Voorstellen en barnfind series 2

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Globalkoster

Re: Voorstellen en barnfind series 2

Berichtdoor Globalkoster » 08 Mar 2022, 19:23

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken. Jullie hebben zeker een punt...

En wat betreft de opmerking van MarcS;

Waar moet ik aan denken bij een series 2 uit de 'bergen van Spanje'? Wat is een 'normale' prijs?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mar 2022, 23:56

Globalkoster schreef:Waar moet ik aan denken bij een series 2 uit de 'bergen van Spanje'? Wat is een 'normale' prijs?

Je moet denken aan zoiets, dwz het kiekje is ook alweer bijna 8 jaar oud.

LandRover - RoverDiesel - .jpg
LandRover Series II - RoverDiesel -

En qua prijzen: Zoals altijd is het wat de gek ervoor geeft, wat de markt ervan maakt, de markt heeft gelijk.
Ik ben geen handelaar, ik heb genoeg aan één LandRover.

Groeten MarcS

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 09 Mar 2022, 07:53

hoi roland
prijs, er staan er al te koop voor 15 a17 vraagprijs, dus voor 13 meenemen, gegalv chasis, gereviseerd, wel 5 of 8 jaar geleden. en geloof me voor die prijs komt nog niemand kijken, en die van jou moet je nog beginnen, koop hier eene die klaar is voor 10 a 12 als je graag een wil hebben,
mits je ze voor 1500 a 2000 hier hebt maar 4 is veel te veel
maar er zijn mensen die natuurlijk graag dat opknappen willen, zelf doen. maar voor het geld en dat vraag je, niet doen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mar 2022, 09:11

pascal110 schreef:.... er zijn mensen die natuurlijk graag dat opknappen willen, zelf doen. .... .

Goed en vanaf niks opknappen is een dure hobby (de auto in onderdelen kost meer dan ie compleet gemonteerd kost) .... dus koopt een verstandige koper de goedkoopste en allerergste opknapper.
Als je nu dus tot 6 "barnfinds" in een container wilt stoppen en verschepen dan kosten die opknappers alleen al hun aandeel in de verschepings- en inklaringskosten.
Of te wel: tel je knopen en ga op onderzoek uit naar wat het totaal kostenplaatje voor het verschepen zal zijn (en daarna de kosten van de opslag hier in Nederland).   Doe ook onderzoek naar de mogelijkheden om een wrak uit verweg hier ingeschreven te krijgen: zijn er de juiste papieren bij?
Daarna is het de afweging van de kans ze leuk te verkopen tegen de kans dat je met een paar zeperds blijft zitten.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Mar 2022, 12:14

Het klinkt leuk en logisch: koop er vier of zes en bouw daar twee of drie goede van. Alleen hebben die zes allemaal dezelfde kwalen en dus valt er meestal weinig samen te stellen.

Het restaureren kost als je het gewoon goed wilt doen, tussen de 10 en 15K en dan moet je niet te gek doen. Natuurlijk kun je wat besparen door zelf te schilderen oid maar onder die 10 ga je eigenlijk niet uitkomen.

Marc: bij restaureren geldt juist; Koop de beste basis die je vinden en betalen kunt! Dat is uiteindelijk altijd minder onvoordelig dan met een wrak beginnen.

En laten we de dingen bij hun naam noemen: dit zijn echt wel wrakken! Zelfs als ze helemaal compleet zijn met motoren en bakken. Ik weet niet wat erger is: roest of zonverteerde materialen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”