Kennismaken / nieuw lid LRCH
-
VanPuffelen
Re: Kennismaken / nieuw lid LRCH
Dank alvast voor alle adviezen
Het lijkt mij vooral leuk om eens te kijken hoe ver de auto komt, ik ga niet voor de snelheid of voor de punten. Soms pak ik voor de lol een natgeregend trekker- of bospad, dat gaat met deze banden nog wel (alhoewel ik wel één keer door een boer ben losgetrokken
), maar bij zo'n evenement is er natuurlijk veel meer ervaring aanwezig. Ik ben benieuwd 
-
Landmarcs
VanPuffelen schreef:Soms pak ik voor de lol een natgeregend trekker- of bospad, dat gaat met deze banden nog wel (alhoewel ik wel één keer door een boer ben losgetrokken), ...
Zoiets overkomt iedereen wel eens, of als je geluk hebt net niet (ik bedoel dat lostrekken, het is mooier als je dat nog net weet te voorkomen).
Toen ik mijn eerste Defender net had dacht ik ook "4 x 4 = unstopable". Een trekker-spoor in een natte wei de helling op was genoeg om me te leren dat ik 1º dat spoor moest volgen en 2º dat zelfs met een aanloopje maar een beperkt eind verder kwam ... dus de tent etc. daarna maar naar het beste plekje gedragen. Ik kon gelukkig bij de eerste poging nog net draaien anders had ik onhandig dwars gestaan. Later me nog eens verkeken op een moerassige passage in een wei, en ook daar me weten te redden. Dit alles met Michelin XPC, dus vriendelijke banden ... dat betekent dus ook: vriendelijk voor de wei .... en het betekent daarnaast dat je nog "te redden" bent, dwz niet ergens ver weg waar niemand nog komt.
Net zo iets was het met sneeuwkettingen. De eerste keer dat ik sneeuwkettingen nodig had omdat ik zonder echt niet meer op het "rechte pad" kwam had ik slechts twee sneeuwkettingen. Die twee waren genoeg, maar niet meer dan dat ... dus een goede les: beter 4 sneeuwkettingen.
Groeten MarcS
Sind kort rijden wij een bussie ipv een LaRo. En dus komen we regelmatig paden, heide en andere "ellende" tegen omdat we die routes nu eenmaal gewend zijn.
Maar het is verbluffend waar je een 1 wiel aangedreven bussie doorheen gesmeten krijgt.
Ja, ik weet dat er ook een Haldex variant van het bussie is maar dat is me het geld, verbruik en onderhoud niet waard. Goede motivatie om vaart achter project Serie II te zetten
Maar het is verbluffend waar je een 1 wiel aangedreven bussie doorheen gesmeten krijgt.
Ja, ik weet dat er ook een Haldex variant van het bussie is maar dat is me het geld, verbruik en onderhoud niet waard. Goede motivatie om vaart achter project Serie II te zetten
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:....
Één wiel aangedreven ... heb je een bakbrommert
Groeten MarcS
PS Het kan bij tijd en wijle heel gênant zijn ... denk je kilometers lang "blij dat ik hier met een LandRover rijd" staat er ineens een Ford Fusion of een Citroen C15 aan het eind van het bergpad geparkeerd. Ik troost me dan maar met de gedachte dat dat inboorlingen zijn die de dorps-4x4 bellen als ze dan toch vast staan. Ik ken het nummer van die dorps-4x4 niet ... ik bied eventueel een sleepje aan mocht dat van pas komen.
Ik denk dat Edward bedoelt 1 wiel aangedreven, als de andere al spint! 
Is het trouwens vóór of achterwiel-aandrijving?
Want nadat ik 1x had vast gestaan met de Hi-Ace (achterwielen aangedreven ) was ik overtuigd dat er een 4x4 voor de trailer moest komen!
(Overigens kwamen auto’s met voorwielaandrijving wél verder dan ik, et de Toyota.
)
Is het trouwens vóór of achterwiel-aandrijving?
Want nadat ik 1x had vast gestaan met de Hi-Ace (achterwielen aangedreven ) was ik overtuigd dat er een 4x4 voor de trailer moest komen!
(Overigens kwamen auto’s met voorwielaandrijving wél verder dan ik, et de Toyota.
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Inderdaad, het vermogen gaat soort van naar twee wielen tot er 1 grip verliest.
Nee, het is gewoon een basis bussie met voorwielaandrijving. Mag tot 2.5 ton trekken en dat is ook wel zat.
Nee, het is gewoon een basis bussie met voorwielaandrijving. Mag tot 2.5 ton trekken en dat is ook wel zat.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”