Zwarte defender 90 voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
MTdef90

Zwarte defender 90 voorstellen

Berichtdoor MTdef90 » 23 Feb 2022, 14:46

Beste forum leden,

Sinds afgelopen januari 2022 officieel lid van de LRCH. De zwarte defender is al iets langer in bezit. Ik denk nu ca. 1.5 jaar. Laatste corona periode lekker rondgereden off road in het zuiden van het land, daar hebben we nog wel wat boeren wegen zoals ook in het oosten. Altijd een jongensdroom geweest om een series of defender te rijden. Keuze voor defender omdat deze voor langere vakanties toch wel wat confortabeler is. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Het is geen disco of range rover. Ik neus al een tijdje rond op het forum en zie een hoop kennis! Super dat er zo'n goede adviezen gegeven worden. Ik sleutel graag aan alles wat los en vast zit, maar ben toch iets verbaast dat er geen technische / sleuteldagen zijn bij deze LRCH club. Of ik mis iets op de website? Ik rij ook nog een Volvo PV 544 uit 1958 roepnaam Katterug en daar worden veel technische sleutel dagen georganiseerd. Super leerzaam om vertrouwen in het sleutelen te ontwikkelen zodat je ook zelf onderweg je auto kan fixen en soms ook enorm kosten besparend.

Voor het eerst echt off road wezen rijden in Bant de zaterdag in februari, en ik moet zeggen wat een fun. Moet bepaalde dingen nog wel echt leren, dus rij technieken, ik reed bijvoorbeeld telkens steile hellingen in los zand op in zijn eerste versnelling. low gear. Dan ging hij vrij snel spinnen. Maar einde van de dag toch in zijn 2 wegrijden en dat ging dan veel makkelijker en gecontroleerder omhoog. Weer wat geleerd. Ook het lieren, geprobeerd een nieuwe defender 110 die met zijn buik vast zit op een heuvel eraf te trekken, uhhh dat ging niet, de 90 is dan echt te licht. Misschien was een klapblok een uitkomst geweest, maar uiteindelijk een andere 110 erachter gezet die weer aan mij vast zat en zo de nieuwe defender van de bult getrokken.

Over de auto zelf, gekocht van een dame. (erg stoer dat zij hier mee reed)

De auto redelijk standaard gekocht behoudens een 2 inch lift. Volgende post hoe ze er nu beetje aangekleed uitziet.
Bijlagen
6cd1aca7-9d4b-170e-e053-0100007fa94b_cdba5e31-5fff-4758-851d-a7e6d703c606.jpg
6cd1aca7-9d4b-170e-e053-0100007fa94b_02a8268e-7b22-465f-805a-f26e5cb1328c.jpg

MTdef90

Re: Zwarte defender 90 voorstellen

Berichtdoor MTdef90 » 23 Feb 2022, 17:05

JYPW7057.JPG
TLYF9275 a.jpg
IMG_7171 a.jpg

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Feb 2022, 23:22

Welkom. Vwb de sleuteldagen; vroeger hadden we wel technische bijeenkomsten waarbij een lezing gegeven werd over een onderwerp of waarbij we bij een bedrijf langs gingen. Kan me de avond bij Hans vd Meteoor nog goed herinneren.

Qua daadwerkelijk sleutelen, dat doet hier iedereen kennelijk liever alleen. Ik heb al jaren een inloopavond op dinsdag waarbij iedereen die wat te doen heeft langs kan komen en de brug etc kan gebruiken. Op die avonden ben ik meestal met Remco samen. op woensdag sleutel ik met Guido aan de Serie en verder zit iedereen hier in het Noorden liever thuis. :lol: :lol:

Vroeger in Eindhoven was dat de zoete inval met een man of 20 waarbij we aan wel 6/7 projecten tegelijk bezig waren.
Maar de club doet op dat vlak helemaal niks meer.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

MTdef90

Berichtdoor MTdef90 » 25 Feb 2022, 12:51

Hallo Edward,

Bedankt voor je reactie, jammer dat er niks georganiseerd wordt op technisch gebied. Het is juist leuk om over technische dingen te praten gebogen over een motorkap of onder een auto. Misschien toch eens bij de voorzitter bij de club een balletje opgooien. Jammer genoeg woont u helemaal in het noorden en ik in het zuiden. Anders was ik zeker wel even een keer langsgekomen om persoonlijk kennis te maken. Wees vrij om hallo te zeggen tegen me op een landrover event. Mocht je me auto herkennen. ;).

Ik ervaar momenteel wat problemen om het forum te bereiken, beveiligingscertificaten zijn niet op orde lijkt het. Heb 3 verschillende browsers moeten proberen. Ervaren jullie ook problemen?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Feb 2022, 15:07

MTdef90 schreef:Hallo Edward,

Bedankt voor je reactie, jammer dat er niks georganiseerd wordt op technisch gebied. Het is juist leuk om over technische dingen te praten gebogen over een motorkap of onder een auto. Misschien toch eens bij de voorzitter bij de club een balletje opgooien. Jammer genoeg woont u helemaal in het noorden en ik in het zuiden. Anders was ik zeker wel even een keer langsgekomen om persoonlijk kennis te maken. Wees vrij om hallo te zeggen tegen me op een landrover event. Mocht je me auto herkennen. ;).

Ik ervaar momenteel wat problemen om het forum te bereiken, beveiligingscertificaten zijn niet op orde lijkt het. Heb 3 verschillende browsers moeten proberen. Ervaren jullie ook problemen?

Zie hier: viewtopic.php?f=10&t=13515

En wat betreft de technische bla-bla .... ruim voor de Covid19-pandemie ging dat hier al digitaal.
De digitale uitwisseling heeft diverse voordelen, het belangrijkste is dat je een digitaal spoor achterlaat en dus kan een ander te gelegener tijd na wat spoorzoeken de antwoorden en ervaringen weer terugvinden.
Dat digitale spoor is ook een enorm pluspunt tov je vraag op fees-boek pleuren, 1º weet je niet hoe betrouwbaar het antwoord is, en 2º na heel even zijn de eerdere antwoorden onvindbaar.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 25 Feb 2022, 19:51

MTdef90 schreef:... jammer dat er niks georganiseerd wordt op technisch gebied. Het is juist leuk om over technische dingen te praten gebogen over een motorkap of onder een auto. Misschien toch eens bij de voorzitter bij de club een balletje opgooien. Jammer genoeg woont u helemaal in het noorden en ik in het zuiden.

Vroeger (zo'n 35 jaar geleden) was er iedere maand, op een vaste dag (bijvoorbeeld de 3e-dinsdag) 's avonds een bijeenkomst van LRCH leden bij een restaurant/zaal in Hoevelaken. Hoevelaken, omdat dit redelijk centraal ligt in het land. Af en toe kwam ik daar ook wel eens (voor mij was het een uurtje rijden). Op een gegeven moment is dit opgeheven, te weinig animo.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

jopie95

Berichtdoor jopie95 » 27 Feb 2022, 22:56

Welkom, mooie Defender.

Zelf heb ik ook een zwarte maar die ziet er niet zo strak uit :lol:

Terug naar “Nieuw op het forum”