Even voorstellen: Defender 110 my2000

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Stijn110

Even voorstellen: Defender 110 my2000

Berichtdoor Stijn110 » 04 Mar 2022, 18:36

Hallo allemaal,

Sinds januari 2020 hebben we onze eerste Land Rover en natuurlijk vanwege alle club- en familie-activiteiten ook meteen lid geworden van de LRCH. Toen nog met een Range Rover L322, maar sinds vorige week eindelijk een Defender 110 (my 2000). Met de L322 hebben we al eens een evenement van de LRCH bijgewoond begin 2020, maar daarna is het er helaas veel te weinig van gekomen door Corona. Nu hopen we binnenkort weer te kunnen deelnemen.

Vanwege de voorgenomen aankoop van de Defender ben ik de laatste maanden vaker op het forum te vinden geweest, vooral om veel te lezen om zo wat technische kennis en info op te doen. Heel fijn dat er zoveel terug te vinden is op dit forum!

Nu de Defender er daadwerkelijk is, wil ik zelf ook actief deelnemen aan het forum. Ik hoop in de toekomst namelijk veel zaken zelf aan te kunnen pakken qua onderhoud en verbeteringen. Helaas mis ik daar nu nog de sleutelervaring en -kennis voor. Maar het lijkt mij belangrijk om In ieder geval de werking van de auto te snappen en om eventuele reparaties tijdens en na het off-road rijden zelf te kunnen doen en schades te kunnen repareren, maar bijvoorbeeld ook om roestvorming aan te kunnen pakken, het electrisch circuit aan te pakken etc.

Een van de vragen die ik nu dus heb voor het forum is of er workshops worden georganiseerd om sleutelervaring op te doen en te leren over de Land Rover (techniek) of zijn er mensen in de omgeving (Noord-)Limburg/Zuid-Oost Brabant om eens mee af te spreken?

Groet,

Stijn

Landmarcs

Re: Even voorstellen: Defender 110 my2000

Berichtdoor Landmarcs » 04 Mar 2022, 19:16

Welkom Stijn.   Heb maar veel plezier van je 110 Td5.
Ons - hier op het forum - doe je een plezier met een kiekje.

Groeten MarcS

PS.   Puristen zullen beamen: De Defender Td5 is de laatste echte LandRover.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 04 Mar 2022, 20:19

Veel plezier met je nieuwe setje wielen toegewenst en tot zwaais

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Stijn110

Berichtdoor Stijn110 » 05 Mar 2022, 21:22

Dank! Foto’s volgend snel

MTdef90

Berichtdoor MTdef90 » 07 Mar 2022, 10:45

Hallo Stijn, welkom. Ik ben ook net nieuw hier. Zie post onder je jouwe.

Ik woon in de omgeving Baarle Nassau onder Tilburg, Geen Zuid Oost Brabant, maar je bent wel welkom om eens kennis te maken.
Ik doe best veel onderhoud aan de TD5 zelf en heb me er al veel in proberen te verdiepen.
Misschien kan ik je op weg helpen.

De vraag over sleuteldagen/workshops had ik ook soort van al gesteld. Mijn inziens erg nuttig, gezellig en leerzaam.
Maar blijkbaar doen ze dat bij LRCH niet of niet meer. Dit forum staat natuurlijk vol met heel veel Info en ook het oude 'groene prikkers' forum vind ik nog een hoop info. Wat mij betreft zou het wel leuk zijn als er een workshop oid georganiseerd wordt.

Ik weet wel dat er gisteren (dat is nu te laat) door 4WD travel een bijeenkomst was voor reizen in Oss, en dat daar ook de gelegenheid was om samen met iemand naar je auto te kijken om te prepareren voor een reis. Een soort individuele workshop. Ben zelf niet geweest, andere verplichtingen.

Maar nogmaals je bent welkom om keer kennis te maken.

Gr Marc
zwarte defender 90 TD5

Terug naar “Nieuw op het forum”