voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
mvankan@hotmail.com

voorstellen

Berichtdoor mvankan@hotmail.com » 30 Jan 2022, 21:28

Hallo,

wij hebben ons vandaag aangemeld bij LRCH, als het goed is zijn we binnen 2 weken trotse eigenaren van onze 1e land rover 110 TD5. waarmee we met onze kinderen wat offroad kunnen rijden en in de toekomst ook reizen mee kunnen maken.
ik ben afgelopen donderdag gaan kijken naar de land rover en verwacht hem binnen 2 weken te kunnen gaan ophalen. de land rover komt oorspronkelijk uit spanje dus bijna geen roest en een mooie basis om ermee aan de slag te gaan.

als 1e ga ik alle olien en filters wisselen (grote beurt geven).

maar wil ook gelijk het interieur aanpakken, en daar heb ik gelijk een vraag over. ik heb een heel interieurset op het oog uit een puma, past dit in de td5? of moet ik daar veel aanpassingen voor doen?

daarna nog goeie banden eventueel met andere velgen, snorkel en lier om mee te beginnen.

foto's volgen.

Ik kijk erna uit om op evenementen elkaar te zien en te spreken en dat ik veel mag leren van jullie.

Mvg. Maud

deusjevo

Re: voorstellen

Berichtdoor deusjevo » 31 Jan 2022, 00:36

Hoi Maud, welkom.

Ik heb verder O verstand van 110’s. :mrgreen:
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Jan 2022, 01:08

Hangt er van af hoe handig je bent. Veel is ander maar wel pas te maken. De achterbank heeft bv totaal andere scharnier en vergrendelbrackets en die moet je eigenlijk uit de donor meenemen. Best een klus om dat te monteren maar wel prima te doen. De achterste rij stoelen nr 6 en 7 zijn ook wel te plaatsen maar dat vraagt ook het nodige plaatwerk.

Voerstelen passen 1 op 1 dat stelt niks voor. Van het dashboard past niks. Stuur is hetzelfde, hemel , deurpanelen etc ook gewoon over te zetten.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 31 Jan 2022, 14:27

Aan die interieurset zou ik niet beginnen, HEEL veel is anders.
Wat zuid europese wagens en geen roest betreft: het geldt niet altijd. Ik kocht (bewust) een spaanse 110 met een flink verrot chassis en zelfs doorgerotte wielkasten, Je kon zien dat tie ooit een knalgele laklaag gehad heeft. Ik gok dat tie van de kustwacht of zo vandaan kwam :idea:

mvankan@hotmail.com

Berichtdoor mvankan@hotmail.com » 01 Feb 2022, 13:04

Edward schreef:Hangt er van af hoe handig je bent. Veel is ander maar wel pas te maken. De achterbank heeft bv totaal andere scharnier en vergrendelbrackets en die moet je eigenlijk uit de donor meenemen. Best een klus om dat te monteren maar wel prima te doen. De achterste rij stoelen nr 6 en 7 zijn ook wel te plaatsen maar dat vraagt ook het nodige plaatwerk.

Voerstelen passen 1 op 1 dat stelt niks voor. Van het dashboard past niks. Stuur is hetzelfde, hemel , deurpanelen etc ook gewoon over te zetten.

Ok, bedankt voor bericht

Terug naar “Nieuw op het forum”