is om 3 Land Rovers te kopen en vervolgens twee te verkopen om de aanschaf en het transport mee te financieren. Hoop ik een 'gratis' Land Rover over te houden
Met een kleine zoektocht op Google valt mij op de series 2/2a serieus kostbaar zijn geworden. En prijzen van ongerestaureerde exemplaren met een goed chassis kruipen al richting de €10k. Dus ik denk dat het wel uit kan. Of reken ik mijzelf nu wat te rijk...?
Die lijken eenzelfde type in het bezit te hebben.
De auto's staan op een locatie waar het zo goed als niet regent. Ik verwacht dat het chassis daarom nog in goede staat is maar dat moet ik nog even goed onderzoeken.
De auto's staan niet in Spanje maar in Saudi-Arabië. Daar zijn ze vanuit Engeland naartoe geëxporteerd en gebruikt door het Saudische leger. De markeringen staan er nog op. Dat maakt het wel weer cool en bijzonder, vind ik.
Dat roestige linker spatbord was mij ook opgevallen. Maar wat betreft onderdelen ben ik niet zo bang. Er staan in totaal 6 van deze Landrovers, dus aan (reserve) onderdelen geen gebrek...
De transportkosten zijn inderdaad een issue. De bedoeling is om 3 Land Rovers te kopen en vervolgens twee te verkopen om de aanschaf en het transport mee te financieren. Hoop ik een 'gratis' Land Rover over te houden
Met een kleine zoektocht op Google valt mij op de series 2/2a serieus kostbaar zijn geworden. En prijzen van ongerestaureerde exemplaren met een goed chassis kruipen al richting de €10k. Dus ik denk dat het wel uit kan. Of reken ik mijzelf nu wat te rijk...?
- Erik Peters
Globalkoster schreef:Of reken ik mijzelf nu wat te rijk...?
Ik denk van wel.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Globalkoster schreef:Of reken ik mijzelf nu wat te rijk...?
Ik denk van wel.
Dat denk ik ook.
Wellicht, als je ze alle zes voor de oud ijzer-prijs kan meekrijgen, en je ze goedkoop in een container kan verschepen ...
... en als je dat hier thuis rekent met de requisieten/etalage-materialen-prijs ... dan is alles wat je meer krijgt mooi meegenomen.
Groeten MarcS
PS Als je gaat zoeken in de armere berggebieden in Spanje, dan kan je wellicht een gewoon rijdende Series II meekrijgen voor een normale prijs, dat lijkt mij een kortere en makkelijker route naar het geluk.
-
Globalkoster
tja, wellicht hebben jullie daar een punt. Ik dacht dat de waarde wellicht wat hoger zou liggen. Waarschijnlijk voor de LR's in goede staat.
Door de bergen van Spanje rijden is inderdaad wel iets makkelijker...
Wat versta je onder een 'normale' prijs, MarcS?
Door de bergen van Spanje rijden is inderdaad wel iets makkelijker...
Wat versta je onder een 'normale' prijs, MarcS?
Ik kan het daar alleen maar ernstig mee eens zijn.
Mocht je ze toch willen verschepen neem ze alle 6 en stapel ze dan in een container. Dat scheelt je de helft aan transportkosten.
Mocht je ze toch willen verschepen neem ze alle 6 en stapel ze dan in een container. Dat scheelt je de helft aan transportkosten.
RaRo74

Terug naar “Nieuw op het forum”